بهترین روش برای از بین بردن لکه چربی

67

1398/5/10

19:16


لکه چربی روی لباس از جمله لکه‌هایی است که پاک کردن آن سخت به نظر می‌رسد، اما جالب است بدانید که از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین به راحتی امکان‌پذیر است.

بهترین روش برای از بین بردن لکه چربی

به گزارش بهداشت نیوز، لکه‌های چربی از جمله لکه‌هایی سرسختی هستند که به سختی می‌توان آن‌ها را از بین برد، اما این بدان معنا نیست که شما باید لباس خود را دور بیاندازید؛ از بین بردن لکه‌های چربی ایجاد شده روی سطوح مختلف، مانند از بین بردن لک جوهر ، خون و کرم پودر دارای اصول و نکات ویژه‌ای است. اما از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین از جمله روش‌های موثری بوده که با استفاده از آن، می‌توانید از شر لکه چربی خلاص شوید. در این مطلب روش رفع لکه‌های چربی از روی لباس و کفپوش، با استفاده از جوش شیرین آورده شده‌است.

۱. از بین بردن لکه چربی از روی پارچه
برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس بهتر است، یک تکه مقوا را داخل لباس قرار دهید. مقوا باید درست در پشت لکه قرار بگیرد؛ این کار از انتقال لکه به پشت لباس جلوگیری خواهد کرد.

به آرامی لکه را با یک دستمال کاغذی یا یک حوله نرم پاک کنید. سعی کنید زیاد فشار ندهید و به آرامی لکه را از روی لباس پاک کنید.جوش شیرین را دقیقا روی لکه بریزید، به گونه‌ای که سطح لکه کاملا با جوش شیرین پوشیده شود.یک ساعت صبر کنید، تا به خوبی جوش شیرین در لکه نفوذ پیدا کند.یک تشت یا سطل آماده کنید. چند قاشق سوپ خوری جوش شیرین و مقداری آب در سطل بریزید.

نکته: می‌توانید از آب داغ استفاده کنید؛ اما اگر  آب داغ به بافت لباس شما آسیب می‌رساند، به جای آن از آب ولرم استفاده کنید.

مقوا را از لباس بیرون بیاورید و لباس را در سطل آب خیس کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه لباس شما در آب بماند.در انتها لباس را بشویید. اگر بافت لباس شما به گونه‌ای است که قابل شستشو در ماشین لباسشویی نیست، آن را با دست و با آب ولرم و مواد شوینده شستشو دهید.

۲. از بین بردن لکه چربی از روی کفپوش
جایی که لکه چربی روی آن ایجاد شده است را با آب پاک کنید؛ آب باعث می‌شود به راحتی بتوانید لکه را از بین ببرید. سطح مورد نظر را با مقدار زیادی جوش شیرین بپوشانید؛ استفاده از جوش شیرین باعث می‌شود که اثری از هیچ لکه‌ای باقی نماند.

یک قابلمه آب بجوشانید؛ (این کار به جوش شیرین اجازه می‌دهد که به خوبی بتواند سرسخت‌ترین لکه‌ها را هم از بین ببرد.)آب داغ را روی لکه بریزید؛ می‌توانید باقیمانده آب گرم را برای شستشو نهایی کنار بگذارید.

لکه را با استفاده از یک برس تمیز کنید؛ سعی کنید از یک برس پلاستیکی استفاده کنید. دقت داشته باشید که از برس فلزی استفاده نکنید؛ استفاده از برس فلزی می‌تواند به سطح شما آسیب برساند.
نکته: اگر لکه بسیار مقاوم است، چند قطره مایع ظرفشویی نیز به آن اضافه کنید.

بقیه آب را روی لکه بریزید تا جوش شیرین را بتوانید از سطح مورد نظر پاک کنید. این فرآیند را تا وقتی که لکه ها حذف شوند تکرار کنید.

سخن آخر
ایجاد لکه چربی روی لباس اتفاق ناخوشایندی بوده و در این زمینه روش‌های کاربردی و موثری مانند استفاده از پودر بچه، صابون و شامپو وجود دارد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو