جست‌وجویی برای کشف یک قتل مرموز / انتشار دومین رمان مصطفی انصافی

78

1398/5/19

02:13


رمان "فرمان ششم یا یک روایت دست اول از سوم شخص مقتول" نوشته مصطفی انصافی در بازار کتاب به فروش می‌رسد.

جست‌وجویی برای کشف یک قتل مرموز / انتشار دومین رمان مصطفی انصافی

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، رمان "فرمان ششم یا یک روایت دست اول از سوم شخص مقتول" عنوان دومین رمان مصطفی انصافی پس از نگارش کتاب "تو به اصفهان باز خواهی گشت" است.

این رمان درباره مرد جوان نویسنده‌ای است که به دختری علاقه‌مند شده. این دختر به دلیل یک اتفاق عجیب از دنیا می‌رود. نویسنده که از مرگ دختر دچار عدم تعادل شده در پی کشف راز مرگ و قتل مرموز او برمی‌آید.

"شروع"، "شروع دوباره"، "پایان در ابتدا"، "گل‌ها، گربه‌ها و آدم‌ها"، "مکانیک شکست"، "زنی که آمدنش مثل "آی"ی آمدنش/ رهایی نفس از حبس‌های ممتد بود"، "رستاخیز شهریاران ایران"، "در خیابان شاعری یخ زد و مرد..."، "حکم"، "کلیات مصور عشقی"، "آهن و حریر"، "بار ضربه"، "توضیحی نسبتا طولانی اما تقریبا لازم"، "حمله واژه به فک شاعر"، "پیشخان مطبوعات"، "خواب گران" و "موخره: اعترافات رمان‌نویس جوان" 17 عناوینی است که نویسنده برای بخش‌های این رمان انتخاب کرده.

در بخشی از "موخر: اعترافات رمان‌نویس جوان" آمده است: "پیش از شروع به نوشتن این رمان، یک سال بود که چیزی ننوشته بودم. پیش از چاپ رمان اولم هیچ کس منتظر نبود من رمان بنویسم. کسی اهمیت نمی‌داد تمامش کرده‌ام یا نه. بعد از چاپش اما همه دوستانم منتظر دومی بودند، انگار من دستگاه تولید رمانم. روزی که شروع کردم به نوشتن رمان اولم، چیزی برای از دست دادن نداشتم، اما حالا همه چیزم در معرض از دست رفتن بود و همین دچار دلهره‌ام می‌کرد. مدام فکر می‌کردم نکند مایه‌ام ته کشیده باشد. او که هرمان ملویل بود، آپدایک آن‌طور درباره‌اش نوشت. نوشت تمام سرمایه‌ی ملویل که تجربه‌ی سال‌های دریانوردی‌اش بود صرف موبی دیک شد و ته کشید. نوشت تعجبی ندارد که ملویل بعد از آن دو سه کتاب، فقط چندتا داستان پیش پا افتاده نوشته و بعد تخته کرده. او که ملویل بود آن‌طور گفتند درباره‌اش. من که منم، یک نویسنده یک کتابی! نکند مایه‌ام ته کشیده باشد؟ باید زور می‌زدم و وخودم را نجات می‌دادم از آن توقفی که افتاده بود به جانم، از آن تعطیلی که خوره‌ی جانم شده بود. اما در نهایت... داستان من نوشته شد". 

رمان "فرمان ششم یا یک روایت دست اول از سوم شخص مقتول" نوشته مصطفی انصافی در شمارگان 1200 نسخه و با قیمت 20هزار تومان توسط نشر چشمه منتشر شده و به فروش می‌رسد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو