رونمایی از سنگک لاکچری در تهران

منبع: روزیاتو

87

1398/5/19

19:32


رونمایی از سنگک لاکچری در تهران

روزنامه همشری نوشت: عکس اصلی گزارش امروز صفحه بازار به رونمایی از نان سنگک ۷هزار تومانی آپشنالی اختصاص دارد که یکی از نانوایی‌های آزادپز شهرک آپادانا، واقع در منطقه ۵ تهران در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

نانی که از نظر وزن و کیفیت پخت تغییر چندانی نسبت به نان سنگک ۲تا ۳هزار تومانی عرضه شده در این واحد صنفی نداشته و تنها با نازک‌تر و کشیده‌تر شدن و استفاده از برخی افزودنی‌ها مانند کنجد با قیمت چند برابری در اختیار مشتریان متقاضی قرار می‌گیرد.

رونمایی از سنگک لاکچری در تهران

پدیده نان لاکچری چند سالی است که در نانوایی‌های سنتی به‌خصوص با پخت انواع نان سنگک و بربری رایج و موجب شده تا نان سنگک سفارشی تا مرز ۱۰هزار و نوع بربری آن تا ۵هزار تومان برای مشتریان خاص آب بخورد. اما اوضاع نان‌های سنتی با آرد دولتی نیز چندان بهتر از نانوایی‌های آزادپز نیست، نان‌هایی که هر روز کوچک و بی‌کیفیت‌تر شده و نانوایی‌ها عملا به محلی برای مشاجره مردم و نانوایان در مورد حجم و کیفیت نان و دخل و خرج ناهمخوان نانوایان تبدیل شده است؛ نانوایانی که تلاش می‌کنند با فروش نایلون ۵۰۰تومانی و نان‌های سفارشی آپشنال روزگار خود را بگذرانند.

شرایط کنونی بازار نان موجب تغییر معیارهای سفارش خرید نان در برخی نانوایی‌های آزادپز شده است به‌نحوی که برخلاف گذشته که نرخ مصوب اتحادیه‌ها محور خرید و فروش نان بود اکنون در اغلب نانوایی‌های سنگکی و بربری، مشتری بنابر برخی آپشن‌ها و افزودنی‌های مجاز، قیمت مثلا۲، ۳تا ۷هزار تومانی خرید نان را به نانوا سفارش می‌دهد اما با وجود پرداخت هزینه بیشتر همچنان از کیفیت و قیمت نان عرضه شده ناراضی است.

به‌نظر می‌رسد با توجه به وضعیت کنونی بازار، پاک‌کردن صورت مسئله نان، پاسخگوی شرایط کنونی تولید و عرضه این محصول نبوده و باید راهکاری برای رضایتمندی توأم نانوایان و مشتریان نان از سوی سیاستگذاران بازار آرد و نان ارائه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو