سامانه ارسال ایمیل چگونه کار می کنند؟

منبع: گهر

105

1398/5/7

17:19


امروزه با اینکه روش های مختلف زیادی برای جایگزین ایمیل به وجود آمده است، اما هنوز هم ایمیل کاربرد خود را دارد و بسیاری از افراد برای فعالیت های شان و همچنین کسب و کارشان از ایمیل و سامانه های ارسال ایمیل استفاده می کنند. برای آشنایی با سامانه ارسال ایمیل این بخش گهر را بخوانید. در ادامه در مورد ارسال ایمیل و وب سرویس ایمیل و سرویس ایمیل گروهی می خوانید.

سامانه ارسال ایمیل چگونه کار می کنند؟

www.gahar .ir 06.05.98 10 سامانه ارسال ایمیل چگونه کار می کنند؟

سامانه ارسال ایمیل

وب سرویس ایمیل چیست ؟ شاید برای شما و یا بخشی از کارتان پیش آمده باشد که احتیاج به استفاده از سیستم و یا سامانه دیگری علاوه بر سیستم داخلی خودتان پیدا کرده باشید تا برخی و یا قسمتی از روال کاری در حال انجام ، از طریق آن انجام شود .

برای مثال ممکن است که شما با برخی شرکت های همکار خود در ارتباط باشید و هر روز یک محتوای خاص و یا حتی محتوایی متغییر را به آنان ایمیل نمایید .سپس با استفاده از بازخورد آن شروع به انجام روال دیگری نمایید که هر یک به مرحله قبل خود وابسته است و بدون عملکرد یک قسمت ادامه روال کاری ممکن نیست. حال در نظر بگیرید تمام این روال و یا حتی گوشه ای از آن توسط یک شخص انجام شود و یا برای انجام آن مجبور باشید به محیط دیگری وارد شوید و بخشی از آن کار را در همان محیط انجام دهید

جدا از زمان و احتمال خطای بالا و تغییر چندباره سامانه های ارسال ایمیل و اتوماسیون اداری خودتان، باید زمان بالایی هم منتظر نتیجه بمانید و سپس ادامه روند کاریتان را در پیش بگیرید .

در نظر بگیرید که شخص و یا اشخاصی که آن روال را انجام می دهند برای ساعتی و یا چند روز حضور نداشته باشند یا اینکه در روال کاری خطایی پیش آید که نتیجه را تغییر دهد و یا انجام روال کاری دچار صرف زمان بالایی شود تا جایی که تاخیر ایجاد شده باعث تغییر نحوه عملکرد شود . در چنین شرایطی چه کاری را انجام می دهید و چاره آن چیست ؟

راه کاری که می تواند به عنوان راه حل نهایی ارائه شود ارائه وب سرویس ایمیل است .

وب سرویس ایمیل :

دسترسی و امکان استفاده از وب سرویس در تمام کارهای مجازی و در اکثر سیستم ها قرار داده شده و بسیار مورد استفاده و مورد علاقه افراد است . وجود این محدودیت ها و ضریب بالای خطای موجود در آن باعث می شود تا سامانه های ارسال ایمیل برای مبحث ارسال ایمیل انبوه نیز مورد استفاده قرار گیرد .

با استفاده از وب سرویس ایمیل می توان تمام روال کاری و مورد استفاده در هنگام ورود به سامانه های ارسال ایمیل گروهی را تحت اختیار داشت . می توان با وب سرویس نوع ارسال ایمیل مارکتینگ و یا خبرنامه را انتخاب نمود و یا نوع قالب طراحی و یا خریداری شده و یا حتی ارسال قالب با کدهای HTML ( قالب ساز HTML ) را در اختیار داشت، به راحتی محتوای خود را به آدرس ایمیل معتبر گیرندگان خود ارسال نمود و با همان وب سرویس ایمیل گزارش ارسال ایمیل خود را دریافت کرد .

با استفاده از وب سرویس فارغ از ورود به سامانه های ارسال ایمیل گروهی خودتان در هر زمان و در هر شرایطی می توانید عملیات ارسال ایمیل را انجام دهید و برای انجام ارسال هایتان نیازی ندارید تا انتهای روال ارسال به اینترنت متصل بمانید .

ایمیل مارکتینگ ( email marketing ) چیست ؟

ایمیل مارکتینگ ( email marketing ) و یا مارکتینگ از طریق ایمیل راه کار تازه ای برای ورود به دنیای کسب و کار است . مارکتینگ در اصطلاح راه کاری برای ورود به دنیای بازاریابی و فروش و یا افزایش فروش از طریق امکانات و یا نوع وجودیت ایمیل است .

راه کارهای متفاوت و گستره ای برای ورود به دنیای بازاریابی و افزایش مشتریان و مخاطبین محصولات وجود دارد و با گسترش فناوری و ورود رقابت به دنیای مجازی استفاده از راه هایی مانند ایمیل می تواند به عنوان راهکاری نوین در جذب مشتری محسوب شود .

برای استفاده از ایمیل در حوزه مارکتینگ می توان از وب میل های شخصی و یا وب میل های تحت دامنه تجاری استفاده نمود که هرکدام محدودیت مربوط به خود را دارند . استفاده ار سامانه های ارسال ایمیل انبوه می تواند با توجه به ویژگی ها و امکانات منحصر به خود بهترین و مناسب ترین گزینه باشد .

در صورتی که نحوه ارسال و بستر مناسب استفاده از ایمیل برای ارسال گروهی ایمیل و استفاده در تبلیغات به درستی انتخاب شود با استفاده از حوزه مارتینگ مجازی می توان تعداد مشتریان بیشتری به نسبت تبلیغات از راه های متفاوت پیدا نمود . دلیل ابتدایی آن استفاده روز افزون از حوزه اینترنت و دستگاه های آن می باشد . دستگاه های تلفن به نت مجهز بوده و در اختیار همه افراد هستند بنابراین در تمام زمان ها و مکان ها که اشخاص مورد نظرتان گوشی همراه خود را به همراه داشته باشند می توانند با اتصال به نت از تبلیغات و محتوای ارسالی شما با خبر شوند .

علاوه بر این شکسته شدن محدودیت هایی که در بقیه راه های تبلیغاتی وجود دارد و فرصت های بی شماری که در استفاده از ایمیل ماکتینگ وجود دارد باعث می شود که این بهترین گزینه برای انتخاب در تبلیغات به حساب آید . کم بودن هزینه و پر مخاطب بودن نیز باعث خواهد شد تا فرد ارسال کننده ایمیل مارکتینگ بتواند با ویژگی های زیر بالاترین بازخورد را داشته باشد.

ویژگی ایمیل مارکتینگ :

کم هزینه بودن

پرمخاطب بودن

دسترسی از طریق تمام دستگا ه های متصل به اینترنت

استفاده از ویژگی های تولید محتوا در سامانه های ارسال ایمیل گروهی

استفده از ایمیل مارکتینگ برای تمام فرادی که دارای سایت هستند و یا از طریق سایت های فروشگاهی اقدام به ایجاد کسب و کار نموده اند نیز بسیار پر بازده خواهد بود زیرا در همان لحظه که ایمیل دریافت شود پس دسترسی به نت موجود است . قراردهی یک لینک و یا معرفی نام سایت و برند می تواند باعث شود که ر همان لحظه شخص بتواند با توجه به متن انتخابی و نوشته شده به سایت مراجعه کرده و چه بسا در همان زمان بتواند آورده مالی مناسبی داشته باشد . البته از میزان بادید های انجام شده بر روی سایت و تاثیر آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد . درحالی که این امتیاز در هیچ نوع تبلیغاتی وجود ندارد .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو