خواص چای گلپر برای لاغری و طرز تهیه آن

منبع: ستاره

188

1398/5/9

23:01


گلپر گیاهی خوشبو است که خواص بسیاری برای بدن دارد، یکی از این خواص کمک به کاهش وزن است. چای گلپر برای لاغری همچون یک چربی سوز عمل کرده و به کاهش وزن به ویژه در نواحی شکم و پهلو کمک بسیاری می‌کند.

دمنوش گلپر برای لاغری


ستاره | 
سرویس سلامت -
 تناسب اندام دغدغه همیشگی بسیاری از ما است، اما ورزش‌های طولانی و طاقت فرسا باعث می‌شود به دنبال راه‌های سریع‌تری برای چربی سوزی باشیم. استفاده از چربی سوزها به ویژه انواع گیاهی آن مانند چای گلپر یکی از روش‌های متداول برای این منظور است. اگر شما هم به دنبال یک چربی سوز مناسب و بدون ضرر هستید، گلپر گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در این مطلب به خواص چای گلپر برای لاغری می‌پردازیم، با ما همراه باشید.


در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

گلپر و خواص آن

گُلپَر گیاهی گلدار از تیرهٔ چتریان است که در نواحی مرطوب کوهستانی می‌روید. گل گلپر شکلی شبیه سکه سفید رنگ دارد، دانه های آن بسیار معطر است و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می‌شود. علاوه بر این گلپر در صنایع داروسازی نیز به‌کار می‌رود.

از خواص گلپر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به آب شدن چربی های زائد بدن
  • افزایش تعریق
  • خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کننده
  • بر طرف کننده نفخ
  • تقویت کننده معده و دستگاه گوارش
  • ادرار آور
  • تقویت حافظه
  • کشنده باکتری های بدن
  • آرامش دهنده اعصاب
  • درمان سیاهی دور چشم
  • کاهش دردهای ناشی از رماتیسم
  • کاهش دردهای عضلانی
  • شادی آور

 

خواص دانه های گلپر

 

 خواص گلپر برای لاغری

اولین قدم برای لاغری، کنترل کردن اشتهای کاذب است. یکی از مهم ترین دلایل اشتهای کاذب، سرد بودن طبع معده است، طبیعت گرم گلپر می‌تواند آن را کنترل کند. قدم دوم برای لاغر شدن، ورزش است، در این میان استفاده از موادی که چربی سوز هستند، می‌تواند روند آب شدن چربی‌ها به ویژه در ناحیه شکم و پهلو را تسریع کند. مطمئنا استفاده از چربی سوز طبیعی که عوارضی برای بدن نداشته باشد نسبت به انواع شیمیایی آن در اولویت قرار دارد. چای گلپر یک چربی سور طبیعی است، به همین دلیل نوشیدن یک فنجان چای گلپر پس از ورزش، باعث افزایش چربی سوزی می‌شود.

 

طرز تهیه چای گلپر برای لاغری

 

طرز تهیه چای گلپر برای لاغری

برای تهیه این چای پرخاصیت به موادی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز است.

 مواد لازم
 گلپر یک قاشق غذاخوری
آب بک لیوان
عسل به مقدار لازم

 

طرز تهیه چای گلپر برای لاغری:

۱. گلپر و آب را در یک قوری چینی بریزید.
۲. آن را روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا به آرامی به جوش آید.
۳. سپس اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد.
۴.چای گلپر کمی تلخ است، بنابراین مقدار اندکی عسل به آن اضافه کنید.
چای گلپر برای لاغری آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

نکته: استفاده زیاد از این چای، ممکن است در برخی افراد باعث تپش قلب شود. به علاوه به دلیل طبع گرم گلپر، استفاده آن احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد. در نتیجه استفاده از این چای برای بانوان باردار منع شده است.

از آنجا که اسانس گلپر در دانه آن محبوس است، توصیه می‌کنیم دانه گلپر را در هنگام مصرف پودر کنید. به یاد داشته باشید که هر بار به اندازه مورد نیاز گلپر را پودر کنید، زیرا نمی‌توان پودر شده آن را برای مدت زیادی نگهداری کرد. 

برای نگهداری از گلپر از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید. شیشه های رنگی تیره یا ظروف فلزی با درب محکم، بهترین ظروف برای نگهداری گلپر است. به علاوه گلپر را باید در مکانی بدون نور و رطوبت با دمای خنک نگهداری کنید. به این ترتیب می‌توانید حدود دو سال از آن استفاده نمایید.

 

سخن آخر...

برای گرفتن نتیجه مطلوب، پیشنهاد می‌کنیم روزانه دو فنجان چای گلپر بنوشید. استفاده از چربی سوزهای گیاهی باید در کنار ورزش منظم باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. اگر به دنبال لاغری با روش‌های گیاهی هستید، توصیه می‌کنیم مطلب آشنایی با بهترین چربی سوزهای گیاهی و روش مصرف آن‌ها را نیز مطالعه کنید. نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از چربی سوزهای گیاهی استفاده کرده‌اید؟ چه دمنوش‌های دیگری برای لاغری سراغ دارید؟ فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات و پرسش‌ها با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو