تاکسی‌های هوایی کار خود را در چین آغاز می‌کنند

منبع: برترین ها

75

1398/5/19

14:06


یک شرکت فعال در حوزه ساخت وسایل نقلیه خودران قصد دارد نخستین شبکه تاکسی‌های هوایی را در یکی از شهرهای چین راه‌اندازی کند.

ایسنا: یک شرکت فعال در حوزه ساخت وسایل نقلیه خودران قصد دارد نخستین شبکه تاکسی‌های هوایی را در یکی از شهرهای چین راه‌اندازی کند.

تاکسی‌های هوایی کار خود را در چین آغاز می‌کنند

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، شرکت چینی "اهانگ"(EHang) که در حوزه ساخت وسایل نقلیه خودران و پهپادهایی با قابلیت حمل و نقل مسافر فعالیت می‌کند، قصد دارد نخستین شبکه تاکسی‌های هوایی را در شهر گوانگژو ارائه دهد. این شرکت به تازگی اعلام کرده که گوانگژو، نخستین منطقه آزمایشی برای میزبانی این شبکه حمل و نقل خواهد بود.

این طرح آزمایشی، نه تنها نشان می‌دهد که می‌توان یک وسیله نقلیه هوایی را در شهرها مورد استفاده قرار داد، بلکه ثابت می‌کند که می‌توان شبکه‌ای از این وسایل نقلیه را به صورت خودکار و کنترل شده و با کمک یک مدیریت مرکزی به کار گرفت.

اهانگ در اوایل سال جاری، از پرواز وسایل نقلیه خود موسوم به "اهانگ 184"(EHang 184) رونمایی کرد که طی آن، به جابجایی مسافران با کمک این وسایل نقلیه در وین پرداخت و پروازهایی را نیز در سال 2018 در شهر گوانگژو به نمایش گذاشت.

این شرکت علاوه بر ابداع سیستم کنترل حمل و نقل هوایی برای اطمینان از عملکرد ایمن آنها در آسمان شهر گوانگژو، با مقامات این شهر همکاری خواهد کرد تا زیرساخت مناسب برای اجرای این طرح آزمایشی را فراهم کند. این طرح آزمایشی، مراحل ابتدایی خود را برای آزمایش وسایل نقلیه پشت سر خواهد گذاشت تا پس از آن برای آغاز نخستین برنامه حمل و نقل، اهانگ همکاری خود را با شرکای تجاری آغاز کند.

مزایای این شبکه حمل و نقل، برای شهرهایی مانند گوانگژو که به سرعت در حال گسترش هستند و با ازدحام و حمل و نقل زیادی همراه می‌شوند، بسیار ارزشمند خواهد بود. این طرح، مزایای فراوانی برای وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نیز به همراه خواهد داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو