پارک های استانبول در تور استانبول سفر باتو

منبع: نوداد

146

1398/5/7

17:10


بسیاری از گردشگران و توریست ها به دنبال وقت گذرانی در بهترین و بی نظیرترین پارک های استانبول هستند. از مهمترین پارک های استانبول می توان به پارک گلخانه، پارک ییلدیز، پارک قزی و پارک مینیاترک اشاره نمود که هر کدام از زیبایی های خاص و بی نظیری برخوردار هستند.

آیا شما نیز به دنبال اسامی پارک های استانبول در تور استانبول هستید؟ آیا می خواهید در سفر خود به استانبول از زیباترین پارک های این شهر بازدید داشته باشید؟ از شما دعوت می کنیم که ما را تا آخر مقاله پیش روی خود همراهی کنید و اطلاعات مفیدی را در این خصوص به دست بیاورید. شهر استانبول یکی از دیدنی ترین و زیباترین شهرهای ترکیه می باشد که با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی خود توانسته است توجه میلیون ها گردشگر و توریست را سالانه به سوی خود جذب کند. توجه داشته باشید که یکی از مهمترین این جاذبه ها پارک های استانبول می باشد که با داشتن طراحی و پوشش گیاهی خود توانسته است سهم زیادی را در زیبایی و آب و هوای شهر ایفا کند. از مهمترین و مشهورترین پارک های استانبول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پارک مینیاترک
  • پارک قزی
  • پارک ییلدیز
  • پارک گلخانه

توجه داشته باشید که هر کدام از این پارک ها با داشتن زیبایی های منحصر به فرد خود توانسته است بهترین مقصد برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی باشد. در ادامه مقاله نیز سعی بر آن داریم تا در مورد ویژگی های هر کدام از پارک های استانبول توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

پارک مینیاترک: پارک های استانبول

پارک مینیاترک یکی از بهترین و زیباترین پارک های استانبول بوده که در سال 2003 در قسمت شمال شرقی استانبول تاسیس شد. مساحت کلی این پارک در حدود 60000 متر مربع می باشد که یکی از بزرگ ترین پارک های استانبول بوده و حدود 15000 متر مربع این پارک به ماکت های مینیاتوری اختصاص داده شده است. توجه داشته باشید که پارک مینیاترک یکی از بزرگترین پارک های مینیاتوری در جهان بوده و شما می توانید نزدیک 58 اثر از جاذبه های دیدنی شهر استانبول را در این مجموعه بازدید کنید. آثاری که در این پارک مشاهده می کنید به نسبت 1 به 25 کوچک شده است و منظره بسیار خارق العاده را به وجود آورده است. اگر شما نیز قصد بازدید یکی از بهترین پارک های استانبول را دارید می توانید پارک مینیا ترک را در اولویت های خود قرار دهید و بهترین لحظات را در اولویت های خود قرار دهید.

رسم توضیحی 1مینیاترک، پارک های استانبول

پارک ییلدیز: پارک های استانبول 

یکی دیگر از بزرگ ترین پارک های استانبول در تور استانبول سفر باتو ، پارک ییلیدیز می باشد که در محله ییلیدیز واقع شده است و توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جذب کرده است. این پارک در زمان سلطان عبدالمجید، به عنوان کاخ نشین بوده که بعدها به عنوان یکی از پارک های عمومی این شهر واقع شد. گردشگران و مسافران با سفر و بازدید خود از این پارک می توانند انواع بسیار مختلفی از گل ها را مشاهده کنند و از مکان های شکارگاه سلطان های مختلف عثمانی نیز بازدید داشته باشند. بسیاری از خانواده های این شهر روزهای آخر هفته را برای گذراندن اوقات فراغت به سوی این پارک روانه شده و لحظات به یادماندنی را در این مکان تجربه می کنند. همچنین پارک ییلدیز یکی از پربازدیدترین و شلوغ ترین پارک های استانبول در همه ی روزهای سال می باشد که با داشتن قسمت های مختلف و طراحی منحصر به فرد خود توانسته است سهم بزرگی را در جلب نظر و توجه گردشگران و توریست ها به سوی خود داشته باشد. با شرکت در تور استانبول می توانید در اولین فرصت از این پارک بازدید داشته باشید.

رسم توضیحی 2ییلدیز، پارک های استانبول

پارک گلخانه: پارک های استانبول 

پارک گلخانه یکی از تاریخی ترین پارک های استانبول می باشد که در منطقه امینونو استانبول قرار گرفته و نزدیکی بسیار زیادی به توپکاپی دارد. توجه داشته باشید که این پارک از قدیمی ترین پارک های استانبول نیز محسوب می شود و در زمان های قدیمی جزئی از محوطه ی توپکاپی بوده که در سال 1912 بخشی از محوطه جدا شد و به یکی از پارک های عمومی استانبول تبدیل شد. از مهمترین امکانات و تفریحاتی که می توانید در این پارک از آنها بهره مند شوید می توان به زمین بازی، قهوه خانه، زمنی های پیک نیک و باغ وحش کوچک آن اشاره نمود. یکی دیگر از مهمترین عواملی که سبب شده تا پارک گلخانه مورد توجه و بازدید بسیاری از گردشگران و توریست ها واقع شود، مجسمه و یادبود آتاتورک می باشد که برای اولین بار در ترکیه، مجسمه آتاتورک را در این پارک بنا کردند. طراحی فضای سبز و وجود گل های بسیار متنوع در این پارک سبب شده است تا توجه بسیاری از گردشگران به سوی این پارک جذب شود. بسیاری از مجریان تور استانبول در سفرهای خود به این شهر بازدید از پارک گلخانه را در اولویت های خود قرار می دهند تا بهترین لحظات را برای گردشگران و مسافران خود به ارمغان بیاورند.

رسم توضیحی 3گلخانه، پارک های استانبول

پارک قزی: پارک های استانبول 

از دیگر زیباترین و دیدنی ترین پارک های استانبول می توان به پارک قزی اشاره کرد. توجه داشته باشید که پارک قزی به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خود یکی از پربازدید ترین پارک های استانبول بوده و در میدان تکسیم واقع شده است. همچنین این پارک یکی از کوچک ترین پارک های استانبول بوده و در زمان های گذشته به عنوان سربازخانه نظامی تکسیم استفاده می شده است که در سال های 1560 تا 1939 نیز به عنوان یکی از مهمترین قبرستان های ارمنی ها بوده که در سال 1939 این قبرستان به شکل کامل از بین رفت و به شکل امروزی آن در آمد. توجه داشته باشید که در طول سال های متمادی بسیاری از افراد و شهرداری استانبول به دنبال ساخت و تاسیس مرکز خرید بسیار بزرگ در محل این پارک شده اند که با اعتراضات بسیار شدیدی واقع شد و پارک قزی توانست تا به کنون پا برجا بماند. بسیاری از مردم محلی شهر استانبول نیز علاقه مندی زیادی را برای بازدید و پیک نیک نشان می دهند و روزهای آخر هفته برای گذراندن اوقات فراغت به سوی این پارک روانه می شوند. اگر شما نیز قصد بازدید از پارک قزی را دارید توصیه می کنیم که پارک قزی را در اولویت های خود قرار دهید و بهترین لحظات را در این پارک سپری کنید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو