سیسیل، شهر مافیا و گردشگران!

منبع: همگردی

126

1398/5/10

15:41


سیسیل نام بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه بوده که یک ناحیه خودمختار از کشور ایتالیا را تشکیل می دهد. سیسیل پنج میلیون نفر جمعیت و 25٬711 کیلومتر مربع مساحت دارد.

مسئولان گردشگری شهر سیسیل در ایتالیا با به چالش کشیدن کلیشه های تاریخی شهر که با جرایم سازمان یافته گره خورده در تلاشند توریست ها را به هتل ها، رستوران ها و مغازه های عاری از مافیا هدایت کنند.

به گزارش رویترز، گردشگرانی که علاقمندند از تاریخ 2500 ساله سیسیل، به عنوان بزرگترین جزیره مدیترانه دیدن کنند حالا بنابر اعلام مسئولان گردشگری این شهر می توانند این کار را بدون پر کردن جیب مافیا انجام دهند.

تشکلات اجتماعی در جزیره سیسیل سعی می کنند تصورات کلیشه ای را که سیسیلی ها تبهکار و مافیا هستند به چالش بکشند و کسب و کارهایی که قصد دارند پول های درست کسب کنند، توریست های خارجی را به سمت هتل ها، رستوران ها و مغازه هایی مستقل از مافیا هدایت می کنند.

در یک دهه اخیر کمپین های ضدمافیایی با همکاری بومیان سیسیل تلاش کرده اند از پرداخت پیزو که در به زبان محلی به معنای پول محافظت یا پول حمایتی است، به گروه های مافیا سرباز زنند. براساس یک مطالعه در سال 2012، حدود سه چهارم از کسب و کارهای سیسل به گروه های مافیایی پیزو پرداخت می کردند.

جنبش مدنی آدیوپیزو به معنی «خداحافظی با پرداخت های حمایتی سازمانی است که برای شکستن زنجیرهای پیوند مالی که توسط مافیای سیسیل تعبیه شده، تلاش می کند. این جنبش از توریست ها می خواهد گنجینه های طبیعی و فرهنگی جزیره سیسیل را کشف کنند و در عین حال درباره مقاومت مدنی و تاریخی این شهر در مقابل مافیا و فعالان و قضاتی که در این راه جان خود را از دست داده اند نیز اطلاعات کسب کنند.

داریو ریکوبونو، بنیانگذار جنبش آدیوپیزو می گوید: ما می خواهیم زیبایی ها، منظره ها، چشم اندازها و همچنین غذاهای خوشمزه سیسیل را بدون کلیشه های منفی پیوست شده به شهر تبلیغ کنیم و از این طریق گردشگران بیشتری را به این جزیره جذب کنیم.

منبع: ایسنا

شهر سیسیل ایتالیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو