محتوای نامه زیبای کیم به ترامپ افشا شد

منبع: برترین ها

37

1398/5/19

17:42


رهبر کره‌شمالی اخیرا طی یک نامه که ترامپ آن را «نامه زیبا» خوانده است، نارضایتی شدید خود را از برگزاری رزمایش‌های نظامی واشنگتن و سئول در شبه‌جزیره کره اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که یک نامه دیگر از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

ترامپ که در جمع خبرنگاران کاخ سفید صحبت می‌کرد با «زیبا» خواندن این نامه گفت: رهبر کره شمالی در این نامه نارضایتی خود را از رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده است. این رزمایش علی‌رغم هشدارهای کره شمالی از چند روز پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو، در این نامه سه صفحه‌ای که روز پنجشنبه ارسال شده است کیم گفته است، تمایلی به انجام آزمایش‌های موشکی که اخیرا پیونگ یانگ انجام داده، ندارد اما آن را در مقابل رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول منصفانه می‌داند.

ترامپ در ادامه به خبرنگاران گفت: من هم از آزمایش‌ها ناراضی هستم و هم از رزمایش‌ها!

این درحالیست که یکی از شروط توافق کیم و ترامپ در دیدار ژوئن 2018 در سنگاپور توقف رزمایش‌های آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره بود.

رئیس جمهور آمریکا، همچنین از احتمال یک دیدار دیگر با رهبر کره شمالی خبر داد. کیم و ترامپ تا حالا سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند اما هیچ کاری از پیش نبرده‌اند و توافقات شفاهی دو طرف بعد از چند هفته به دست فراموشی سپرده شده یا با موانع زیاد برخورد کرده است. به عنوان مثال در دیدار سوم رهبران دو کشور در ماه ژوئن 2019 در مرز دو کره، دو طرف توافق کردند که مذاکرات مربوط به خلع سلاح فورا آغاز شود اما تا کنون که دو ماه گذشته، هنوز آغاز نشده است.

ترامپ همچنین گفت این نامه به صورت دستی برای وی ارسال شده است اما نگفت که چه کسی آن را آورده است.

با وجود اینکه رهبر کره‌شمالی صراحتا مخالفت خود را با برگزاری رزمایش فعلی آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کرده است، ترامپ در نهایت از برگزاری این رزمایش حمایت کرد و گفت که این همان چیزی است که باید اتفاق می‌افتاد تا توانایی کره جنوبی برای در اختیار گرفتن کنترل عملیات‌ها از آمریکا افزایش یابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو