کدام مواد غذایی میل جنسی را از بین می‌برند

منبع: فرزند

125

1398/5/19

02:12


کدام مواد غذایی میل جنسی را از بین می‌برند

خوردن برخی از مواد غذایی قبل از یک رابطه جنسی می‌تواند میل جنسی زوجین را از بین ببرند.

این مواد غذایی می‌توانند با ایجاد حس خواب‌آلودگی و یا حس کرخی مانع از انجام یک رابطه جنسی موفق بین زوجین شود که همین امر می‌تواند در طولانی‌مدت باعث بروز مشکلات روحی و روانی و یا اضطراب های مزمن در زوجین شود.

متخصصان تغذیه معتقدند که توجه به میزان انرژی دریافتی و پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی پرچرب و حاوی میزان بالایی از لکتین در وعده غذایی قبل از رابطه جنسی می‌توانند در داشتن میل جنسی بیش‌تر در بین زوجین مؤثر باشند.

در این زمینه برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که ۵ ماده غذایی نبایستی بلافاصله قبل از ایجاد رابطه جنسی توسط زوجین مصرف شوند که ازجمله این مواد غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع لوبیاها

باوجود این‌که لوبیاها منبع عالی از پروتئین‌ها و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌باشند و حضورشان در رژیم غذایی ضروری است، اما از آنجایی‌که لوبیاها حاوی فیبر غذایی بالایی می‌باشند و مصرفشان می‌تواند منجر به افزایش حرکات روده بزرگ شود؛ به همین دلیل توصیه متخصصان تغذیه آن است که در وعده قبل از ایجاد یک رابطه جنسی، زوجین مقادیر زیادی لوبیا استفاده ننماید. بخصوص اگر دستگاه گوارششان نیز در هضم این مواد غذایی مشکل داشته باشد.

تأثیر شکلات بر میل جنسی

با وجود این که برخی از محققان علوم سلامت معتقدند که شکلات می‌تواند در میل جنسی مؤثر باشد، اما برخی دیگر نظری مخالف دارند و معتقدند که ترکیبات طعم‌دهنده موجود در شکلات می‌توانند با افزایش میزان اندورفین‌ها حس تحریک‌پذیری بدن را بالا ببرند و فرد را نسبت به هر نوع تماس پوستی در طی رابطه جنسی بسیار حساس نمایند.

علاوه بر این‌که مشخص‌شده ترکیبات کولا موجود در نوشابه‌های گازدار هم می‌توانند همین مشکل را ایجاد نمایند. به همین دلیل توصیه می‌شود که زوجین قبل از رابطه جنسی از مصرف زیاد شکلات و نوشابه‌های گازدار حاوی ترکیبات کولا پرهیز نمایند.

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی و ازجمله ماهی باوجود این‌که حاوی منابع خوبی از پروتئین و ترکیبات تحریک‌کننده میل جنسی می‌باشند و مصرفشان باعث بهبود میل جنسی می‌شود، اما به دلیل این‌که می‌تواند در برخی از افراد با بالا بردن هورمون سروتونین باعث ایجاد حس خواب‌آلودگی شود، بنابراین برخی از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که بلافاصله بعد از مصرف غذاهای دریایی زمان مناسبی برای داشتن یک رابطه جنسی نیست.

غذاهای سرخ شده و میل جنسی

غذاهای آماده و در رأس آنها غذاهای سرخ‌کرده و بخصوص سیب‌زمینی سرخ‌کرده به دلیل این‌که حاوی منابع بالایی از چربی‌های اشباع هستند، می‌توانند اثرات بسیار منفی بر میل جنسی داشته باشند.

به همین دلیل به زوجین جوانی که تمایل به مصرف زیاد غذاهای آماده دارند، توصیه می‌شود که برای سلامت بدن خود و بخصوص داشتن یک رابطه جنسی کامل و لذت‌بخش در درجه اول حتماً از رژیم غذایی استفاده نمایند که در آن حضور مواد غذایی آماده کم‌رنگ می‌باشد و در درجه دوم سعی نمایند قبل از رابطه جنسی و به منظور داشتن میل جنسی زیاد، از مواد غذایی آماده مانند انواع پیتزاها، ساندویچ‌های آماده و سیب‌زمینی سرخ‌کرده آماده استفاده ننمایند.

ذرت بوداده

ذرت بوداده ازجمله میان وعده‌های خوشمزه‌ای است که بسیاری از افراد دوست دارند در طی روز برای رفع گرسنگی از آن استفاده نمایند. اگرچه ذرت نقش مؤثری در تأمین مواد مغذی برای بدن دارد اما ازآنجایی‌که حاوی ترکیبی موسوم به لکتین می‌باشد، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در میل جنسی زوجین شود.

کلام پایانی در رابطه با مواد غذایی موثر بر میل جنسی

اگرچه برخی از محققان علوم سلامت و تغذیه معتقدند که مصرف برخی از مواد غذایی در حجم بالا قبل از انجام رابطه جنسی در زوجین می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در داشتن یک رابطه جنسی مؤثر و میزان میل جنسی شود اما باید توجه نمود آنچه که باعث ایجاد رابطه مؤثر و سالم می‌شود و از دیدگاه متخصصان تغذیه هم مورد تأیید است،

توجه به داشتن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل و پرهیز از مصرف غذاهای آماده، دوری از مصرف وعده‌های غذایی حجیم و پرچرب می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو