ابتکار: برخورد مستقیم با بدحجابی تاثیر ندارد

منبع: برترین ها

73

1398/5/19

07:27


«معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص «ارشاد بانوان در مترو» گفت بهترین راه در ارتباط با حجاب، کار فرهنگی است و در کار فرهنگی تذکر مستقیم مطرح نیست.

خبرآنلاین: «معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص «ارشاد بانوان در مترو» گفت بهترین راه در ارتباط با حجاب، کار فرهنگی است و در کار فرهنگی تذکر مستقیم مطرح نیست.

او ادامه داد: کار فرهنگی، ایجاد زمینه برای انتخاب‌های خوب است. کارهای فرهنگی خوبی باید در خصوص حجاب صورت گیرد که زمینه برای فرزندان‌مان فراهم شود تا سبک زندگی خوب، فرهنگ و رفتار خوب را انتخاب کنند و این مشی زندگی‌شان شود. این بهترین شیوه کار فرهنگی است.

ابتکار بیان کرد: حجاب در کشور ما یک قانون است و همه به آن آگاه هستیم و باید رعایت شود اما در اجرا و تحقق آن، روش برخورد یا تذکر مستقیم روش موثری نیست. باید در مسائل فرهنگی و سیاست‌های ایجابی در رابطه با حجاب تاکید کنیم.

او گفت: جوان انتظار دارد عزت نفس و احترامش در فضای عمومی و فعالیت‌های مختلف رعایت شود و این یک رابطه متقابل است. جوانان در این موضوع گلایه‌ها و مطالباتی دارند. باید صدای جوان را شنید. برای ما گفت‌وگوی بین نسلی مهم‌ترین رویکرد است. باید به جوانان حق بدهیم و فضای خوبی را برای گفت‌وشنود و ارتباط فراهم کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو