طرز تهیه سوپ اسفناج با شیر یا خامه

منبع: روزگار

293

1398/5/10

02:55


طرز تهیه سوپ اسفناج

یکی از پیش غذاهایی که همیشه در رستوران‌ها و یا حتی خانه مورد استفاده قرار می گیرد سوپ است. با توجه به این‌که اسفناج از خواص زیادی برخوردار است می توان آن را به سوپ اضافه کرد و سوپ را به یکی از پیش غذاهای کم کالری و البته بسیار خوش‌مزه تبدیل کرد. از خواص اسفناج می‌‌توان به سلامت قلب و جلوگیری از ایجاد آکنه، رفع سوزش سر دل و درمان یبوست اشاره کرد. ما در این بخش از آموزش آشپزی می‌خواهیم شما را به نحوه تهیه سوپ اسفناج کم کالری آشنا کنیم. امیدواریم اگر تابحال این سوپ استفاده نکرده‌اید الان آن را امتحان کنید.

 

طرز تهیه سوپ اسفناج

 

سوپ اسفناج

 

 

مواد لازم سوپ اسفناج
اسفناج نیم کیلو
جو پرک 2 قاشق غذاخوری
آب مرغ 3 لیوان
خامه 3 قاشق غذاخوری
سیر 1 حبه
کره 20 گرم
پیاز 1 عدد
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

 

طرز تهیه سوپ اسفناج

 

1) در مرحله اول از تهیه سوپ اسفناج ابتدا باید اسفناج ها را بخوبی تمیز کنید و بعد آن کاملاً  شست‌وشو داده و سپس قابلمه‌ای را آماده کنید و درب آن را باز نگه داشته و بر روی شعله قرار دهید. اسفناج ها را به داخل قابلمه منتقل کنید و اجازه دهید تا بپزد. زمانی که حس کردید که اسفناج ها پخته شدن آن‌ها را داخل غذاساز ساز انتقال دهید. باید اسفناج ها کاملاً پوره بشود.

 

2) حال باید جو پرک را به همراه آب مرغ روی شعله قرار دهید، می‌خواهیم جو پرک هم بپزد. حال به سراغ خرد کردن پیازها بروید ترجیحاً این کار به‌صورت نگینی انجام دهید سیر را هم رنده کنید و آن را گوشه ای بگذارید بعد از این‌که این مراحل را پشت سر گذاشته‌اید در قابلمه سوپ باید کره اضافه کنید، پیازهایی را که از قبل خرد کرده‌اید را نیز به قابلمه اضافه کنید.

 

3) حال قابلمه را بر روی شعله قرار دهید صبر کنید تا مواد داخل قابلمه تفت بخورند، سپس سیری را که رنده کرده بودید را به قابلمه اضافه و مجدداً اجازه دهید تا تفت بخورد حال در این مرحله باید اسفناج هایی که کاملاً پوره شده‌اند رو به قابلمه اضافه کنید. ادویه جات مانند نمک و فلفل و را به اندازه ای که دوست دارید به قابلمه اضافه کنید.

 

4) سعی کنید همه مواد ها با هم ترکیب شوند درآخر باید جوی پرک پخته شده رو به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه کنید. سوپ را با حرارت پایین اجازه دهید تا جا بیفتد بعد از این‌که سوپ اسفناج به غلظت دلخواه شما رسید، شعله زیر قابلمه رو خاموش و سپس اقدام به اضافه کردن خامه کنید. سپس سوپ را هم بزنید تا به خوبی همه مواد با هم ترکیب شوند در انتهای کار نیز می‌توانید کمی لیموترش اضافه بکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو