راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت

منبع: نوداد

159

1398/5/9

19:41


عموم‌ مردم فکر میکنند خرید بلیط هواپیما عمده ترین قسمت هزینهی سفرشان را تشکیل میدهد اما باید توجه داشته باشند پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان قیمت ترفندهایی دارد و اگر این نکات و ترفندها را بکار بگیرند تهیه بلیط هواپیما با قیمت مناسب خیلی برایشان دشوار نخواهد بود. اینکه بدانید از کجا و چه زمان و چگونه اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید بسیار مهم است و در قیمت بلیط هواپیمایی که خریداری میکنید خیلی تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از بهترین راههای خرید بلیط و همچنین رزرو هتل شرکتهای گردشگری هستند . این شرکتها بدلیل عقد قراردادهای بلند مدت و داشتن همکاری دائم با شرکتهای هواپیمایی و هتلها معمولا تخفیفهای خوبی ارائه میدهند . ضمن اینکه در بیشتر موارد کیفیت خدماتی که ارائه میکنند هم بالاتر و بهتر است. در این میان وب سایت کی سفر یکی از بزرگترین آژانس های هواپیمایی است که برگزارکننده تورهای داخلی و خارجی از تامین کنندگان مختلف می باشد. شما به راحتی با مراجعه به وب سایت کی سفر می تواند با اطمینان از قیمت و کیفیت سفر خود بلیط خود را از آنجا تهیه نمائید. وب سایت کی سفر دارنده اکثر مسیرهایی هوایی است که آنها را در قالب پکیج های سفر به همراه محل اقامت به مسافر ارائه می دهد. به عنوان مثال مسیرهایی پرتردد هوایی آن به صورت تور کیش لحظه آخری ، تور مشهد لحظه آخری و تور لحظه آخری گرجستان می باشند.  

دقت داشته باشید که شما با صرفه جویی که از محل خرید بلیط هواپیما ارزان انجام میدهید ، میتوانید منابع مالی خود را بهینه مصرف کنید. مثلا مدت بیشتری را صرف گردشگری و سیاحت نمایید تا لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

در ادامه قصد داریم ساده ترین و مناسب ترین راههای خرید بلیط ارزان هواپیما را با شما به اشتراک بگذاریم تا شما هم بتوانید در زمان مناسب بلیطی تهیه کنید که مقرون به بصرفه تر باشد.

خرید و رزو بلیط هواپیما بصورت آنلاین

بطور کلی خرید بلیط هواپیما بصورت انلاین برای شما هزینهی کمتری نسبت به آژانسهای مسافرتی خواهد داشت. برای این کار حتما سه یا چهار روز وقت بگذارید و ضمنا با مقایسه چند سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و گرفتن استعلام حتما میتوانید ارزان ترین بلیط را تهیه نمایید . برای مثال اگر قصد دارید بین دو شهر آسیایی سفر نمایید و برای این مسافرت وقت کافی نیز دارید مثلا اگر برای جستجوی اول بلیطی پیدا کردید که ۱۵۰ دلار قیمت دارد سریع آن را نخرید و تلاش کنید سایتهای دیگر را نیز جستجو کنید (ممکن است بتوانید همان بلیط را با قیمتی پایینتر از سایتی دیگر تهیه کنید!)

بلیط


بطور کلی معمولا روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای تهیه بلیط هواپیما بهتر است در این روزها شما میتوانید در ارزان ترین حالت ممکن بلیط خود را تهیه کنید. در ماههای نوامبر و جولای زمان مناسبی است برای رزو بلیط، زیرا در این ماهها تقاضا برای رزو بلیط کم میشود و مردم میلی برای سفر و برنامه ریزی ندارند و در نتیجه قیمت خود به خود کاهش مییابد ولی در مقابل روزهایی هستن که نرخ ها افزایش مییابد و برای مثال بعد از ششم معمولا کارمندان حقوق خود را دریافت مینمایند و بفکر مسافرت میاُفتند. در این زمان نرخ ها رو به بالاست زیرا تقاضا برای خرید و رزو بلیط هواپیما زیاد میشود.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ( تور های لحظه آخری )

یکی دیگر از بهترین زمانها برای خرید بلیط مناسب تورهای لحظه آخری است. چون شرکتهای هواپیمایی با نزدیک شدن به زمان پرواز میخواهند تا جای ممکن تمام صندلیهای موجود را پر کنند در نتیجه تخفیفهای بسیار خوبی ارائه میدهند . بطور کلی بهترین زمان برای گرفتن بلیط اواسط هفته است و باید سعی کنید در شروع تعطیلات بلیط رزو نکنید چون بصرفه نمیباشد. و اما در کشورهای خارجی چون تعطیلاتشان در روزهای شنبه و یکشنبه است چهارشنبه زمان مناسبی برای رزو بلیط است و برای شما ارزان تر تمام میشود. به همین دلیل شرکتهای هواپیمایی اقدام به فروش بلیطهای رزو نشده با قیمت پایین میکنند.

گوش بزنگ باشید !

معمولاً شرکتهای هواپیمایی در سالروز افتتاحیه خود و یا روزهای خاص دیگر تخفیفات ویژهای میگذارند و این بهترین زمان برای رزو بلیط هواپیما میباشد. شما حتی میتوانید سفر خود را از قبل طوری برنامه ریزی کنید که همزمان با این مناسبت ها سفرتان را شروع کنید . با این کار میتوانید هزینهی بیشتری را صرف سیاحت و تفریحتان کنید .

در تعطیلات تا جای ممکن بلیط رزرو نکنید!

در روزهای خاص مانند ایام نوروز و تعطیلات رسمی دیگر همانطور که مطلع هستید همه مردم به مسافرت میروند برای همین تقاضا برای خرید بالاست و این موضوع باعث گرانی میشود. بنابراین اگر شغلتان جوری است که میتوانید در روزهای غیر تعطیل سفر کنید ، بهتر است در پایان تعطیلات اقدام به رزو بلیط هواپیما کنید (درست موقع ای که همه قصد بازگشت دارند شما میتوانید سفر خود را آغاز کنید!) اگر هم حتما تمایل دارید در ایام تعطیلات مثل بقیه به مسافرت بروید سعی کنید شهرهای خاص مانند مشهد ، اصفهان و شیراز را فراموش کنید زیرا اکثر مردم برای سفر این شهرها را انتخاب میکنند که این کار باعث گرانی و پایین آمدن کیفیت سفر میشود پس تلاش کنید جایی را انتخاب کنید که کمتر مورد توجه باشد. زیرا این کار تاثیر زیادی در هزینه سفر شما دارد (در یک کلام خلاصه می کنم صحبتم را : متفاوت عمل کنید!)

بلیط چارتر بخرید

چارتر یعنی اجاره کردن هواپیما ، هتل و ... به صورت دربست . معمولا آژانسهای هواپیمایی برای برخورداری از تخفیف بیشتر بصورت کامل پروازهایی که تردد بیشتری دارند را رزرو میکنند . بر خلاف باور رایجی که در بین مردم وجود دارد همیشه ارزان ترین بلیط هواپیما ، بلیط چارتر نیست و گاهی حتی گران تر از بلیطهای دیگر است. در واقع قیمت بلیط چارتر بستگی به زمان سفر شما و همچنین تصمیم شرکت هواپیمایی چارتر کننده دارد چراکه معمولاً این شرکت ها همه بلیط های خود را نمی فروشند ( مخصوصا در مواقع پیک مسافرت ها ) و سعی می کنند با قیمتهای بالاتری آنها را ارائه کنند . البته در نقطه مقابل گاهی همه صندلی ها رزرو نمی شوند و بخاطر اینکه هواپیما با صندلی خالی پرواز نکند ، آژانسهای هواپیمایی تصمیم می گیرند از بخشی از سود خود بگذرند و تخفیف های خوبی بدهند که معمولا به این نوع بلیط ها ، لحظه آخری میگویند .

دنبال برند های هواپیمایی مطرح نباشید!

بعضیها فکر میکنند اگر با هواپیماهای شرکتهای برند و معروفتر سفر کنند، سفر ایمنتر و بهتری دارند اما همیشه این موضوع درست نیست و چه بسا شرکتهای هواپیمایی نچندان معروفی وجود داشته باشند که از هواپیما های بهتری استفاده کنند و حتی کیفیت خدماتی که ارائه میکنند بهتر باشد . مسلم است که در بیشتر مواقع و در شرایط یکسان شرکتهای هواپیمایی غیر برند ، ارزان ترین بلیط هواپیما را در اختیار شما قرار میدهند . البته همیشه هم ارزان بودن نباید ملاک انتخاب شما باشد چرا که پای جانتان در میان است و باید تا جای ممکن بهترین شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید .

در این مطلب تلاش کردیم چند راهکار برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت پیش روی شما بگذاریم . صد البته که ترفندهای زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که در فرصت های آتی حتما به آنها خواهیم پرداخت.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو