کویر ورزنه اصفهان | لذت لمس رمل های طلایی

منبع: تاپ تراول

143

1398/5/19

14:34


خرید بلیط هواپیما

کویر ورزنه اصفهان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اصفهان درباره کویر ورزنه که یکی از کویرهای بی نظیر ایران و جاذبه های گردشگری شهر اصفهان است سخن خواهیم گفت.


  تبلیغات   

          | محل تبلیغ متنی  |


کویر ورزنه

مختصری درباره این کویر بدانید

کویر ورزنه در جایی در ۱۰۰ کیلومتری شرق اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد جای دارد و از شرق به تالاب گاوخونی، از شمال به شهرستان ورزنه و زاینده رود، از جنوب به حسن‌آباد و از غرب به مسیر حسن‌ آباد به ورزنه می‌رسد. با رفتن به این کویر منطقه‌ای وسیع و گسترده را می‌بینید که سراسر پوشیده از ریگزار، ماسه‌ های تمیز و روان و تپه‌ های شنی است. چیزی که این کویر را از دیگر کویرهای ایران متمایز کرده وزش بادهای متفاوت است که به تپه‌های ماسه‌ای، شکل‌های متفاوتی مثل تپه‌های ماسه‌ای طولی، هلالی و هرم های ماسه‌ای داده و چشم‌ اندازهایی را به وجود آورده که نمونه‌ هایش در کشور خیلی کم پیدا می‌شود. این کویر به دلیل نزدیکی به تالاب گاوخونی و رطوبت این تالاب، پوشش گیاهی متنوعی دارد. کویر ۱۷ هزار هکتار ریگزار دارد که در آن بیشتر، درختچه‌های تاغ و اسکمبیل را به عنوان پوشش گیاهی می‌بینید اما گیاهانی مثل تق تقو، بوته‌ های نسی و سایر گیاهان ماسه‌ پسند هم در این ناحیه زیاد دیده می‌شود. از نظر پوشش جانوری در سال‌ های گذشته جانوران زیاد و متنوعی در این ناحیه پیدا می‌شد که در این سال‌ها تعداد آن‌ها با توجه به شکار، خشک شدن گاو خونی و از بین رفتن زیستگاه کم شده است. امروز در این کویر جانورانی مثل شغال، خرگوش، گربه، شاهین، افعی شاخدار، مار شتری دیده می‌شود.

 

در این کویر تعدادی از تفریحات هیجان انگیز وجود دارد که می توانید از آن ها لذت ببرید، البته قرارگیری بزرگترین سایت تفریحی کویری در ورزنه موقعیت بسیار مناسبی را برای ورود گردشگران در این منطقه فراهم کرده است

کویر ورزنه کجاست ؟

  •  آدرس : ایران، استان اصفهان، شهر اصفهان، شهر ورزنه، کویر
  • هزینه : ورودی ماشین سواری ۵,۰۰۰ تومان


  تبلیغات   

          |  اقامت اروپا


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو