آمار فروش سینمای ایران/ «شبی که ماه کامل شد» همچنان بی رقیب در صدر جدول قرار دارد

آمار فروش سینمای ایران/ «شبی که ماه کامل شد» همچنان بی رقیب در صدر جدول قرار دارد


منبع: بلاکس آپ

221

1398/5/10

17:34


آمار فروش سینمای ایران/ «شبی که ماه کامل شد» همچنان بی رقیب در صدر جدول قرار دارد

در این پست قصد داریم میزان فروش هفتگی فیلم ها در سینماهای داخل کشور را با هم مرور کنیم.

در هفته گذشته فیلم های جدیدی اکران خود را آغاز کردند که از جمله آنها می توان به فیلم قصر شیرین به کارگردانی سیدرضا میرکریمی، فیلم سرکوب به کارگردانی رضا گوران و فیلم تپلی و من به کارگردانی حسین قناعت اشاره کرد. در بین این سه فیلم، قصر شیرین با بازی حامد بهداد فروش خوبی داشته است و در هفته اول اکرانش در رتبه چهارم جدول فروش ایران قرار گرفته است. 

1. فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد

فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار در هفته هشتم اکرانش نیز توانسته فروش فوق العاده ای داشته باشد و مجددا در صدر جدول فروش قرار گیرد. این فیلم که همچنان در ۱۲۹ سالن سینما در حال اکران است، در هفته ای که گذشت توانست ۱,۰۸۶,۰۱۷,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم بسیار خوب ۱۵,۶۳۵,۲۵۲,۰۰۰ تومان برساند. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در 13 رشته این جشنواره، توانست 6 سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

خلاصه داستان این فیلم:

روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران هست که درگیر عشق جوانی شهرستانی می شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن ها رقم می خورد...

در این فیلم بازیگرانی چون الناز شاکردوست ، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی ، پدرام شریفی ، امین میری، بانیپال شومون با حضور: شبنم مقدمی و فرید سجادی حسینی ایفای نقش دارند. 

2. فیلم سینمایی ایکس لارج

ایکس‌لارج فیلمی به کارگردانی محسن توکلی، نویسندگی محمد عزت‌خانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش است. این فیلم در هفته پنجم اکرانش توانسته ۷۶۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم ۳,۳۹۳,۴۶۳,۰۰۰ تومان برساند. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده:

«ایکس لارج» داستان سه جوان امروزی را روایت میکند که بعد از رهایی از زندان و در مسیر تحقق رویاهایشان، با اتفاقاتی غیرمنتظره روبرو میشوند.

در این فیلم بازیگرانی چون اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی،علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی،احمد ایراندوست، مختار سائقی، سحر نظام دوست،اکبر اصفهانی، سپیده مراد پور و با حضور بهاره رهنما ایفای نقش داشته اند.

3. فیلم سینمایی تگزاس 2

فیلم سینمایی «تگزاس 2» در هفته 15 اکرانش نیز توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد ودر رتبه سوم جدول فروش قرار گیرد. این فیلم کمدی در هفته ای که گذشت توانست ۷۵۶,۰۷۴,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم بسیار خوب ۲۲,۳۷۷,۷۷۱,۰۰۰ تومان برساند. در خلاصه داستان این فیلم آمده:

هيچ وقت يه ايراني رو تهديد نكن ،علي الخصوص تو تهران

فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی با بازی بازیگرانی مانند مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشيدی، ژاله صامتی، گابريلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، اميد روحانی، آدريانو تولوزا، سهيل قنادان، تی آگو متوس و نادر سليمانی جلوی دوربین رفته است. مسعود اطیابی پیش از این فیلم‌هایی مانند «مصائب دوشیزه»، «خروس جنگی»، «ماه گرفتگی» و «برج آرام» را ساخته است.

4. فیلم سینمایی قصر شیرین

فیلم سینمایی قصر شیرین به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی در هفته ای که گذشت اکران خود را آغاز کرد و توانست در جایگاه چهارم جدول فروش سینمای ایران قرار گیرد. این فیلم در هفته ای که گذشت اکران خود را در ۱۰۰ سالن سینما آغاز کرد و در نهایت توانست ۶۸۱,۶۲۴,۰۰۰ تومان در هفته اول اکرانش بفروشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد و با نامزدی در هشت رشته، برنده دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن شد. اما درخشش اصلی فیلم در بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای رقم خورد که فیلم با حضور در بخش مسابقه اصلی،برنده ۳ جام طلایی بهترین فیلم،بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد از این فستیوال شد.

در خلاصه داستان این فیلم گفته شده:

جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است...

در این فیلم بازیگرانی چون حامد بهداد، محمد عسگری، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان فر، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی و خواجه پاشا ایفای نقش دارند.

5. فیلم سینمایی سرخپوست

در رتبه پنجم جدول فروش نیز فیلم سینمایی سرخپوست به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی قرار گرفته است. این فیلم در هفته هشتم اکرانش توانسته فروش  ۶۵۹,۷۳۶,۰۰۰ تومان را داشته باشد و مجموع فروش خود را به رقم ۱۲,۰۹۵,۳۸۸,۰۰۰ تومان برساند. باید گفت که فیلم سرخپوست تا به الان فروش فوق العاده ای داشته است و از طرفی دیگر مورد توجه منتقدان قرار گرفته است. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۵ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد.

خلاصه داستان این فیلم:

سال ۱۳۴۷، يك زندان قديمي در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه ی شهر در حال تخليه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانيان به زندان جديدند...

در این فیلم بازیگرانی چون نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و آتیلا پسیانی ایفای نقش دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو