گزارش لوکس تهران از لاکچری گردی با کارآفرینی دیجیتالی

گزارش لوکس تهران از لاکچری گردی با کارآفرینی دیجیتالی


307

1398/5/19

02:32


گزارش لوکس تهران از لاکچری گردی با کارآفرینی دیجیتالی

لاکچری گردی با کارآفرینی دیجیتالی

بسیاری از لاکچری گردها و خاص پسندهای امروز دنیا، از ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای مشاهده و انتخاب گزینه های مد و لباس و طلا و جواهرات استفاده می کنند که فرصت های فوق العاده را در اختیارشان قرار می دهد. این فقط لوازم لوکس و تجملی نیست که از طریق فناوری اطلاعات میتوان دنیای جذاب و وسوسه کننده لاکچری گردها را پوشش دهد. بسیاری از گردشگران، علاقمند هستند تا از سایت های اینترنتی رزرو محل اقامت، بلیط هواپیما و همچنین کروز گردی، هیجان انگیز ترین ابزارهای سفر و تفریح را در سراسر جهان در اختیار داشته باشند. بازهم فضای مجازی، این انتخاب عالی جذاب را در اختیار لاکچری گردها قرار می دهد.

در واقع، بخش خاصی از قابلیت های کارآفرینی دیجیتالی   (digital entrepreneurship)دنیا از دنیای مد و لباس و جواهرات خوش تراش گرفته تا سفر با کروزهای مجلل چند طبقه، همه و همه از طریق درگاه های وب قابل مشاهده و خریداری است. دنیای فشن بلاگرها(fashion blogger)  و توریسم بلاگرها (tourism blogger) نیز این امکان را در اختیار لاکچری گردها قرار داده تا با جادوی هشتگ ها، بتوانند دنیا را جذاب تر از آنچیزی که تصور می کنید، تماشا کنند. آنهم با لنز دوربین گوشی های هوشمند کاربران در سراسر جهان.

بنابراین، نا گفته پیداست که صنعت لاکچری (Luxury Industry) امروز جهان، ظرفیت های فرصت آفرینی را برای علاقمندان به کسب و کار ایجاد کرده که روز به روز بر شمار فعالان این عرصه افزوده می شود. لاکچری گردی و همراهی با دنیای هیجان انگیز آن، امروزه برای خیلی از کاربران آسان و حتی کم هزینه شده است. تخفیفات ویژه و فریبنده سایت های ارائه دهنده خدمات لوکس و ویژه به مشتریان، به خصوص در ایام ژانویه و ایام خاص سال، فرصتی را برای لاکچری گردی ارزان قیمت بسیاری از کاربران جامعه اطلاعاتی امروز دهکده جهانی فراهم کرده است که مسبوق به سابقه نبود.

لاکچری گردی با کارآفرینی دیجیتالی

(اندروید و IOS، انقلابی را در عرصه لاکچری گردی با کارآفرینی دیجیتالی ایجاد کرده اند. به گونه ای که بسیاری از مقصدهای تفریح و گردشگری خاص پسندها، از طریق قابلیت های گردشگری مجازی بررسی و انتخاب می شود)

به همین خاطر، استارت آپ های لاکچری، یعنی کسب و کارهای نوظهوری که خدماتشان به طیف خاصی از مشتریان با نیازهای لوکس و تجملاتی ارتباط دارد، در حال افزایش است  دنیای اپ ها نیز، در گسترش آن تاثیر گذار بوده است. گزارش امروز سرویس سفر لوکس تهران، شما را با ظرفیت های گسترده جهان در حوزه سفرهای لاکچری که مصداق کارآفرینی دیجیتالی در سایبر توریسم است، آشنا می کند.

با ما در گزارش امروز همراه باشید.

کارآفرینی دیجیتالی در عرصه لاکچری یعنی چی؟

در این گزارش به موضوع جدیدی در فناوری اطلاعات ایران اشاره میکنیم: کارآفرینی دیجیتالی در صنعت لاکچری. خوب! این به چه معنی است:

  • یعنی با ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل وبلاگ و سایت و کانال ها، به معرفی ظرفیت های خدماتی و صنعتی کالاهای لوکس بپردازیم.
  • یعنی برای دنیای لاکچری گردها، ارزش افزوده ایجاد کنیم. مثل معرفی مد و لباس کیت میدلتون.
  • یعنی برندها و خدمات لوکس و تجملاتی برای طیف خاصی از کاربران را معرفی دیجیتالی کنیم.
  • یعنی مشاوره آنلاین لباس و مد و گردشگری لاکچری به خاص پسندها ارائه کنیم.
  • یعنی تجارت اینترنتی کالا و خدمات لوکس ارائه کنیم.
  • یعنی مد نوسی دیجیتالی برای خانه های مد یا سایت های سبک زندگی کنیم.
  • یعنی مثل فشن بلاگرها، به معرفی مد ها و استایل های خاص برای مخاطبان خاص بپردازیم.
  • یعنی مثل توریسم بلاگرها، به معرفی مقصدهای لاکچری جهان بپردازیم.
  • یعنی مثل فود بلاگرها، به معرفی رستوران ها و غذاهای گران و هیجان انگیز برای شکم گردها بپردازیم.
  • یعنی مثل فریلنسرها (freelancer) یا دورکارها، خدمات طراحی مد و لباس اینترنتی انجام دهید.
  • یعنی مثل کرادفاندرها (crowdfunder) یا سرمایه پذیرهای دیجیتالی، سرمایه برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در حوزه لوکس گرایی فراهم کنید.
  • یعنی مثل آموزش آنلاین، به آموزش دنیای جذاب مد و لباس و طراحی کلکسیون طلا و جواهرات به علاقمندان این عرصه پرداخته و کورس و دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ارائه دهیم.

گردشگری سایت

(در سایت فریلنسر، بیش از ۶۵۰ کارفرما در حوزه مد و لباس و طراحی طلا و جواهرات، به دنبال مدل ها، مانکن ها، طراحان مد و لباس و مشاوران این حوزه هستند تا پروژه های خود را در فرآیند مناقصه، در اختیار فعالان فشن قرار دهند. در آگهی بالا، کارفرمایی در عرصه پوشاک، خواستار همکاری با یک مانکن جهت فوتوشوت برای انتشار بر روی خط تولید پیراهن شده است. برای جزییات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید)

(تصویری از یک آگهی منتشر شده در سایت فریلنسر برای استخدام طراح مد حرفه ای)

کارآفرینی دیجیتالی در صنعت لاکچری جهان، روز به روز دامنه های وسیع تری از موارد ۱۲ گانه فوق پیدا میکند که در لوکس تهران در سرویس مد گردی و سفر به آن می پردازیم و بخش قابل توجهی از اقتصاد دیجیتالی جهان را به خود اختصاص داده است.

به هر حال، ارزش افزوده هایی که دنیای فریلنسر ها (دور کارها) و کراد فاندر ها (سرمایه پذیر های دیجیتالی) و شتاب دهنده ها( حامیان استارت آپ)  و توریسم بلاگر ها در عصر دهکده جهانی در اختیار کارآفرینان قرار می دهند، فرصت های ممتازی برای تبدیل ایده های خلاق به محصولات و خدمات در بازار را فراهم کرده است.

دنیای فریلنسر ها (دور کارها)

(سایت فریلنسر دات کام، بزرگ ترین سایت دورکارهای جهان است که در آن میتوان، متخصص برای انجام هر موضوعی از مترجم و مشاور پروژه های صنعتی گرفته تا ویراستار و حتی طراح مد و لباس و جواهرات را پیدا کرد. فریلنسر، مصدافی از کارآفرینی دیجیتالی  در دنیای لاکچری است)

دنیای دور کار ها، به استارت آپ ها برای نوآوری دیجیتالی در عرصه گردشگری کمک می کنند. ه نظر می رسد تا یک دهه آینده، بخش قابل ملاحظه ای از اقتصاد کشور، به اقتصاد آنلاین و فعالیت های کسب و کار دیجیتالی و  فرصت آفرینی به خصوص در عرصه گردشگری هدایت شود و رشد ناخالص ملی کشورمان در افق ۱۴۰۴ که نقطه پایانی چشم انداز بیست ساله اول کشور است، تحت تاثیر کسب و کار های دیجیتالی و اقتصاد دانش بنیان آی تی محور قرار بگیرد.

(سایت expedia.com یکی از معروف ترین سایت های گردشگری اینترنت است که در ان میتوان خدمات لاکچری گردی مثل اجاره خوروهای لوکس، رزرو برترین ایرلاین های جهان و هم چنین کروز گردی هایی رویایی مجلل را در نقاط مختلف جهان با قیمت های وسوسه کننده خاص پسندها در اختیار داشت. سایت booking.com نیز از معروف ترین سایت های رزرو محل اقامت (هتل های معمولی تا لوکس) در سراسر جهان بوده که همواره بسته های تخفیفی ویژه ای را در اختیار لاکچری گردها قرار می دهد. هر ۲، مصداقی از کارآفرینی دیجیتالی در لاکچری گردی محسوب می شوند)

بسیاری از فرصت ها و قابلیت ها، در بستر فضای صفر و یک ها، به توان افزایی های مولد دست می یابد که نباید فراموش شود.

استارت آپ های موفق دنیا همچون Google, Paypal, ebay, amazon و خیلی های دیگر، از ربع قرن پیش تا کنون، امروز را هوشمندانه پیش بینی می کردند. دنیایی با ۳.۵ میلیارد کاربر اینترنت باسواد که تلاش می کند دنیا را از دوربین غول های جست و جو و شبکه های اجتماعی و تور جهان گستر نظاره کند.

(سایت crowdfunders.com یکی از برترین سایت های سرمایه پذیری دیجیتالی است که توسط آن میتوان برای هر پروژه ای، سرمایه مورد نظر آن را در صورت ترغیب کاربران به حمایت از پروژه، تامین کرد. در این درگاه معروف، فعالان مد و لباس و کارآفرینی در عرصه لاکچری هم فعال هستند)

فرصت آفرینی با صنعت گردشگری

(بیش از ۵۰۰ میلیون توصیه توسط ۱۷۰ میلیون کاربر سایت tripadvisor.com درباره مقصدهای گردشگری لاکچری و معمولی و حتی کمتر شناخته شده جهان سبب شده تا تریپ ادوایزر، محبوب ترین شبکه اجتماعی گردشگران خاص گرد جهان باشد. )

صنعت هتلداری در دنیا با فناوری اطلاعات، صنعتی فرصت آفرین به شمار می رود. مخصوصا که فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، نوآوری در صنعت گردشگری را توسعه داده و این فرصت ایده آل برای کسب و کارهایی است که قصد دارند با سرمایه کم، ارزش افزوده گسترده ایجاد کنند.

مثل دنیای اپلیکیشن نویس ها، مانند دنیای طراحان وب، هم چون طراحان محصولات و خدمات واقعیت مجازی(Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented Reality) در عرصه گردشگری و هتلداری.

(استارت آپ ههای فعال در زمینه گردشگری مجازی، بازار کار نوظهوری را ایجاد کرده اند که فضای جذابی را برای لاکچری گردها فراهم می کند)

آی تی در هتلینگ، به نظر می رسد حرف اول را می زند. چرا که در دنیای امروز، پیدا کردن هتل، مشاهده خدمات هتل، بررسی نظرات مهمانان سابق و هم چنین مسائل رزرواسیون، اکثرا از طریق محیط دیجیتال صورت می گیرد و لاکچری گردها بسیار به این موضوع علاقه دارند. ویدیوی زیر شما را با واقعیت های این حوزه بیشتر آشنا می کند.

امروزه برخی از پر بیننده ترین پرتال های دنیا، پرتال های مرتبط با مشاوره آنلاین هتلینگ، رزرو هتل در ده ها هزار شهر دنیا، میزبانی خودمانی، توریسم بلاگر ها، میزبانی رایگان و حتی پرتال های مقایسه ای  به شمار می روند. به نظر می رسد، فناوری اطلاعات، ابزاری استراتژیک در معادلات توسعه و برنامه ریزی صنعت هتلینگ و گردشگری لاکچری (LUXURY TOURISM) امروز دنیاست که در کشور ما باید در نهادهای بالا دستی به آن پرداخته شود و حلال بسیاری از مشکلات ریز و درشت شود.

(فناوری دیجیتالی امروز میتواند به معرفی اشیا در موزه ها کمک کرده و با فراهم کردن این ابزار خدماتی لوکس، درآمد زایی بسیاری را در اختیار صنعت موزه و گردشگری کشور کند. مقوله ای که در بسیاری از کشورهای توریست خیز دنیا، رایج است)

در نشریات معتبر آکادمیک (peer-reviewed) مانند مجلات اسپرینگر و حتی امرالد، امروزه بخش قابل توجهی از موضوعاتی که به صنعت گردشگری و هتلداری و کسب و کار لاکچری مرتبط می شود، به عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مقولات مرتبط با آن اختصاص دارد.

کم تر نشریه علمی در صنعت گردشگری را می توان مشاهده کرد که مباحث ICT  در عرصه هتلینگ و توریسم را به عنوان یک نیاز ضروری توسعه و رونق گردشگری لاکچری و خودمانی امروز دنیا اشاره نکرده باشد. انتشار کتاب های متنوعی در ارتباط با ICT‌در  هتلینگ که در سال های اخیر شمار آن ها در پرتال هایی چون آمازون به شدت افزایش یافته است، خود بیانگر اهمیت پرداخت به موضوع آی تی مداری در این عرصه به شمار می رود.

(استارت آپ های موبایلی، آینده صنعت گردشگری مجازی را هدایت خواهند کرد)

امروزه، آی تی بخش جدایی ناپذیر از گردشگری و هتلینگ شده است و این موضوع، زمینه طرح رشته های دانشگاهی و انتشار مقالات و کتاب های تخصصی  بسیاری را فراهم کرده است. در کشور ما، در رشته های مرتبط با توریسم و هتلینگ، موضوعی به نام فناوری اطلاعات و ارتباطات، مورد پرداخت آکادمیک قرار می گیرد اما جایگاه آن در تئوری و عمل، شایسته و بایسته نیست.

اهمیت فاوا در رشته های هتلداری و گردشگری لاکچری

 

گردشگری لاکچری

(۱۸۸ میلیون نتیجه جستجو درباره کلید واژه LUXURY TRIP در گوگل نشان می دهد که تا چه اندازه گردشگری لاکچری مثل : دلفین سواری در باتومی گرجستان یا ادوسا اوکراین یا وان شیر با گل های رنگارنگ در مالدیو، مخاطبان بسیاری در سراسر جهان دارد)

(اتاق های رویایی در هتل های مجلل برای لاکچری گردها در پاریس)

(تصویر سوییت های مجلل در کروزهای رویایی بر فراز اقیانوس ها که از طریق سایت های کروزگردی میتوان نسبت به رزرواسیون اقدام کرد)

دانشجویان رشته های مرتبط با برنامه ریزی توریسم، هتلداری و حتی بازاریابی این عرصه ها، می بایست دروس تخصصی فناوری اطلاعات و نه تنها آشنایی با فناوری اطلاعات را برای ارتقای آماده گی عملیاتی و تئوری خود مطالعه کنند.

اکنون از یک مدیر ارشد در صنعت هتلداری انتظار می رود که به نقش و کارکرد فناوری اطلاعات در  توسعه خدمات به جامعه مشتریان خود آگاه باشد و قادر به استفاده از این ابزارها در فرآیندهای اجرایی، تبلیغاتی و بازاریابی باشد.

بارها مشاهده کرده ایم که مدیر لوکس ترین و معتبر ترین هتل  های امارات، تایلند و حتی پاریس، به تعامل اینترنتی با برخی از مشتریان قدیمی پرداخته و پاسخ گوی مستقیم پرسش های مهمانان سابق و آینده درباره خدمات هتل است.

(برند لویی ویتون از برندهای مطرح دنیای لاکچری گردها، از طریق اپلیکیشن خود با خریداران و مشتریان محصولات لوکس خود در تعامل است)

از طریق اپلیکیشن های موبایل، برندهای معروف دنیا

(از طریق اپلیکیشن های موبایل، برندهای معروف دنیا به مشاوره آنلاین خدمات خود در حوزه لاکچری به مشتریان می پردازند)

انتشار و به اشتراک گذاری جدیدترین خدمات و قابلیت های هتل در شبکه های اجتماعی نیز، یکی از کارکرد های جدیدی به شمار می آید که مدیران هتل ها باید به آن توجه داشته باشند.

همان طور که امروزه فناوری اطلاعات و نوآوری در  خدمات صنعت هوایی، سبب شده تا نمایش گر های قابل لمس ۹ اینچی روبروی صندلی مسافران، تعامل سریع و بهینه مسافر با مهمانداران را برای دریافت خدمات فراهم کند، چنین روش هایی، در سیستم هتلداری نوین دنیا نیز بعضا استفاده می شود.

نمایشگرهای لمسی، یکی از ۷ نوآوری در صنعت هوایی امروز دنیا

سایت اسکیفت، اخیرا ۵ استارت آپ خلاقی که توانسته با نوآوری های خود،‌ لذت بیش تری از سفر را به مسافران در سفرهای هوایی اعطا کند، معرفی کرد.

استارت آپ خلاق

این ۵ استارت آپ خلاق عبارتند از:

سایت ۳۰k که می کوشد تا reward هایی به مسافران هنگام انتخاب پروازهای مختلف از آژانس های هوایی آنلاین ارائه کند تابا این تخفیف ها، هزینه سفر آن ها کاهش پیدا کند. سایت تلاش کرد تا روند های رفتار مشتریان خدمات هوایی را آنالیز و خدمات خود را به شرکت های هوایی ارائه کند تا در خدمات و محصولات خود، رفتار سازمانی یادگیرنده داشته باشند. این خدمات برای لاکچری گردها قابل توجه است.

خدمات مالیاتی و مالی برای استارت آپ ها و شرکت های حوزه گردشگری در شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

سایت FairFly ، استارت آپی است که به شرکت های مدیریت سفر کمک می کند تا بلیط های ارزان قیمت را در اختیار مسافران جدید قرار دهند که تا ۲۶ درصد صرفه جویی قیمتی برای مسافران به همراه دارد. رفتار کاری این استارت آپ شبیه راکت تریپ است.

سایت بیز ایرلاین، خدمات ترنسفر های فرودگاهی، خطوط هوایی و جت های خصوصی را یکپارچه کرده و قیمت های مقرون به صرفه برای مسافران بیزینس کلاس ارائه می دهد. اپ موبایل این استارت آپ یک دستیار سفر خصوصی برای مسافران بوده و حتی از طریق آن می توان درخواست رزرو بلیط را ارائه کرد.

سایت وینگلی، خلبانان خصوصی و مسافران را در فرانسه به یکدیگر وصل کرد. این کار برای کسانی که هواپیمای خصوصی دارند و قصد دارند تا مسیرهای خاص را با هواپیماهای کوچک طی کنند، کاربرد زیادی دارد. در ایران هم شرکت های خصوصی هواپیمایی در حال شکل گیری است و می تواند فرصت خوبی برای استارت آپ ها باشد.

سایت کمک هوایی در واقع پرتالیست که به مسافران کمک می کند تا در صورتی که پرواز تاخیر داشته باشد یا لغو شود، خدمات جبرانی را از پرواز ها دریافت کنند. سیستم کار به این گونه است که شما اطلاعات پرواز و علت لغو و مدت زمان گذشته شدن از لغو یا تاخیر را وارد سامانه این درگاه کرده و سیستم به شما اطلاع میدهد که آیا طبق قوانین پروازی، مستحق دریافت خسارت هستید یا خیر.

روش های خلاقانه دیجیتالی : توصیه های به استارت آپ ها

در برخی از هتل ها، به جای آن که منویی کتبی در اختیار مهمانان هتل قرار بگیرد تا سفارش های خود را تلفنی به مسئول پذیرش ارائه کنند، صفحه نمایشی قابل لمس در هر اتاق تعبیه شده تا مهمان، بر اساس زبان مورد نیاز، خدمات مختلف اعم از سفارش غذا، نوشیدنی، شست و شو، درخواست تاکسی، تعویض ملافه و مسائل مرتبط با اقامت را به صورت دیجیتالی انجام دهد.

اکنون با این روش، که نه هزینه زیادی دارد و نه وقت گیر است، کادر خدماتی هتل می تواند بر اساس زمان بندی، خدمات را با نظم و به موقع، به سفارش دهنده ارائه کند.

اکنون مدیر هتل می تواند با ورود به سامانه مدیریت برنامه سفارش گیری خدمات هتل، از میزان پاسخ گویی به نیاز مهمانان و هم چنین، کمیت و کیفیت ارائه خدمات به صورت الکترونیکی آگاه شود.

روش فعالیت دیجیتالی سیتی لایت هتل مالزی را ببینید: http://bia2safa.net/goto/web/url/485329

در واقع فناوری اطلاعات، سبب می شود تا مدیریت هتل، توان کنترلی نامحسوس خود را بر مجموعه به طرز چشمگیری افزایش دهد و به راحتی بتواند میزان رضایت مشتری (customer satisfaction) را که در عرصه هتلینگ امروز دنیا بسیار اهمیت دارد، شناسایی کند.

(از طریق اپلیکیشن های موبایل، میتوان به بررسی RESORT ها و مقصدهای گردشگری لاکچری جهان پرداخت)

(اکنون سفر به نقاط لاکچری گردی معروف دنیا از طریق اپ های گوشی هوشمند، آسان و فرصت های کارآفرینی دیجیتالی بسیاری را در اختیار فعالان این عرصه قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید)

مدیریت روابط با مشتریان (CRM) و هم چنین مقولات بازاریابی و تبلیغاتی و افزایش اثربخشی عملیاتی و درآمد زایی از طریقvalue added    که امروزه مباحث جدی را در سطح آکادمیک در عرصه هتلینگ و توریسم سبب شده است، از طریق ابزارهای آی تی به راحتی قابل بررسی و پیاده سازی می باشد.

موضوعاتی چون functional value‌و هم چنین Material value که در مباحث هتلینگ مطرح می شود، موضوع مهمی طراحی ارزش افزوده را برای ارائه بهتر  خدمات به مشتریان بر مبنای راه حل های آی تی، بیش از پیش آشکار می سازد. آقای Brain West  که مدیریت Life Styling را بر عهده دارد، جمله زیبایی درباره اهمیت فناوری اطلاعات در هتلینگ دارد و می گوید :

 (به مهمانان خود، دلیلی برای عدم ترک هتل ارائه کنید!)

Give your guests a reason for NOT leaving your hotel

این دلایل را می توان با فراهم کردن شرایطی که مهمانان در خانه خود با آن رو به رو هستند، از طریق آی تی ایجاد کرد. هر اندازه هتل بتواند خود را به این ابزارها مجهز کند، پرستیژ و قدرت رقابتی خود را در بازار افزایش خواهد داد.

در واقع این روش های خلاقانه مدیریت هتلینگ مبتنی بر آی تی را باید امتیاز رقابتی (competitive advantage) برای مدیران هتل برشمرد. به همه این مواردی که اشاره کردیم، صنعت رو به رشد هتلینگ و گردشگری ایران باید برای ارتقای خدمات و جذب بیش تر مشتری، توجه کند.

آینده گردشگری و استارت آپ های دیجیتالی

Virtual Grounds Interactive – Appsیک ایده خوب: اپ های تعاملی گردشگری:

بررسی ها نشان می دهد که در سال های آینده، شمار زیادی از پرداخت های برای رزرو هتل از طریق گوشی های موبایل صورت می گیرد. پس، هتل های  کشورمان، باید سامانه های اطلاع رسانی دیجیتالی خود را به این قابلیت ها تجهیز کنند.

تعداد هتل های ۱ تا ۵ ستاره کشور، کم تر از ۱۲۰۰ هتل است که به نسبت گردشگرانی که در آینده به کشور سفر خواهند کرد، رقم ناچیزی تصور می شود. اما همین تعداد را می توان با همیاری دستگاههای دولتی و فعالان خصوصی آی تی، به تجهیزات آی تی ارزان قیمت و موثر، مجهز کرد.

البته نباید فراموش کرد که در هتل داری امروز دنیا، قرار دادن یک چای ساز، کافی میکس و بطری آب معدنی در یخچال، یکی از شاخص های ارتقای رتبه بندی هتل ها به شمار می رود که بسیاری از هتل های ما نیز، از این امکانات بی بهره هستند.

تعامل الکترونیکی با مهمانان هتل با نصب تجهیزات فناوری اطلاعات ارزان قیمت، طیف خدماتی که هتل به مشتریان خود می  تواند ارائه کند را افزایش می دهد که درآمد زایی مکملی را برای هتل به همراه خواهد داشت.

هر اندازه بتوان از نرم افزار در مدیریت خدمات استفاده کرد،میتوان صرفه جویی نیروی انسانی و کاهش هزینه های سر بار هتل را به همراه داشت. به هر  حال یکی از مهم  ترین موضوعات در صنعت هتلینگ  ما، فقدان سامانه های نرم افزاری قوی و کاربردی است  که مانع از بروز نوآوری در خدمات و ارائه طیف وسیع تری از آن به مشتریان بالقوه و بالفعل می شود.

اگر هتل های کشور بتوانند از طریق فناوری اطلاعات، خدمات ارزنده به مشتریان ارائه کنند، واحدهای اقامتی استیجاری بعضا بی کیفیت که رقیب هتل ها شده اند، جذابیت خود را از دست خواهند داد.

ایده های خلاق، آینده گردشگری مجازی را توسط استارت آپ ها راهبری خواهند کرد

اگر بتوان فناوری اطلاعات را به صورت جدی تری وارد صنعت هتلینگ و گردشگری کشور کرد، شناخت مشتری از قابلیت ها و ظرفیت ها افزایش می یابد و این جذابیت سازی، فرصت آفرینی های بعدی را به همراه خواهد داشت.

برای حل برخی از معضلات در عرصه هتلینگ و رونق این بخش ها، کارهای زیادی می تواند انجام داد:

  • تجهیز هتل های لوکس به اپلیکیشن های موبایل

هتل های ایران باید بتوانند بسیاری از خدمات خود را بر روی اپ های موبایل ارائه دهند تا مهمانان به راحتی بتوانند به خصوص در هتل های ۵ ستاره و سوییت های مجلل، با بخش های مختلف هتل با ابزارهای اپ در تعامل باشند

  • به روز رسانی پرتال ها و چند زبانه شدن آن ها

خدمات لاکچری در عرصه هتلینگ، نیاز به اطلاع رسانی انلاین دارد. این سرویس ها باید چند زبان و چند رسانه در اختیار مشتریان لاکچری گرد مراکز اقامتی قرار بگیرد.

  • ارائه اینترنت پر سرعت وای فای به مشتریان

حداقل نیازی است که مهمانان لاکچری گرد از محل های اقامت مجلل نیاز دارند. این فرصت را در بستر فیبرنوری، هتل های ۵ ستاره کشور در نظر داشته باشند.

  • دیجیتالی کردن سیستم های خدمات رسانی

خدمات گوناگون هتل های  ۵ ستاره می بایست از سرویس دهی سنتی به اطلاع رسانی دیجیتالی و فناورانه تغییر کند تا درآمد زایی هتل ها افزایش یافته و هزینه تمام شده خدمات به مشتری  به منظور افزایش حاشیه سود، کاهش یابد.

  • ارائه تحفیف های فصلی و سالانه  دیجیتالی به مشتریان

لاکچری گردها، به تعامل با سازمان هایی که خدماتی از آنها دریافت کرده اند علاقمند هستند. این بستری  سازی مطلوب توسط کارآفرینان دیجیتالی برای فعالان صنعت فشن و توریسم ایجاد شود.  بسیاری از برندهای معروف دنیا، به خصوص در حوزه مد و لباس و جواهرات، کمپین های تبلیغاتی فصلی راه اندازی کرده و آن را از ماه ها قبل بر روی هشتگ های تعریف شده، اطلاع رسانی میکنند تا به جذب مشتریان در زمان و مکان خاص مبادرت کنند.

  • تعامل با مشتریان در فضای مجازی در طول سال

برقراری این تعامل و حفظ آن، یکی از شیوه های درآمد زایی پایدار از مشتریان لاکچری گرد در حوزه فشن و توریسم است.

  • رزواسیون کاملا اینترنتی

حداقل بستری که برای جذب  گردشگران لاکچری نیاز است.

  • ارائه اپ های موبایل مخصوص هتل ها و حتی موزه ها

  • ارائه خدمات واقعیت مجازی به خدمات هتل

این موارد می تواند تاثیر زیادی در تبلیغات، بازاریابی و  مدیریت خدمات بهینه هتل ها داشته باشد. این ها ، روش های موفق و الگوهای کاربردی برترین هتل های آسیا و اروپا بوده که می توان با برنامه ریزی اثربخش و سرمایه گذاری متوسط، بازدهی فراوانی از آن، حتی در دوران رکود، دریافت کرد که  توصیه هایی خوب به استارت آپ های ایرانی نیز محسوب می شود.

صنعت هتلینگ ایران، نباید معجزه فناوری اطلاعات در توسعه کسب و کار خود را ناچیز بداند. تجربه های تریپ ادوایزر و اینترنیشن، کوچ سرفینگ، اکسپدیا و بوکینگ و حتی ریان ایر و hotel.com می بایست در فضای رو به رشد علمی گردشگری مجازی کشور در نظر گرفته شود.

سرویس سفر لوکس تهران در روزهای آینده، به این مقولات به صورت تخصصی تری خواهد پرداخت و ایده های جالبی به استارت آپ های فعال ایران در عرصه دیجیتالی برای حضور در صنعت گردشگری لاکچری ارائه می کند.

هزاران کتاب در عرصه گردشگری و فناوری اطلاعات را در این آدرس بررسی کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما نقش فناوری اطلاعات در صنعت لاکچری جهان امروز چگونه است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو