علت داغ شدن بدن چیست؟

علت داغ شدن بدن چیست؟


منبع: آرگا

141

1398/5/10

09:22


داغ شدن بدن و یا همان گر گرفتگی مشکلی است که همراه با بالا رفتن ضربان قلب و احساس گرمای شدید همراه است که در این مطلب قصد داریم بدانیم علت داغ شدن بدن چیست؟

داغ شدن همیشگی بدن ممکن است خطر ناک نباشد اما در برخی مواقع علت داغ شدن بدن می تواند نشانه یک مشکل جدی در بدن باشد، از آنجایی که داغ شدن بدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد باید علت این مشکل را در بدن خود جستجو کرد.

 

تمام علت های داغ شدن بدن

داغ شدن بدن بیشتر در بین خانم ها دیده می شود که از علائم اولیه یائسگی است، که البته در بین آقایان هم این گر گرفتگی و داغ شدن دیده می شود، اما باید گفت در خانم ها همیشه علت آن نمی تواند یائسگی باشد چرا که علل های مختلفی می تواند دلیل این حجم از حرارت بدن باشد که در ادامه مطلب با مهم ترین علت داغ شدن بدن آشنا می شویم.

علت داغ شدن بدن چیست؟

گر گرفتگی و داغ شدن بدن حالتی است زود گذر که همراه با تعریق شدید است و بیشتر شب ها در هنگام خواب اتفاق می افتند که این مشکل بیشترین ارتباط را با تغییرات گردش خون دارد. این حالت در بین خانم ها بیشتر همراه با تعریق و لرز است.

یائسگی

یکی از رخداد های دوران میانسالی یائسگی می باشد که معمولا از سن پنجاه به این اتفاق می افتد. یائسگی یعنی توقف دوران قاعدگی که آشکارترین علائم داغ شدن ناگهانی بدن است که همیشه با تعریق شدید، سرگیجه و تند شدن ضربان قلب همراه است. علائم یائسگی می تواند تا سالیان زیادی باقی بماند، برای کاهش این علائم تغییر سبک زندگی می تواند به فرد کمک زیادی کند.

علت داغ کردن بدن چیست

نارسایی اولیه تخمدان

نارسایی تخمدان مشکلی است که زمانی اتفاق می افتند که تخمدان ها به حد کافی استروژن تولید نمی کنند و یا اینکه میزان آزاد سازی تخمک ها بسیار کم است. زمانی که یک خانم به این مشکل دچار می شود نمی تواند به راحتی باردار شود به همین دلیل اولین نشانه هایی که این مشکل از خود بروز می دهد داغ شدن ناگهانی بدن همراه با تعریق است که بیشتر در شب اتفاق می افتند. از مهم ترین نشانه های نارسایی تخمدان: نامنظم بودن دوران پرودی، خشکی واژن، کم شدن میل جنسی است که در صورت داشتن هر یک از این نشانه ها باید به پزشک مراجعه کنید.

تب

از دیگر علت داغ شدن بدن زمانی است که دمای بدن به بالای ۳۸ درجه برسد بدن دچار داغی بیش از حد می شود، تب که ناشی از عواملی مانند ویروس و باکتری است منجر به وجود آمدن چنین شرایطی است که در صورت بالا رفتن بیش از حد تب باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

داغ شدن بدن نشانه چیست

دیابت

زمانی که شما به بیماری دیابت نوع ۱ و ۲ مبتلا هستید، عروقی که مسئول خون رسانی هستند کار خود را به خوبی انجام نخواهند داد که این موضوع منجر به نرسیدن خون کافی به طرف پوست جهت خنک سازی می شود در نتیجه بدن به سختی خنک می شود، زمانی که به این بیماری دچار هستید غدد تعریقی که باید با عرق کردن گرما را از بدنتان خارج کنن به درستی کار خود را انجام نمی دهند در نتیجه بدن شما با داغی روبرو خواهد شد.

سن

با افزایش سن قدرت ضربان قلب کم می شود، زمانی که شما در معرض هوای گرم قرار می گیرید بدن برای اینکه خنک شود باید میزان بیشتری خون به سطح پوست پمپاژ کند، اما از آنجایی که با بالا رفتن سن سیستم بدن انسان ضعیف تر می شود سرد کردن بدن کار دشواری می شود و می تواند داغ شدن بدن را در پی داشته باشد.

آشنایی با علت اصلی دلع شدن بدن

بیماری های قلبی

اگر شما دچار بیماری های قلبی و عروقی هستید، رگ های و شریان های قلب با تنگ شدن نمی توانند به راحتی عملیات خون رسانی را انجام دهند، داغ شدن بدن برای افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند می تواند بسیار خطر ناک باشد چرا که بدن تحت فشار قرار می گیرد و ممکن است فرد دچار حمله قلبی شود.

مشکل در غده تیروئید

از دیگر علت داغ شدن بدن عملکرد نادرست غده تیروئید است. زمانی که این غده پرکار شود باعث ترشح حجم زیادی از این غده می شود که منجر به بالا رفتن دمای بدن می شود و میزان سوخت ساز بدن هم افزایش پیدا کند. که در این صورت باید به پزشک جهت درمان پرکاری تیروئید مراجعه کنید.

بارداری

در دوران حاملگی تغیرات زیادی در بدن اتفاق می افتند، زمانی که هر ماه بدن شروع به تخمک گذاری می کند دمای بدن هم به شدت بالا می رود و باعث داغ شدن بدن می شود. بالا رفتن دمای بدن می تواند تا اواخر بارداری هم ادامه داشته باشد.

علت گر گرفتگی در زنان

مقاومت به انسولین

داغ شدن بدن همراه با تعریق شبانه می تواند از علائم و نشانه های مقاومت به انسولین باشد، این مشکل نشان دهنده مشکل بدن در کنترل کردن قند خون است. داغ شدن بدن و تعریق زیاد در بیت این افراد بسیار شایع است. زمانی که بدن نتواند بین نوسان های قند خون تعادل برقرار کند، با داغ شدن بدن روبرو خواهد شد.

از دیگر علت داغ شدن بدن

  • استفاده زیاد از کافئین که منجر به افزایش فشار خون می شود.
  • استفاده از غذاهای پر ادویه که باعث داغی شدید بدن می شود.
  • ورزش های سخت باعث می شود بدن گرمای زیادی تولید کند.
  • از دیگر علت داغ شدن بدن که بسیار شایع است گرمای بسیار شدید است که قطعا همه ما این نوع گرما را تجربه کرده ایم.

بالا رفتن دمای بدن و علت های آن

  • مصرف ناکافی آب، زمانی که آب به اندازه کافی در بدن وجود نداشته باشد بدن نمی تواند برای دفع گرما به تعریق بپردازد.
  • هر چقدر وزن بدن بیشتر باشد بدن بیشتر دچار گرما و داغی خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو