بیوگرافی لیونل مسی و عکس های دوست داشتنی این اسطوره و نابغه فوتبالی

بیوگرافی لیونل مسی و عکس های دوست داشتنی این اسطوره و نابغه فوتبالی


منبع: آرگا

644

1398/5/9

23:58


لیونل آندرس «لئو» مسی، فوتبالیست آرژانتینی و بازیکن تیم بارسلونا اسپانیا و نیز تیم ملی آرژاتین در پست مهاجم و هافبک می باشد، در ادامه با بیوگرافی لیونل مسی بیشتر آشنا می شوید.

در این مطلب بیوگرافی لیونل مسی بازیکن ۳۲ ساله آرژانتینی (متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷) را مرور می کنیم. وی یکی از بهترین و مشهورترین فوتبالیست های جهان است که افتخارات زیادی در فوتبال کسب کرده است. مسی در ۲۱ سالگی موفق به دریافت توپ طلای اروپا شد و تا کنون ۵ توپ طلا و ۴ کفش طلا را از آن خود کرده است، ضمن اینکه نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان نیز می باشد.

 بیوگرافی لیونل مسی نابغه ای برای فوتبال قرن

لیونل آندرس مسی کوچیتینی در روزاریو، سانتافه واقع در کشور آرژانتین به دنیا آمده است. پدرش کارگر کارخانه و مادرش یک نظافت چی نیمه وقت بود. اصلیت والدین مسی، ایتالیایی و متعلق به شهر آنکونا می باشد و جدش آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرده بود. وی دو برادر بزرگتر از خود به نام های رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا سل دارد.

بیوگرافی لیونل مسی

او فوتبال خود را از سن ۵ سالگی و با تیم گراندولی که پدرش در آن زمان مربیگری آن را برعهده داشت، شروع کرد. در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز که در شهر روزاریو قرار داشت، رفت، اما در سن ۱۲ سالگی تشخیص داده شد که مشکل کمبود هورمون رشد دارد. در این زمان ریو پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد، اما پول کافی برای پرداخت هزینه های درمان بیماری وی نداشت.

زندگی نوشته لیونل مسی

تا اینکه کارلس رکساچ، مدیر باشگاه بارسلونا در آن زمان، از طریق بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا متوجه استعداد وی شد، بنابراین مسی و خانواده اش آمادگی خود برای مذاکره با وی را اعلام کردند و رکساچ بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد با لیونل مسی را بر روی یک دستمال کاغذی نوشته، در نتیجه بارسلونا در صورتی که مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد، پرداخت هزینه های درمانی وی را قبول کرد. بنابراین لیونل به همراه پدرش به بارسلونا نقل مکان کرده و در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

بیوگرافی لیونل مسی

به این ترتیب لئو مسی خیلی زود توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی بدست آورد. او در آن فصل بسیار درخشان ظاهر شد، به گونه ای که با زدن بیش از یک گل در هر بازی، توانست در ۳۰ بازی، ۳۷ گل به ثمر رساند. بنابراین وی در اکتبر ۲۰۰۴ و در سن ۱۷ سالگی اولین بازی رسمی خود برای تیم بارسلونا را انجام داد و عنوان سومین فوتبالیست جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

سرگذشت لیونل مسی

در واقع اولین بازی رسمی وی در ترکیب اصلی بارسلونا در سن ۱۶ سالگی و در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۳ در دیداری دوستانه مقابل پورتو اتفاق افتاد و کمتر از یک سال بعد، فرانک ریکارد او را برای بازی برابر اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازیش در لالیگا را انجام دهد.

بیوگرافی جالب لیونل مسی

وی اولین گل خود در بارسلونا را در تاریخ یکم مه ۲۰۰۵ و در مقابل آلباسته به ثمر رساند، بنابراین به عنوان جوانترین گلزن تاریخ بارسلونا در آن زمان شناخته شد.

بیوگرافی لیونل مسی

وی در سال ۲۰۰۴ در رقابت دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر ۲۰ ساله های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت و یک سال بعد همراه تیم زیر ۲۰ ساله های آرژانتین، مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان را کسب کردند. لیونل در این مسابقات با زدن ۶ گل توانست کفش طلایی و توپ طلایی بهترین بازیکن این رقابت ها را از آن خود کند.

بیوگرافی لیونل مسی

از این رو در سال ۲۰۰۵، خوزه پکرمن، وی را برای حضور در تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد و اولین بازی اش را با تیم ملی کشورش در مقابل تیم مجارستان انجام داد. او در این بازی در دقیقه ۶۳ وارد زمین بازی شد و به فاصله ۴۰ ثانیه بعد از آن، از زمین مسابقه اخراج شد. بنابراین اولین بازی واقعی وی برای تیم ملی آرژانتین مقابل تیم پاراگوئه می باشد.

بیوگرافی درباره لیونل مسی

اولین بازی لیونل مسی در جام باشگاه های اروپا در برابر تیم اودینسه بود، در همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت، جایزه پسر طلایی بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا در سال ۲۰۰۵ را به وی داد. او در این سال توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار گیرد.

ماجرای خداحافظی مسی از تیم ملی آرژانتین

لیونل مسی در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، بعد از گل نکردن پنالتی خود در مسابقه فینال در مقابل تیم شیلی، به دلیل چهار سال ناکامی تیمش از این تیم جدا شد. اما بعد از خداحافظی وی از تیم ملی کشورش، خیلی ها خواستار بازگشت وی شدند، تا جایی که ماکری، رئیس جمهور این کشور با مسی تماس گرفت. وی در مصاحبه ای، ضمن تایید این تماس گفت : ” من با مسی تلفنی صحبت کردم و او گفت که تصمیمش را در مورد بازنشستگی از تیم ملی پس خواهد گرفت و برای تیم ملی بازی خواهد کرد.”

بیوگرافی لیونل مسی

زندگی شخصی لیونل مسی

لیونل مسی مدتی با ماکارنو لموس که اهل روزاریو بود، ارتباط عاطفی داشت، گویا این دختر چند روز مانده به جام جهانی ۲۰۰۶، توسط پدرش به وی معرفی شده بود، ضمن اینکه با لوچیانو سالازار، مدل آرژانتینی نیز رابطه داشته است.

زندگینامه جدید لیونل مسی

در نهایت او در ژانویه ۲۰۰۹ در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که «من یک نامزد دارم که در آرژانتین زندگی می‌کند. من راحت و خوشحال هستم». بعد از آن او در کارناوالی در شهر سیتخس، بعد از بازی بارسلونا- اسپانیول با آنتونلا روکازو دیده شد، آنتونلا نیز اهل روزاریو است.

فرزند اول لیونل و آنتونلا، یک پسر به نام تیاگو می باشد که در ۲ نوامبر ۲۰۱۲ به دنیا آمد و در نتیجه مسی برای اولین بار پدر شد. وی بعد از این اتفاق در صفحه شخصی اینستاگرامش پستی در مورد پدر شدنش گذاشت و نوشت: “امروز من خوشبخت‌ترین مرد دنیا هستم، پسرم به دنیا آمد و خدا را برای این هدیه شکر می‌کنم.”

بیوگرافی جذاب لیونل مسی

او  نام پسرش و نیز اثر دست او را بر ساق پای چپش خالکوبی کرد. دومین فرزند آنها، متئو نام دارد که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ متولد شد.

زندگینامه متفاوت لیونل مسی

سپس، لیونل مسی مراسم عروسی خود و همسرش آنتونلا را با حضور چهره های هنری و ورزشی سرشناس از جمله بازیکنان تیم بارسلونا در روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ در زادگاهش (روزاریو) برگزار کرد.

ثروت لیونل مسی

مسی در سال ۲۰۱۰ توسط مجله فرانس فوتبال با درآمد ۳۳ میلیون یورو (حاصل از حقوق، پاداش ها و درآمد های فوتبالی وی در طی ۱۲ ماه) در ردیف اول پولدارترین فوتبالیست های جهان و بالاتر از دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو معرفی شد.

و در سال ۲۰۱۴ مجله فوربز، با اعلام درآمد مسی با ۶۵ میلیون دلار در ۱۲ ماه گذشته، او را در رده دوم لیست پردرآمدترین بازیکنان فوتبال بعد از کریستیانو رونالدو قرار داد.

زندگینامه خواندنی لیونل مسی

اکنون بعد از آشنایی با بیوگرافی لیونل مسی می توانید مجموعه ای از عکس های منتشر شده و جدید وی را در اینجا ببینید.

بیوگرافی لیونل مسی+عکس

عکس جدید لیونل مسی

بیوگرافی متفاوت لیونل مسی

عکس مسی در کنار مادرش

زندگی نامه و عکس لیونل مسی

مارادونا و مسی

بیوگرافی لیونل مسی

عکس لیونل مسی

بیوگرافی لیونل مسی

سلفی لیونل مسی در کنار همسرش

بیوگرافی و زندگینامه لیونل مسی

عکس اینستاگرامی مسی

بیوگرافی لیونل مسی

عکس و زندگینامه مسی

بیوگرافی لیونل مسی

 عکس مسی در هنگام دریافت توپ طلا

بیوگرافی کامل لیونل مسی

عکس و بیوگرافی لیونل مسی

بیوگرافی لیونل مسی

عکس لیونل مسی در کنار خانواده اش

بیوگرافی و تصاویر لیونل مسی

عکس مسی مارادونای کوچک فوتبال

بیوگرافی از لیونل مسی

  افتخارات مسی در فوتبال

  • قهرمانی در رقابت های فوتبال زیر ۲۰ سال جهان در سال ۲۰۰۵
  • قهرمانی در سوپر جام اروپا در سه دوره
  • قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در چهار دوره
  • قهرمانی در لالیگای اسپانیا در هفت دوره
  • قهرمانی در سوپر جام اسپانیا در پنج دوره
  • قهرمانی در کوپا دل ری در سه دوره
  • قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵
  • نایب قهرمانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴
  • نایب قهرمانی در کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۶

بیوگرافی لیونل مسی

در پایان، امیدواریم مطالعه بیوگرافی لیونل مسی برای دوستداران و علاقمندان وی جذاب بوده باشد، شما دوستان عزیز همواره می توانید با مراجعه به بخش عکس بازیگران از جدیدترین بیوگرافی و تصاویر افراد مشهور ایرانی و خارجی دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو