طرز تهیه کیک انگلیسی

منبع: بیتوته

79

1398/5/18

23:02


طرز تهیه کیک انگلیسی



 

طرز تهیه کیک انگلیسی

 

مواد لازم برای کیک انگلیسی :

 تخم مرغ 3 عدد 
 شکر نصف لیوان 
 آرد 150 گرم 
 وانیل 1/2 قاشق چایخوری 
 شیر 1/3 لیوان 
 بکینگ پودر  1 قاشق مرباخوری
کاکائو   1 قاشق مرباخوری
 کره یا روغن جامد 100 گرم 
کشمش،گردو خرد شده یا خلال بادام 1/2 لیوان
* رنده پوست پرتقال یا لیموترش یا اسانس پوست 1 عدد پرتقال

 

* رنده پوست پرتقال یا لیموترش یا اسانس : من یک عدد لیموترش درشت را پوستش را رنده کردم

 

طرز تهیه کیک انگلیسی :

اجازه بدهید تخم مرغ ها به دمای محیط برسند سپس زرده و سفیده را از هم جدا کنید به طوری که زرده داخل سفیده نشود. نیمی از شکر را با سفیده مخلوط کنید و آنقدر بزنید تا اگر ظرف را برگردانید سفیده از ظرف نریزد. نیمی دیگر از شکر را با روغن یا کره مخلوط کنید و کمی بزنید تا به صورت کرم در آید. زرده ها را دانه دانه اضافه کنید. وانیل را اضافه کنید و مایه را هم بزنید تا بصورت کرم درآید.

 

3-2 قاشق شیر اضافه کنید و بعد تمام شیر را اضافه کنید، همزن را خاموش کنید. ظرف سفیده را با زرده ها قاطی کنید (با لیسک). بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و آرد را کم کم با الک کردن به مایه اضافه کنید. ته قالب را کاغذ می اندازیم و چرب می کنیم. نصف مایه را داخل قالب می ریزیم.

 

یکی دو قاشق از مایه را کاکائو اضافه می کنیم. روی مایه ساده مایع کاکائویی را می ریزیم و گردو و کشمش یا خلال بادام بوداده شده می پاشیم و بعد بقیه مایع سفید را روی آن می ریزیم و روی کیک گردو و کشمش می پاشیم (کشمشی که خیسانده و در پارچه خشک کرده و در آرد غلتانده شده و بعد الک کرده که سنگین نشه که بره ته کیک) و داخل فر با حرارت ١٨٠ درجه حدود ٤٠ دقيقه گذاشتم.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو