برای درمان زودانزالی چه کنم؟

منبع: نی نی بان

128

1398/5/7

13:41


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: زود انزالی شدید هستم. 34 سالمه. 5 سال است که متاهل هستم. از داروها و روشهای زیادی هم استفاده کردم. استرس هم دارم.

پاسخ دکتر مریم حمزه ای، متخصص اورولوژی:
ایشان باید از نزدیک معاینه و بررسی شوند و بدون دانستن شرح حال و سوابق شان و اینکه تاکنون چه درمان هایی برای شان انجام شده نمی توانیم اقدام خاصی را پیشنهاد کنیم. به هر حال باید حتما مراجعه داشته باشند.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
زودانزالی یکی از متداول‌ترین مشکلات دستگاه تناسلی مردان حین برقراری رابطه جنسی است. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان زود انزالی انجام ورزش در قالب حرکات ورزشی یوگا و کیگل است. در ادامه شما را با درمان زود انزالی با ورزش به روش های مختلف آشنا خواهیم کرد.
عضلات تحتانی شکم که در قفسه لگن قرار گرفته‌اند، نقش مهمی در عمل رابطه جنسی ایفا می‌کنند. بنابراین طبیعی است که یک فرد با تقویت عملکرد این عضلات کوچک بتواند از انزال زودرس پیشگیری کرده و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرد.

چند حرکت ورزشی برای درمان زود انزالی
طبق مطالعات انجمن ارولوژی اروپا، بر روی ۴۰ مرد که دارای مشکل زودانزالی بلند مدت در طول زندگی خود بودند آزمایش جالبی صورت گرفت؛ این افراد در یک دوره ۱۲ هفته‌ای، حرکات ورزشی متمرکز بر عضلات تحتانی شکم را انجام دادند.
سن این مرد‌ها بین ۱۹ تا ۴۶ سال بود. هر فرد موظف بود تمرینات خود را ۳ بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهد.
بعد از اتمام این دوره، ۸۲ درصد افراد توانایی انجام رابطه جنسی بدون زودانزالی را پیدا کردند.
عملکرد آن‌ها ۶ ماه پس از اتمام آزمایش نیز زیر نظر گرفته شد و نتیجه تغییر چندانی نداشت؛ بنابراین تقویت ماهیچه‌های بالا برنده مقعد که خود از عضلات شرمگاهی دنبالچه‌ای، شرمگاهی راست روده‌ای و تهی‌گاهی دنبالچه‌ای تشکیل شده است، در درمان زود انزالی مردان تاثیر زیادی دارد.

درمان زود انزالی با ورزش
با ورزش‌های مختلف می‌توان، زودانزالی را درمان کرد.

1. شنای سوئدی برای درمان زود انزالی
اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.
هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند، پایین بیایید.
حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

برای درمان زودانزالی چه کنم؟


2. حرکت کگل برای درمان زود انزالی
پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ران فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید. این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید.

3. حرکات کششی چیموتاسانا برای رهایی از زود انزالی
هر دو پای خود را به حالت کشیده نگه دارید و هوای شش ها را به هنگام کشش خالی کنید. این حرکت بافت های کنار آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار میدهد. 30 ثانیه حالت کشش را حفظ و سپس به حالت قبل برگردید.

4. برای درمان زود انزالی با حرکت اوتاسانا
دست ها را میان کمر و پاها را هم عرض شانه باز کرده سپس هوای درون شش را بیرون داده و بدون خم کردن کمر به سمت جلو خم شوید. سعی کنید دست ها را 30 ثانیه روی زمین نگه دارید. تا کشش ملایمی را تجربه کنید. این حرکت اطراف آلت تناسلی و شکم را تقویت میکند.

5. انجام حرکت کوناسانا و درمان زود انزالی
زانوهای هر دو پا را طوری خم کنید که کف هر دو پا به همدیگر بچسبد. سپس سعی کنید با کشیدن زانو های خود به سمت پایین با سطح زمین برخورد کنند. این حرکت سبب میشود ماهیچه های کنار آلت تناسلی تقویت شود این حرکت را 3 مرتبه و هر مرتبه 10 بار انجام دهید.

ورزش چگونه می‌تواند باعث درمان زود انزالی مردان شود؟
عضلات تحتانی شکم که در قفسه لگن قرار گرفته‌اند، نقش مهمی در عمل رابطه جنسی ایفا می‌کنند. بنابراین طبیعی است که یک فرد با تقویت عملکرد این عضلات کوچک بتواند از انزال زودرس پیشگیری کرده و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرد.

آیا درمان های رفتاری برای انزال زودرس مفید هستند؟
درمانهای رفتاری روانی- جنسی نیز برای کمک به مردان مبتلا به زودانزالی مفید هستند.
به عنوان مثال، استمناء قبل از رابطه جنسی با استفاده از تکنیک توقف- شروع، به طوری که زن با تحریک آلت تناسلی مرد تا زمان انزال و سپس توقف آن تا اوج لذت، ارگاسم را به تاخیر می اندازد که برای درمان مردان جوان مفید است.
دکتر سادینگتون می گوید: هدف این است که 15 دقیقه طول بکشد و در این حین ذهن و بدن خود را آموزش دهید تا سطوح بالاتر انگیختگی را کنترل کنند.
به همین ترتیب، در تکنیک فشار دادن شریک جنسی باید قبل از انزال، سر آلت تناسلی را فشار دهد.

کشف اختلالات روحی و روانی
در اغلب موارد انزال زودرس ناشی از مسائل راونشناختی است. وقتی یک مرد بیش از اندازه تحریک جنسی می شود کنترل انزالش را از دست می دهد و دچار زود انزالی می شود. یکی از راه های رفع این مشکل این است که جلوی تحریک شدنتان را بگیرید.
سعی کنید ذهنتان را روی چیزهای عادی مثل عدد و رقم ها و محاسبات ریاضی یا لیست خریدتان متمرکز کنید.

استفاده از تکنیک های کنترل
تمرین ها و تکنیک هایی وجود دارند که می توانید از آنها برای جلوگیری از زودانزالی استفاده کنید که عبارتند از:

روش توقف و فشار
درست قبل از اینکه انزال اتفاق بیفتد رابطه جنسی را متوقف کنید و سر آلت تناسلی تان را فشار بدهید. این کار را باید در زمان مناسبی انجام بدهید تا از زودانزالی جلوگیری کنید.

تکنیک عقب نشینی کردن
به محض اینکه احساس کردید در آستانه ارضا شدن هستید عقب نشینی کنید تا تحریک جنسی تان فروکش کند. این تکنیک هم باید دقیقا مثل روش قبلی به موقع انجام شود تا جلوی زودانزالی را بگیرد.

روش توقف و شروع
در این روش باید آلت تناسلی تان را تا زمانی که احساس کنید به لحظه ارگاسم نزدیک شده اید تحریک کنید. این کار را شریک جنسی تان هم می تواند برای شما انجام بدهد.
نکته مهم این است بعد از تحریک جنسی حدود 30 ثانیه دست از کار بکشید تا برانگیختگی تان فروکش کند و بعد دوباره تحریک آلت تناسلی را از سر بگیرید. این کار را 3 تا 4 بار و تا زمانی که انزال اتفاق بیفتد انجام بدهید.

برای درمان زودانزالی چه کنم؟


خود ارضایی کردن قبل از شروع رابطه جنسی
خود ارضایی کردن 1 تا 2 ساعت قبل از شروع رابطه جنسی باعث کاهش میل جنسی و تاخیر در انزال می شود. به این ترتیب می توانید رابطه جنسی طولانی تری داشته باشید چون به طور کلی بعد از یک بار ارضا شدن انزال دوم دیرتر اتفاق می افتد.

عشق بازی کردن
اغلب مردها تمرکز اصلی شان را روی ارضا شدن و انزال قرار می دهند؛ در حالی که بخش بزرگی از یک رابطه جنسی موفق عشقبازی کردن و توجه به رضایت جنسی طرف مقابل است.
پیش نوازی های قبل از نزدیکی نه تنها لذت رابطه جنسی تان را بیشتر می کند بلکه طول و مدت آن را هم افزایش می دهد. بنابراین بهتر است سعی کنید بفهمید شریک جنسی تان از چه چیزهایی لذت می برد و به خواسته های او توجه کنید.

استفاده از کاندوم های ضخیم
کاندوم های ضخیم حساسیت آلت تناسلی مرد را کاهش می دهند و بنابراین جلوی انزال زودرس را می گیرند. با این حال خیلی از آقایان دوست ندارند از کاندوم های ضخیم استفاده کنند چون یا جلوی تحریک شدنشان را می گیرد یا روی حس جنسی شان اثر منفی می گذارد.

برقراری ارتباط
با همسرتان حرف بزنید. به او بگویید که چه حسی دارید و با چه مشکلی مواجهید. به این ترتیب می توانید با هم به فکر حل مشکل و استفاده از روش های مختلف برای طولانی تر کردن رابطه جنسی تان باشید. علاوه بر این، حرف زدن با طرف مقابلتان باعث درک بهتر و بهبود روابط بینتان می شود و ناامیدی برای حل مشکل را کم می کند.

مراجعه به پزشک
اگر هیچ کدام از روش های گفته شده موثر نبود بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. ممکن است دچار اختلالات نعوظ یا دیابت شده باشید که هر دوی آنها نیاز به درمان دارند. از این گذشته پزشک می تواند در صورت لزوم برایتان داروهای موثر در درمان زودانزالی را تجویز کند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟
همانند تمام مشکلات جنسی، گام اول اغلب سخت ترین است؛ مراجعه به پزشک عمومی و یا متخصص بهداشت جنسی. یاپ می گوید: تحقیقات نشان می دهد که تنها 5 درصد از مردان مبتلا به زودانزالی به پزشک مراجعه کرده و 70 درصد از این مردان قبل از مراجعه به پزشک راه های دیگری را امتحان می کنند.
سدینگتون می گوید: اگر مردان راه های زیادی را امتحان کرده و موفق نشدند، من مراجعه به درمانگر جنسی را به آنها توصیه می کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو