انتقاد تند دونالد ترامپ: هالیوود «نژادپرست» است

منبع: آی سینما

104

1398/5/19

09:13


انتقاد تند دونالد ترامپ: هالیوود «نژادپرست» است

آی سینما: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صنعت سینمای ایالات متحده را «نژادپرست» خواند و گفت هالیوود برای این کشور «زیان‌بار» است. ترامپ در میانه تحولات بعد از دو حادثه تیراندازی در دو شهر آمریکا و جنجال بر سر فیلم «شکار» از هالیوود انتقاد کرده. داستان این فیلم درباره شکار مردم سفیدپوست از طبقه کارگر به دست عده‌ای نخبه لیبرال به عنوان تفریح است.

کمپانی یونیورسال تبلیغات این فیلم را -که قرار بود ۲۷ سپتامبر اکران شود- بعد از دو تیراندازی در شهرهای ال پاسو و دیتون که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید، لغو کرده است. این فیلم از سوی شبکه فاکس نیوز و دیگر رسانه‌های نزدیک به محافظه کاران آمریکا تقبیح شده است.

ترامپ که خود متهم است با به کار بردن ادبیات نژاد پرستانه و نفرت آمیز درباره اقلیت‌ها به شکل غیرمستقیم در حوادث اخیر نقش داشته، در توییتر و سپس در جمع خبرنگاران به شدت از هالیوود انتقاد کرد. 

او در توییتر نوشت: «هالیوود لیبرال در بالاترین سطح نژادپرست است و خشم و نفرت زیادی دارد. آنها دوست دارند خود را «نخبه» بخوانند، اما نخبه نیستند. در حقیقت کسانی که با آنها به شدت مخالف‌اند، نخبه هستند… آنها خشونت خاص خودشان را می‌سازند و بعد دیگران را سرزنش می‌کنند. آنها نژادپرست واقعی و برای کشور ما خیلی بد هستند!»

صبح روز جمعه هم رئیس جمهور آمریکا نیم ساعت مقابل کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت کرد و اتهامات مشابهی را به صنعت سینمای آمریکا وارد کرد: «وقتی درباره نژادپرست حرف می‌زنیم، هالیوود نژادپرست است. آنها با اینجور فیلم‌هایی که می‌سازند برای کشور ما خیلی خطرناک‌اند. کاری که هالیوود می‌کند، برای کشور ما بسیار زیان‌بار است.»

ترامپ از فیلم «شکار» نام نبرد اما به نوشته ورایتی او به شکل معمول اصطلاح «نژادپرست» را برای حمله به سفیدپوستان به کار می‌برد و پیش از این اتهام نژادپرستی را به چهره‌های هنری سیاهپوست مانند اسپایک لی و تاویس اسمایلی نسبت داده بود.

رئیس جمهور آمریکا بعد از دو حادثه تیراندازی اخیر به شدت تحت فشار است. مهاجمی که در ال پاسو از شهرهای ایالت تگزاس به سمت مردم در یکی از شعبه‌های فروشگاه والمارت آتش گشود، بیانیه‌ای منتشر کرده بود و عمل خود را واکنش به «تهاجم لاتین تبارها به تگزاس» توصیف کرده بود. اصطلاح «تهاجم» بارها از سوی ترامپ درباره مهاجران به آمریکا تکرار شده است.

ترامپ همچین اخیرا درباره چهار عضو آفریقایی تبار مجلس نمایندگان گفته بود که آنها «یک گروه نژادپرست دردسرساز» هستند که بهتر است به کشورهای خود برگردند.

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو