در مورد کربوکسی تراپی چه می دانید؟ کربوکسی تراپی جه تاثیری دارد؟ از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت، تیرگی زیر چشم و علائم کششی استفاده می شود. دکتر سلام در این مقاله که در بخش زیبایی, پوست, مو می باشد به طور کامل درباره کربوکسی تراپی توضیح داده است . افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، پیشرفت هایی در زمینه های خاصیت ارتجاعی پوست و خطوط و چین و چروک های ریز دارند.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی به ترمیم کلاژن و از بین بردن رسوبات چربی کمک می کند. علاوه بر این، با افزایش جریان خون در پلک می تواند به کاهش تیرگی زیر چشم کمک کند. برخی پزشکان همچنین از این روش درمانی برای درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده اند. برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب بر روش های تهاجمی تر و پرخطر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

Carboxytherapy

از کربوکسی تراپی می توان در صورت، پلک ها، گردن، معده، بازوها، پاها و باسن استفاده کرد. کربوکسی تراپی به استفاده پوستی و زیر جلدی گاز دی اکسید کربن [CO2] برای اهداف درمانی اشاره دارد. کربوکسی تراپی در سال 1932 در رویال اسپاس  فرانسه با معالجه بیماران مبتلا به بیماری انسداد شریانی محیطی سرچشمه گرفت. در آمریکای جنوبی و اروپا، دی اکسید کربن برای درمان علائم کششی، سلولیت و زخم هایپرتروفیک با نتایج چشمگیر به کار گرفته شده است.

مطالعات نشان داده اند که کربوکسی تراپی خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، گردش خون را بهبود می بخشد، ترمیم کلاژن را ترغیب می کند، ظاهر خطوط و چین و چروک ها را بهبود می بخشد و رسوبات چربی موضعی را از بین می برد. دی اکسید کربن ماده طبیعی تشکیل دهنده ما است. ما اکسیژن تنفس می کنیم و دی اکسید کربن را بیرون می دهیم. گیاهان دی اکسید کربن را جذب می کنند و به نوبه خود اکسیژن مورد نیاز ما را به ما می دهند. خطرات شناخته شده ای در رابطه با کربوکسی تراپی وجود ندارد.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

دی اکسید کربن، گاز نامرئی و بی بو که جزئی از هوایی است که ما تنفس می کنیم، با استفاده از یک سوزن ریز درست در زیر سطح پوست تزریق می شود. طبق بسیاری از مطالعات، این ماده در بافت های اطراف پخش می شود و باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. رگ های وسیع تر به معنای خونرسانی قوی تر است، که اکسیژن و مواد مغذی را به ناحیه تحت درمان منتقل می کند.شواهد نشان می دهد که دی اکسید کربن باعث از بین رفتن سلول های چربی می شود ، اکسیژن اضافی باعث ایجاد مایعات در بین سلول ها می شود و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می شود.

در نتیجه، به گفته پزشکان، سلول های چربی کمتر و پوست محکم تر و جوان تر می شود. مطالعات پزشکی مدتهاست که نشان می دهد دی اکسید کربن گردش خون را تحریک می کند. این دارو از دهه سی در فرانسه استفاده شده است تا بیماران مبتلا به گردش خون ضعیف، شریان های مسدود شده و مشکلات قلبی را درمان کند. اخیراً، تحقیقات دانشگاه Siena در ایتالیا نشان داد که درمان کربوکسی در صاف کردن پوست و کاهش چربی مؤثر است.

لیفتینگ صورت با نخ -3

چگونه کربوکسی تراپی کشف شد؟

کربوکسی تراپی در Royal Spas فرانسه در دهه 1930، زمانی که حمام کردن در استخرهای آب غنی از دی اکسید کربن برای بهبود زخم ها انجام می گرفت، کشف شد. ساز و کار در کربوکسی تراپی به این صورت می باشد که دی اکسید کربن همیشه در بدن ما وجود دارد. ما اکسیژن تنفس می کنیم و دی اکسید کربن را بیرون می دهیم. گیاهان دی اکسید کربن را جذب می کنند و به نوبه خود اکسیژن مورد نیاز ما را به ما می دهند. دی اکسید کربن همچنین به نظر می رسد که نشانه ی گردش خون ضعیف در بدن است. تمام سلول های بدن، صرف نظر از کارشان (سلول های قلب، سلول های مغزی، سلول های پوستی) به عنوان ضایعات دی اکسید کربن از محصول خارج می شوند.

دی اکسید کربن هزینه انجام تبادل سلول های بدن ماست. بنابراین، ما اکسیژن را به ریه های خود تنفس می کنیم، گلبول های قرمز خون اکسیژن موجود در ریه های ما را جمع می کنند و آن را به بافت های خود منتقل می کنند تا زمانی که با ناحیه ای که سخت کار کرده است برخورد کنند و دی اکسید کربن زیادی نیز داشته باشند. هنگامی که سلول های خونی در معرض غلظت بالای دی اکسید کربن قرار دارند، ترکیب آنها را می چرخانند، مولکول های اکسیژن را آزاد می کنند و دی اکسید کربن را انتخاب می کنند تا بتوانیم آن را از ریه های خود بیرون بیاوریم. به یک معنا، با تزریق مادیر کمی از گاز دی اکسید کربن درست در زیر سطح پوست، ما آن را فریب می دهیم تا گردش خون به آن ناحیه افزایش یابد. تیرگی زیر چشم ، سلولیت و علائم کشش نشان داده شده  که برخی از علت های اصلی گردش خون ضعیف هستند.

کربوکسی تراپی

تزریق دی اکسید کربن ممکن است بهتر از لیپوساکشن باشد – اما انسان ها در جستجوی زیبایی واقعی هر چیزی تلاش خواهند کرد. جراحی چانه، پیوند مژه، سایه های مصنوعی، حتی پوکرتاکس (تزریق بوتاکس متناسب برای تقویت چهره بی حالت. جدا، این یک کار است). تزریق دی اکسید کربن به پوست شما چطور می باشد؟

در یک مطالعه جدید، گروهی از جراحان پلاستیک می خواهند بدانند که آیا کربوکسی تراپی – یک روش درمانی آرایشی که در خارج از ایالات متحده برای معالجات کششی، سلولیت و جای زخم مشهور شده، مؤثر است یا خیر. نتیجه ؟ خوب، تاحدودی مراد آلام، نویسنده و نایب رئیس درماتولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه شمال غربی فاینبرگ می گوید: “ما بسیار شگفت زده شدیم از این که به نظر می رسد واقعا کاری انجام می دهد. اما ما واقعاً شاهد تغییرات بزرگی نبودیم که برخی دیگر از محققان گزارش می دهند. ما استقامت آن را ندیدیم.

” بسیاری از کلینیک های مستقر در ایالات متحده که خدمات کربوکسی تراپی را ارائه می دهند، نسخه ای از این مطالعات را نقل میکنند که نشان می دهد این درمان مؤثر است، اما تا هفته گذشته، هیچ کار بالینی تصادفی در ایالات متحده انجام نشده است. تیم الام جهت آزمایش کم خطر بودن کاهش چاقی، یک لیتر دی اکسید کربن را در یک طرف شکم شرکت کنندگان تزریق کرد. آنها بعد از 5 هفته درمان هفتگی، از نظر سونوگرافی تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده کردند. اما شش ماه بعد، آنها دیگر نتوانستند اختلاف ببینند.

“بدیهی است که میخواهیم کاهش چربی دوام یابد، ما نمی خواهیم چیزی کوتاه مدت باشد که فقط پس از درمان نتیجه ی آن مشاهده می شود.” کربوکسی تراپی هنوز به صورت علمی تأیید نشده است، اما برخی از پزشکان  به آن قسم می خورند. بنابراین از کجا می دانید که CO2 برای شما مناسب است؟

کربوکسی تراپی

جوانب مثبت و منفی به کربوکسی تراپی

زدیناک بیش از 12 سال است که از کربوکسی تراپی استفاده می کند، و می گوید که هنوز تأثیر نامطلوبی را مشاهده نکرده است. حتی آلام که یک لیتر گاز کامل را به شکم بیماران تزریق کرده است، می گوید نگران نباشید، به نظر می رسد این روش بی خطر است و برای پزشکان و هم برای بیماران جذابیت زیادی دارد. در مقایسه با چیزی مانند لیپوساکشن غیر سمی، کمتر تهاجمی و نسبتاً ارزان است (خوب، بسته به تعریف شما از ارزان بودن)، معمولاً از 75 تا 150 دلار برای هر نوع درمان می باشد. دی اکسید کربن در حال حاضر با امنیت کامل در روش هایی مانند جراحی لاپاروسکوپی استفاده می شود ( یک عمل جراحی با حداقل میزان تهاجم که به کمک یک دوربین ریز انجام می شود ) تا اینکه تورم شکم را حفظ کند. اما کربوکسی تراپی یک تعهد کوتاه مدت نیست. زدیناک 6 تا 12 درمان را توصیه می کند و هر 6 ماه یکبار لمس انجام می شود. ساچین شریدارانی، جراح پلاستیک مستقر در نیویورک و عضو انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریكا، می گوید: ” برای بهبود جزئی، این درمان زیادی است.”

ما در این بیماران بهترین بهبودی ها را به دست می اوریم.هنوز نمی دانیم که اثرات طولانی مدت قرار دادن آن مقدار دی اکسید کربن به طور مداوم در پوست شما چیست. ”  پتانسیل دارد، اما این چیزی نیست که من بیماران خود را برای آن راهنمایی کنم.”

روش کربوکسی تراپی چگونه عمل می کند؟

گردش خون ضعیف تا حدی باعث ایجاد سلولیت، علائم کششی و تیرگی زیر چشم  است. سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان ضایعات آزاد می کنند. گلبول های قرمز اکسیژن موجود در هوا را استنشاق می کنند و آنرا به بافت منتقل می کنند، سپس دی اکسید کربن را انتخاب می کنند. سرانجام، دی اکسید کربن توسط ریه ها بازدم می یابد. یک پزشک می تواند با تزریق دی اکسید کربن گردش خون را به یک ناحیه خاص افزایش دهد و باعث شود گلبول های قرمز خون به منطقه بیایند. با رسیدن سلول های خونی به محل، گردش خون افزایش می یابد. این کار برای ترمیم سطح ارتجاعی پوست و در تیرگی زیر چشم، تغییر رنگدانه و درخشش دادن به آن، مفید است.

  • علائم کشش: علائم کششی که روی بدن می بینید نتیجه ی پارگی کلاژن پوستی است. کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند، که پوست را ضخیم می کند و ظاهر آن را بهبود می بخشد.
  • سلولیت: گاز دی اکسید کربن همچنین می تواند به سلول های چربی تزریق شود و این باعث می شود سلول ها در بدن ترکیده و از بین بروند. سلولیت هنگامی ایجاد می شود که چربی زیر جلدی از طریق پوست بیرون زده باشد. مطالعات متعددی نشان داده اند که کربوکسی تراپی در هنگام استفاده از سلولیت بی خطر است.
  • تیرگی زیر چشم: تیرگی های دایره ای زیر چشم معمولاً در اثر گردش خون ضعیف به وجود آمده که باعث ایجاد انقباض عروقی می شود. تزریق گاز زیر پلک باعث کاهش این جمع شدگی آبی رنگ و جایگزین کردن آن با سرخی می شود.
  • آلوپسی: آلوپسی (ریزش مو) ناشی از گردش خون ضعیف نیز می تواند با کربوکسی تراپی درمان شود.

کربوکسی تراپی

اثرات جانبی کربوکسی تراپی

اگرچه اصطلاح “نابرده رنج گنج میسر نمی شود” در هنگام بهبود ظاهر شما گفته ای متداول است، اینکه دقیقاً چه میزان از درد (رنج) در بهداشت و درمان وجود دارد، معمولاً یک عامل تعیین کننده است. در مقایسه با جراحی پلاستیک، گفته می شود که کربوکسی تراپی دارای حداقل عوارض جانبی است. ممکن است در طی عمل احساس ناراحتی کنید و بسته به مشکلی که وجود دارد، میزان ناراحتی متفاوت است. پزشک شما می تواند به شما بگوید که چه چیزی در انتظار شما است. بعد از اتمام معالجه، معمولاً می توانید بلافاصله به فعالیت های معمول خود بازگردید. شایع ترین عارضه جانبی کربوکسی تراپی احتمال کبودی در محل تزریق است. در حالی که درمان پلک ها به طور معمول باعث کبودی نمی شود، قرمزی و اما تورم در بازوها و پاهای درمان شده رایج است.

بعد از درمان کربوکسی تراپی، ممکن است مدت کوتاهی در محل تزریق احساس گرما یا سوزن شدن کنید. این طبیعی است. درمان رسوبات سلولیت و چربی ممکن است باعث شود که فشار دی اکسید کربن به درون رسوبات گسترش یابد. این احساس باید بعد از گذشت بیش از یک روز فروکش کند. اگر بعد از انجام درمان عوارض جانبی غیر عادی را تجربه کردید، باید با یک پزشک مشورت کنید. اگر می خواهید از سلولیت، علائم کشش یا سایر مشکلات پوستی خلاص شوید اما نمی خواهید جراحی کنید و یا نگرانی در مورد عوارض وحشتناک آن داشته باشید، ممکن است کربوکسی تراپی همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

زندگی استرس زا و پر مشغله ای که اکنون در آن هستیم باعث کشته شدن آنها می شود. بسیاری از افراد تحت تأثیر تیرگی زیر چشم، افزایش وزن که باعث ایجاد علائم کششی می شود، عدم ورزش و عادت بد خوردن هستند که منجر به سلولیت می شود. کربوکسی تراپی این خطرات زیبایی را از طریق تزریق دی اکسید کربن در منطقه آسیب دیده، درمان می کند. تصور می شود علائم بارز استرس و پیری، ناشی از عدم گردش خون در منطقه آسیب دیده است. تئوری این است که دی اکسید کربن اضافی، بدن را در افزایش جریان خون فریب می دهد، که برای رفع این مشکلات پوستی مفید خواهد بود.

کبودی

کربوکسی تراپی شامل تزریق دی اکسید کربن به مناطقی است که شما می خواهید آن را با جریان خون اضافی برطرف کنید. تزریق می تواند به خصوص هنگام استفاده از کربوکسی تراپی در بازوها و پاها باعث کبودی شود.

درد

دی اکسید کربن تزریق شده به پوست شما نیز آن را محکم می کند. بنابراین، بلافاصله پس از تزریق، بیماران ممکن است درد و حتی کج شدن پوست را تجربه کنند. گفته می شود این علائم در طی چند ساعت پس از درمان از بین می روند.

حباب های کشنده

تزریق گاز به بدن خطرات جدی دارد به خصوص اگر سوزن در رگ یا مویرگ قرار گرفته باشد. آن حباب گاز در ورید می تواند راه خود را از طریق سیستم گردش خون پیش برده و باعث ایجاد آریتمی در قلب و در صورت تزریق دررگ های خونی چشم باعث کوری شود.

کربوکسی تراپی

روش آزموده نشده و ناشناخته کربوکسی تراپی

برخلاف بسیاری از وب سایت های سراسر دنیا که کربوکسی تراپی را ترویج می کنند، این درمان توسط FDA (سازمان غذا و داروی) تأیید نشده است. تزریق دی اکسید کربن به پوست نیز آزمایش نشده است. هیچ کس واقعاً نمی داند اثرات بلند مدت چه خواهد بود. علاوه بر این، ادعاهایی مبنی بر اینکه دی اکسید کربن طبیعی است، و بنابراین به بدن آسیب نمی رساند، نادرست است. انسان ها می توانند از مسمومیت با دی اکسید کربن رنج ببرند، که می تواند در دوزهای بالا یا در طولانی مدت کشنده باشد.

مواد کربوکسی تراپی و پزشکان کنترل نشده

مانند هر نوع زیبایی کنترل نشده، بیماران باید در مورد پزشکان به طور کامل تحقیق کنند. عوارض جانبی کربوکسی تراپی هنگام استفاده از پزشکانی که از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند، افزایش می یابد که شامل عفونت و بیماری های خون است. این پزشکان همچنین ممکن است سرهم بندی کنند و چیزی غیر از دی اکسید کربن را به بدن شما تزریق کنند. استفاده از دی اکسید کربن تزریقی بوسیله ی خودتان نیز خطرناک است. به طور اتفاقی ممکن است گاز را به داخل رگ یا شریان تزریق کنید، که دوباره می تواند کشنده باشد. هنوز قطعیت در مورد سرنگ دقیقی که به بدن خود تزریق می کنید وجود ندارد.

اگرچه می توان از این روش درمانی برای فواید مختلف استفاده کرد، اما  از بین بردن تیرگی زیر چشم را در درمان زیبایی استفاده می کنند. جالب ترین واقعیت در مورد این روش درمانی این است که آنها در از بین بردن تیرگی به روش طبیعی کاربرد دارند. این امر بدون ایجاد تأثیرات منفی بر بدن است. CO2 که به بدن تزریق می شود باعث تسریع در اکسیژن و گردش خون در بدن می شود. بنابراین، هنگامی که سلول ها با تمام مواد ضروری و اکسیژن غنی شده اند، تیرگی زیر پوست به طور خودکار از بین می رود. این روش فقط 5 دقیقه طول می کشد اما نتایج آن بسیار مؤثر است.

پیکر تراشی

این یکی از روش های بسیار ارجح است که به منظور کاهش چربی بدن انجام می شود. بسیاری از افراد این روش درمانی را به عنوان بخشی از درمان زیبایی به منظور منظم سازی پوست خود انجام می دهند. این کار برای از بین بردن چربی های جمع شده در صورت و همچنین در بدن انجام می شود. دی اکسید کربن که در بدن تزریق می شود روی سلول های چربی عمل می کند و باعث ذوب شدن آنها می شود. محتوای چربی ذوب شده به راحتی توسط بدن از بین می رود. از آنجا که این روش بسیار ساده است، بسیاری از افراد به دنبال از دست دادن چربی بدن با کربوکسی تراپی به جلو می روند. این روش برای افرادی که علاقه ای به استفاده از روش های جراحی برای درمان خود ندارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

کلاژن را افزایش می دهد

تشکیل کلاژن در زیر پوست اتفاق می افتد. این کار مسئول ظاهر جوان است. با افزایش سن فرد به تدریج کاهش می یابد. از کربوکسی تراپی می توان برای کمک به تشکیل کلاژن استفاده کرد که به نوبه خود به حفظ جوانی پوست کمک می کند. افرادی که نیاز به خلاص شدن از پیری دارند، می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی تحت این روش درمانی قرار گیرند.

جدا از این، کربوکسی تراپی می تواند برای چندین مزیت پزشکی دیگر که شامل تشخیص سلولیت و چندین مزایای سلامتی دیگر است، مورد استفاده قرار گیرد. و این نیز گزینه ای غیر جراحی برای مشکلات مختلف محسوب می شود. اگرچه این رویه دارای مزایای مختلفی می باشد، به منظور لذت بردن از آن در بهترین حالت و بدون ایجاد هیچ مشکلی، این رویه باید با راهنمایی متخصصان انجام شود. با مراجعه به وب سایت ها می توان به بهترین مرکز زیبایی شناسی که این درمان را ارائه می دهد بدون ایجاد هرگونه خطری اشاره کرد.

کربوکسی تراپی

فواید درمانی کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی به سرعت به عنوان مهمترین روش درمانی در جوان سازی پوست در سطح جهان شناخته می شود. این یک روش بالینی ایمن و با حداقل خطر برای جوانسازی، ترمیم پوست و درمان چین و چروک، سستی، سلولیت و علائم کششی است. درمان شامل تزریق مقادیر کمی دی اکسید کربن در زیر پوست برای تجزیه رسوبات چربی و تحریک تولید کلاژن است.

آیا کربوکسی تراپی ایمن است؟

دی اکسید کربن یک محصول طبیعی بدن است و حتی در دوزهای بالا نیز سمی نیست، مگر اینکه یک وضعیت پزشکی از قبل موجود باشد. بعد از انجام عمل، گاز ظرف 5 دقیقه مجدداً جذب می شود و ناحیه تحت درمان به حالت عادی برمی گردد. هیچ خطری یا عوارض ناخواسته ای با استفاده از کربوکسی تراپی وجود ندارد، و میلیون ها نفر تحت درمان با آن در سراسر جهان بدون عوارض جانبی گزارش شده اند.

انتظاراتی که از کربوکسی تراپی می رود

در طول درمان، این احساس را می توان به یک لرز و فشار مفرط تشبیه کرد. این ناراحتی خفیف 2 تا 4 دقیقه طول می کشد. دی اکسید کربن 20 برابر محلول تر از اکسیژن است و از محل تزریق به راحتی و به سرعت به بافت اطراف پخش می شود. بعد از یک عمل جراحی، گاز ظرف 5 دقیقه مجدداً جذب می شود و ناحیه تحت درمان ورم می کند، به دلیل پراکنده شدن اکسیژن در ناحیه،  کمی واکنش التهابی دارد و با تحریک تولید کلاژن باعث ایحاد کمی قرمز شود. این منطقه نباید حدود 4 ساعت پس از درمان در آب غوطه ور شود. بیماران می توانند بلافاصله پس از درمان به سر کار خود برگردند.

مردم برای مبارزه با تیرگی، گاز را به پلک های خود تزریق می کنند

یک روش زیبایی جدید باعث می شود چشمان شما به آرامی متورم شود – با این هدف که کمتر خسته بنظر برسید. طرفداران این روش که کربوکسی تراپی نامیده می شوند، می توانند هزاران دلار، به امید تحریک جریان خون و پاک کردن تیرگی، برای تزریق دی اکسید کربن هم در بالا و هم در زیر چشم صرف کنند. اما کارشناسان هشدار می دهند هیچ مدرکی برای پشتیبان گیری از این روند وجود ندارد. احتمالاً حتی ریشه واقعی لکه های پوستی نیز هدف قرار نگرفته است. دکتر مولی وانر، متخصص پوست و مو در بیمارستان عمومی ماساچوست گفت: “من نسبت به استفاده از آن برای تیرگی بسیار تردید می کنم.”

در اینجا نحوه ادعای کار آن آمده است: دی اکسید کربن به طور طبیعی در سلول های ما ایجاد می شود و خون آنرا از بین می برد. تزریقات کربوکسی تراپی قرار است منطقه اطراف چشم را فریب دهد تا فکر کند نیاز به اکسیژن بیشتری دارد، که رگ های خونی را گشاد می کند و باعث افزایش جریان خون در آن منطقه می شود. اما این استراتژی مبتنی بر این تئوری است که تیرگی به دلیل گردش ضعیف ایجاد می شوند و غالباً چنین نیست. به طور معمول، تیرگی به دلیل نازک بودن پوست زیر چشم ظاهر می شود و همین امر باعث ظهور رنگ تیره رگ های خونی می شود. مطالعه ای که در سال 2015 در تحقیقات و فناوری پوست منتشر شده است، نشان داد که هیچ تفاوتی در جریان خون به ناحیه چشم بین افراد با تیرگسی و افراد بدون تیرگی وجود ندارد. متخصصان هشدار می دهند هیچ مورد مستند از عوارض جانبی بد برای درمان چشم وجود ندارد، اما این بدان معنی نیست که کاملاً بی خطر است. ونر می گوید: “این کار گاز را در منطقه ای تزریق می کند که نباید وارد شود.” کبودی در محل تزریق شایع است.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای کاهش سلولیت و کاهش چربی چگونه کار می کند؟

با تزریق دی اکسید کربن از طریق یک روش خاص، این گاز مستقیماً برای سلول های چربی سمی است. سلول های چربی به معنای واقعی کلمه ترکیده و توسط بدن از بین می روند.

کربوکسی تراپی چه احساسی دارد؟

کربوکسی تراپی ضرری ندارد. کمی احساس عجیب و غریب دارد. به دلیل تفاوت در تکنیک های مورد استفاده در درمان پلک ها، علائم کشش، زخم ها و رسوب چربی، بسته به آنچه در واقع تحت درمان قرار گرفته است، کمی متفاوت است. من برای تمام بیماران خود از کرم بی حس کننده استفاده می کنم تا هرگونه ناراحتی ناشی از سنجاق سوزن را کاهش دهد. هنگام درمان پلک ها، به بیمارانم می گویم که پلک های پایینی احساس پفی شدن خواهد داشت، مثل اینکه تمام شب گریه می کردند، اما پس از جذب گاز در طی پنج تا ده دقیقه دیگر این حالت فروکش می کند.

درمان علائم کششی و زخم ها نسبتاً بدون درد است زیرا این پوست توانایی احساس درد را ندارد. ممکن است مقداری فشار گاز احساس شود که علائم کشش فاصله دارد و ممکن است کمی احساس خارش کنند اما دوباره پس از جذب گاز توسط بدن، حدوداً پنج دقیقه فروکش می کند. اسکارها به طور کلی احساس درد نمی کنند زیرا هیچ عصبی در بافت اسکار وجود ندارد. درمان رسوبات سلولیت و چربی در بازوها، شکم و پاها احساس منحصر به فرد خود را دارد. این امر به این دلیل است که مقدار بیشتری از گاز مستقیماً به ذخایر چربی تزریق می شود و اجازه گسترش می یابد. در حالیکه گاز در حال گسترش است، ممکن است در ناحیه تحت درمان برخی از فشارها احساس کنید که هنگام فشار دادن بازو توسط یک دکمه فشار خون، شبیه به فشار است. با بهبود گردش خون به منطقه، تا 24 ساعت پس از درمان، مناطق گرم و سوزش احساس می شوند.

کربوکسی چقدر ماندگاری دارد؟

تأثیر درمان کربوکسی حدود یک یا دو هفته دوام خواهد داشت، اما با گذشت 10 دوره از درمان در طی چند ماه، نتایج می تواند تا شش ماه یا حتی بیشتر طول بکشند. افزایش جریان خون به تدریج شبکه مویرگی را بهبود می بخشد به طوری که گردش خون در طولانی مدت افزایش می یابد. معمولاً یک درمان واحد هر شش ماه بعد از جلسات اولیه باعث می شود درخشندگی در زیر چشم حفظ شود. هزینه هر جلسه به کلینیک و جایی که در جهان هستید بستگی دارد، اما انتظار داشته باشید بین 100 تا 150 دلار برای هر نوع درمان بپردازید. من صادقانه خواهم گفت، این روند ناراحت کننده است، و درد دارد، اما اگر تیرگی واقعاً روی شما تأثیر می گذارند، این روش درمانی برای اکثر مردم موثرترین است.

 کربوکسی تراپی

در طول روند کربوکسی تراپی چه اتفاقی می افتد؟

ما کربن دی اکسید را با استفاده از یک سوزن نازک تزریق می کنیم، که توسط یک لوله به دستگاه وصل می شود و یک دوز کنترل شده از گاز را می رساند. لوله استریل است و در انتها دارای فیلتر است که می تواند ناخالصی های گاز را قبل از تزریق خارج کند.عمق تزریق و سرعت جریان کربن دی اکسید،  به منطقه و وضعیت مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال برای سلولیت، دی اکسید کربن عمیق تر به لایه زیر جلدی پوست می رسد. ما سرعت گاز را با یک تنظیم کننده جریان در دستگاه کربوکسی تراپی کنترل می کنیم.بیشتر درمانها بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

با کربوکسی تراپی تعلیق در کار وجود دارد؟

شما باید بتوانید بلافاصله پس از درمان به محل کار و فعالیت های عادی برگردید. با این حال، ما توصیه می کنیم که چند ساعت اول بعد از درمان کربوکسی تراپی از استحمام یا شنا خودداری کنید.

به چه تعداد درمان  کربوکسی تراپی نیاز دارم؟

تعداد درمان های مورد نیاز شما بستگی به شدت وضعیت پوست شما دارد.ما معمولاً در بیشتر شرایط، یک دوره بین 6 تا 12 درمان، در فواصل یک هفته، برای بهترین نتیجه توصیه می کنیم.برای علائم کششی جدید که شدید نیستند، یک جلسه ممکن است کافی باشد. اما بیشتر آنها ممکن است به مدت 2 تا 4 هفته یک بار به درمان نیاز داشته باشند. علائم کشش قدیمی تر ممکن است به 3 یا 4 جلسه درمانی در فواصل 3 یا 4 هفته نیاز داشته باشد. برای سلولیت باید فوراً علائم نرم تر شدن پوست خود را مشاهده کنید. پوست شما باید به مرور زمان محکم تر شود، زیرا گردش خون بهتر می شود و چربی اضافی را می سوزانید.