پاکسازی پوست صورت با این روش حرف نداره !

پاکسازی پوست صورت با این روش حرف نداره !


منبع: نمناک

237

1398/5/9

20:07


چگونه می توان با روش های طبیعی پاکسازی پوست صورت را انجام داد؟ در ادامه با بهترین روش های خانگی و طبیعی برای پاکسازی صورت آشنا خواهید شد.

پاکسازی پوست صورت با این روش حرف نداره !

پاکسازی پوست صورت با بهترین روش های طبیعی و خانگی

آیا شما به عنوان یک نوجوان در معرض ایجاد آکنه هستید، یا دچار لکه های تیره روی پوست خود شده اید؟! اگر می خواهید بدانید که چگونه پوست تان را به سرعت و بطور طبیعی می توانید در یک هفته درمان کنید، بهتر است که ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به شما بهترین راهنمایی ها و ترفند ها را که برای بسیاری از زنان زیبا مورد استفاده قرار گرفته است آورده ایم.

بهترین نکات در مورد چگونگی صاف شدن سریع و طبیعی پوست با پاکسازی آن در منزل:

1.لیمو:
روش اول:لیمو و خیار
لیمو را نصف کنید و آب آن را استخراج نمایید، سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 12 دقیقه با آب گرم شستشو دهید، بعد از آن خیار را برش دهید و رنده کنید و روی پوستتان اعمال کنید، تا باعث مرطوب شدن آن شود.
شما باید این کار را روزانه تکرار کنید.
روش دوم:لیمو و عسل
آب لیمو را بگیرید و با 2 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 17 تا 20 دقیقه با آب شستشو دهید.
روش سوم:لیمو و شکر
این ترکیب تاثیر بسیار زیادی در سم زدایی و لایه برداری پوست دارد، کافی است که فقط آب لیمو را با شکر به نسبت مساوی تقسیم کنید و بر روی پوست خود اعمال کنید و با انگشتان خود به صورت دایره ای ماساژ دهید و بعد از 10 تا 12 دقیقه آن را بشویید.
این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید تا از داشتن پوستی درخشان و نرم و سالم لذت ببرید.

2. سرکه سیب برای صاف شدن پوست :

کافی است تا مقداری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و آن را روی پوست خود بمالید، این کار بهترین راه حل برای حذف سلول های مرده پوست و همچنین احیا و ترمیم پوست می باشد. به علاوه باید سرکه سیب ( حدود 2 قاشق چای خوری ) را با دو فنجان آب ترکیب کنید و برای جلوگیری از مشکلات پوست در طول روز بنوشید.

3. نمک طعام مفید برای پوست:

شما باید به سادگی چند قاشق چای خوری نمک را با روغن زیتون ترکیب کنید و آن را تا زمانی که یک ماسک نسبتا غلیظ به دست آورید، ادامه دهید و بعد مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید. این بهترین راه حل برای حذف سلولهای مرده پوست و کمک به تمیزی و پاکیزگی پوست است.

پاکسازی پوست چرب

صاف شدن و پاکسازی پوست صورت

4. عسل برای پاکسازی پوست:

روش اول:فقط عسل
باید مقداری از عسل را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک شود و بعد با آب شستشو دهید.
این روش ساده را یک بار در روز تکرار کنید.
روش دوم :عسل، آرد نخود و شیر
شما باید به مقدار یک به دو، عسل و شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس یک قاشق چای خوری آرد نخود را به ترکیب اضافه کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک به دست آورید، سپس آن را به سراسر پوست صورت و گردن خود اعمال کنید، اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. فراموش نکنید که این کار را یکبار در هفته تکرار کنید.
روش سوم:عسل و دارچین
دارچین قادر به مهار رشد باکتری ها در پوست است و عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل می کند.
پس مخلوط عسل و دارچین یک راه حل موثر برای روشن شدن و پاک شدن پوست است.
به نسبت مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود 12 تا 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

5. جوش شیرین برای صاف شدن پوست:

روش یک:جوش شیرین و آبلیمو یا آب
یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری آبلیمو یا آب مخلوط کنید، تا خمیر خوب به دست آورید و آن را روی پوستی که قبلا تمیز کرده اید بمالید و بعد از چند دقیقه با آب گرم شستشو دهید و از یک حوله نرم استفاده کنید تا خشک شود.
این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.
روش دوم:جوش شیرین و عسل
یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و به آرامی روی پوست صورت خود به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و در نهایت با آب معمولی یا آب سرد برای بسته شدن منافذ شستشو دهید.
این درمان یک بار در هفته تکرار کنید.

6. پاپایا، گیاه چوب صندل و عسل:

یک عدد پاپایای رسیده را خرد کنید و سپس با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل ترکیب کنید، تا یک ماسک غلیظ به دست آورید.
سپس آن را مستقیماً روی پوست صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه با آب سرد برای بسته شدن منافذ بشوید و در نهایت با یک حوله خشک کنید، در آخر می توانید مقداری گلاب را به پوستتان اعمال کنید تا اثرات آن را چندین برابر کنید.
این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید.

7. فواید نعناع و ماست برای پوست:

این را در پاسخ به درخواست یکی از کاربران از بخش سلامت نمناک معرفی می کنیم ؛ یک قاشق چایخوری پودر نعناع را با یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک به دست آید، آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

نعناع و ماست

نعناع و ماست برای پاکسازی پوست صورت

8. آب گیاه چریش برای پاکسازی پوست:

ابتدا یک مشت از برگ های چریش را بشویید، بعد آب آن ها را بگیرید و با مقداری آب ترکیب نمایید. سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. همچنین باید روزانه مقداری از آب گیاه چریش را بنوشید.

9. گردو برای صاف شدن و پاکسازی پوست:

در ابتدا مقداری از پودر گردو را در ماست به نسبت مساوی تقسیم کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود، بعد از خشک شدن آن را با آب بشویید.
شما باید این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید.
همین طور می توانید سه عدد گردو را به مدت چند ساعت در آب بخیسانید و بعد صبح روز بعد آن را له کنید و با یک قاشق چایخوری گلاب ترکیب نمایید و آن را روی پوست خود به مدت یک ساعت اعمال کنید، سپس با آب گرم شستشو دهید.
این درمان را یک بار در هفته تکرار کنید. علاوه بر این می توانید 2 تا 3 عدد گردو را با یک لیوان شیر مخلوط کنید و روزانه بنوشید.

10. خیار برای پاکسازی پوست:

یک عدد خیار تازه را خرد کنید و بعد آن را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید، اگر می توانید با آن بخوابید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید و خشک کنید. این درمان را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

11. آلوئه ورا برای پاکسازی پوست:

یک عدد گیاه آلوئه ورا تهیه کنید و ژل آن را استخراج کنید، سپس مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید. می توانید از یک تکه پنبه استفاده کنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه که ژل خشک شد، آن را پاک کنید و بشویید.
فراموش نکنید که این کار را 4 تا 5 بار در هفته تکرار نمایید.

راه طبیعی پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت با آلوئه ورا 

12. آب گوجه فرنگی برای صاف شدن پوست:

اول از همه 2 عدد گوجه فرنگی تازه را له کنید و سپس آن را با 2 قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید و اجازه دهید تا به طور طبیعی خشک شود.

13. زردچوبه برای صاف شدن و پاکسازی پوست:

روش اول:زردچوبه و آناناس
در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی آب آناناس ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک یکنواخت به دست آورید و آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.
این درمان را 2 تا 4 بار در هفته تکرار کنید.
روش دوم:زردچوبه ، آرد نخود و شیر یا آب
زردچوبه و آرد نخود به قسمت مساوی با مقدار کافی شیر یا آب ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از چند دقیقه که خشک شد، با آب شستشو دهید.
این درمان را تا زمانی که از شر زخم ها و لکه های تیره خلاص شوید، ادامه دهید.

14. توت فرنگی و ماست برای پاکسازی پوست:

اول از همه، 3 یا 4 عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب نمایید، می توانید از مخلوط کن استفاده کنید تا یک ماسک غلیظ بدست آورید و سپس آنرا روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.
این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

15. سفیده تخم مرغ برای پوست:

روش اول:فقط سفیده تخم مرغ
بعد از جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ از یکدیگر آن را به خوبی هم بزنید تا فومی شکل شود و چند دقیقه صبر کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه که خشک شد، آنرا بشویید.
روش دوم:سفیده تخم مرغ، آرد نخود و آبلیمو
دو عدد سفیده تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری آرد نخود و 4 یا 5 قطره آب لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید تا زمانی که یک ماسک مناسب به دست آید، سپس آنرا روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 18 تا 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

سفیده تخم مرغ برای پوست

فواید سفیده تخم مرغ برای پوست صورت 

16. سیب زمینی برای پوست:

یک عدد سیب زمینی متوسط تازه را خورد کنید سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 3 تا 5 دقیقه با آب سرد بشویید، این کار را یکبار در روز تکرار کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

نکات اضافی:

صورت خود را هر روز صبح و شب ها بشویید. ماسک های مراقبتی را شب ها انجام دهید که پوست می خواهد استراحت کند ، این کار به رفع آکنه و لکه ها کمک می کند. سعی کنید هفته ای یکبار بالشتتان را عوض کنید ،زیرا ممکن است روغن موهای شما به آن جذب شود و به پوستتان منتقل شود.
یک تکه لیمو ترش را روی صورتتان به مدت 10 ثانیه بمالید، اگر احساس سوزش کردید آنرا به 5 ثانیه کاهش دهید. این کار در روشن شدن پوست به شدت کمک خواهد کرد. اگر دچار التهاب یا قرمزی پوست هستید، می توانید مقداری عسل را روی یک لیموی نصفه بریزید و این کار را تکرار کنید.

 

بهترین و ارزان ترین روش پاکسازی پوست صورت با نتیجه معرکه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو