تزریق چربی به واژن چگونه انجام می شود؟ لیپوفیلینگ یا تزریق چربی چیست؟ تزریق چربی که به آن پیوند چربی ، تزریق چربی و لیپوفیلینگ نیز گفته می شود ، روشی است که از چربی خود شخص برای پر کردن فرو رفتگی ها استفاده می کند. این روش کاملاً تثبیت شده و در اوایل دهه نود تکمیل شد. در این مقاله دکتر سلام بخش زیبایی, پوست, مو به توضیح کامل تزریق چربی به واژن و لیپوفیلینگ می پردازیم.

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی به واژن

کاربرد تزریق چربی یا لیپوفیلینگ

کاربرد تزریق چربی یا لیپوفیلینگ شامل گونه های فرو رفته، از بین رفتن چربی گونه ها، فرو رفتگی عمقی در اطراف بینی و دهان و در برخی موارد خطوط بین پلک های پایین و گونه است. لیپوفیلینگ یکی از روش های معمول زیبا کردن لب است. علاوه بر این، از لیپوفیلینگ برای رفع فرو رفتگی های ناشی از لیپوساکشن یا جراحات نامناسب استفاده می شود.

چربی لازم با لیپوساکشن و یک یا چند برش 3 تا 5 میلی متر به دست می آید. چربی معمولاً از شکم یا داخل ران گرفته می شود. چربی آسپیراسیون با سانتریفیوژ ، فیلتر یا شستشو فرآوری می شود. بافت چربی مایع خالص برای تزریق آماده است. سپس چربی به نقاط ضروری تزریق می شود. چربی به میزان کم به بافت ها تزریق می شود تا چربی تزریق شده به خوبی توسط بافت سالم احاطه شود. با این کار می توان تضمین کرد که چربی تزریق شده با بافت های اطراف در تماس بوده و اکسیژن و مواد مغذی آن را تأمین می کند.

هدف از این کار حذف چربی ناخواسته از یک ناحیه (مانند شکم یا ران) و استفاده از آن برای صاف کردن یا افزایش اندازه ناحیه دیگر (مانند سینه یا صورت) است. اگرچه این روش نسبتاً جزئی است، اما گران است و نمی توان نتیجه ی آن را تضمین کرد و خطراتی نیز دارد.
روش پیوند چربی یا تزریق چربی ، چربی ها را از نقاطی مانند ران که چربی اضافی دارند به نقاط کم حجم مانند صورت ، دست ، سینه یا باسن تزریق می کند. این روش ایمن ، با ماندگاری طولانی نتایج خوب و طبیعی نیز به همراه دارد. هر ساله هزاران نفر تحت عمل پیوند چربی قرار گرفته و از نتایج راضی هستند.

چه زمانی نیاز به تزریق چربی داریم:

  •   اگر صورت شما ناصاف و فرو رفته است.
  •   اگر دوست دارید ترمیم صورت نتیجه ی دائمی داشته باشد
  •  اگر می خواهید کانتور بدن را بهبود بخشیده، جای زخم ها را ترمیم کرده ، فرو رفتگی ها را پر کرده و دست و صورت خود را جوان کنید.
  •   برای بازسازی سینه ، پر کردن بی نظمی های کانتور یا پنهان کردن علائم آشکار کاشت سینه

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن و لابیای بزرگ

بسیاری از خانم ها از تزریق چربی اتولوگ (تزریق چربی لابیای بزرگ) به دنبال تقویت لابیای بزرگ هستند زیرا می خواهند با افزایش اندازه ، بهبود شکل ، اصلاح عدم تقارن و بهبود استحکام ، کانتور لابیای بزرگ را بهبود بخشند. با افزایش سن و بارداری زنان افتادگی لابیای بزرگ را تجربه می کنند.

روش تزریق چربیبه واژن و لابیای بزرگ؟

به طور معمول به صورت سرپایی انجام می شود ، تزریق چربی اتولوگ به لابیای بزرگ همراه با لابیاپلاستی است که شامل کاهش لابیای بزرگ ، یا برش داخلی لابیای بزرگ است.

در طی این جراحی ، ترکیب بی حسی موضعی و آدرنالین به نام مایع تاموسنت ساخته می شود. این مایع از طریق نقاط دسترسی ریز وارد قسمت جراحی می شود. مایع تاموسنت به بی حس شدن ناحیه تحت درمان کمک کرده و خونریزی را کنترل می کند. سپس چربی از طریق یک دستگاه لوله‌ی شکاف به نام کانول مکیده شده و آماده ی تزریق مجدد به لابیای بزرگ است.

چربی حاصل از عمل لیپوساکشن جمع آوری می شود (ممکن است از مونس پوبیس ، قسمت داخلی ران، یا قسمت های دیگر بدن برداشت شود- قسمت هایی که می خواهید لاغر شود) ، پردازش و شسته شده و سپس وارد سرنگ می شود. سرنگ به یک کانول کوچک و ضخیم وصل شده و سپس برای تزریق چربی به لابیای بزرگ استفاده می شود تا آن را شاداب تر و جوان تر نشان دهد.

تزریق چربی

افزایش اعتماد به نفس خانم ها با تزریق چربی به واژن، مهبل و لابیا

بسیاری از خانم ها با افزایش سن بهتر می توانند رابطه جنسی برقرار کنند ، اما با گذشت زمان و زایمان ظاهر بدن آنها تغییر می کند. با این حال ، تغییرات طبیعی بدن نباید مانع لذت بردن از زندگی شود. دکتر آلن گرینبرگ عمل جوان سازی واژن انجام داده که شامل تزریق چربی به لابیا ، برش بافت اضافی واژن ، تنگ کردن واژن یا ترکیبی از این روش ها است و اعتماد به نفس شما را تقویت کرده ، رضایت جنسی را افزایش داده و حالت بدن را به قبل از پیری و زایمان بر می گرداند.

با گذشت زمان ، چربی در قسمت های خاصی از بدن – مانند شکم ، پشت ، قسمت داخلی ران ، پهلوها و باسن ذخیره شده – در حالی که نیروی جاذبه و زمان باعث می شود مناطق دیگر چربی از دست داده یا شکل طبیعی خود را از دست بدهند. تزریق چربی اتولوگ ، که از سلولهای چربی قسمت های دیگر بدن استفاده می کند ، روشی ساده و بسیار موفق برای حفظ ظاهر و عملکرد طبیعی بدن است.

با تزریق چربی به لابیا ظاهر بهتری خواهید داشت

برای بسیاری از خانمها ، ظاهر دستگاه تناسلی نگران کننده است. هنگامی که لابیای کوچک (لب های داخلی واژن) بالاتر از لابیای بزرگ (لب های بیرونی واژن) باشد ، باعث می شود که شلوار خانم ها را اذیت کرده و خانم های فعال دچار ناراحتی می شوند. برخی از خانم ها فقط با ظاهر جوان تر واژن اعتماد به نفس بیشتری دارند. کاهش چربی لابیای بزرگ در زنان مسن بیشتر است . تزریق چربی به لابیا می تواند تأثیر زمان را بی اثر کرده و حجم چربی لابیا را همانند جوانی حفظ می کند. مزایای تزریق چربی عبارتند از:

  • اعتماد به نفس بیشتر در روابط زناشویی
  • ظاهر واژن جوان تر به نظر می رسد
  • افزایش اعتماد به نفس

تزریق چربی

ملاحظات تزریق چربی به واژن

مزایا

  •   چربی اتولوگ (از بدن خود شما) ، برخلاف پرکننده های پوستی ، جایگزین یکسانی است و احتمال بروز واکنش های آلرژیک به مواد خارجی را کاهش می دهد.
  •   نتایج تزریق چربی طبیعی ، ماندگار و بی خطر است.
  •   تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی برای جوان سازی صورت است.
  •   طبیعی است و به آن آلرژی نخواهید داشت. روش سرپایی که عموماً زیر یک ساعت طول می کشد.
  •   تزریق ممکن است از چند ماه به طور دائم ادامه یابد.
  •   بهبودی سریع است.
  •   ناراحتی کم است و با دارو کنترل می شود.
  •   از آنجا که چربی از بدن خود بیمار است ، هیچ آزمایش قبلی لازم نبوده و پیوند چربی موفق خواهد بود.
  •   اگر بیمار به کلاژن گاو حساسیت داشته باشد جایگزین مناسبی است.
  •   اگر با روش های دیگر مانند لیپوپلاستی (لیپوساکشن) ترکیب شود مقرون به صرفه است.

معایب

  •   آماده سازی بافت چربی قبل از انتقال آن ، در مقایسه با پرکننده های پوستی ، که از قبل بسته بندی می شوند ، بسیار وقت گیر است.
  •   اگرچه ماندگاری آن بهتر از پرکننده های پوستی است ، تزریق چربی هزینه بیشتری دارد.
  •   برای افزایش اثر پذیری نیاز به چندین جلسه برای رسیدن به اندازه سینه یا باسن دلخواه دارید.
  • هنگام تزریق چربی باید معایب و مزایای ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید. قبل از انجام عمل، با جراح پلاستیک مشورت کنید.

تزریق چربی

آیا تزریق چربی برای شما موفقیت آمیز خواهد بود؟

هدف از پیوند چربی تقویت یا پر کردن نواحی کم حجم است. نقاطی که نیاز به پیوند یا تزریق دارند شامل دست ، صورت (از جمله لب) ، فرورفتگی پوست (به دلیل لیپوساکشن و جای زخم) و پستان و باسن  هستند. البته باید سایت های اهدا کننده داشته باشید که از آنها چربی گرفته شود. مهم است که گردش خون شما به دلیل وضعیت پزشکی یا سیگار کشیدن هیچ مشکلی نداشته باشد.

تزریق چربی صورت: اگر صورت شما چین و چروک دارد مانند خط لبخند، خط خنده و چروک پنجه کلاغی، چربی از شکم ، ران و سایر نقاط بدن شما گرفته شده و به صورت تزریق می شود. جای جوش و نقاط فرورفته صورت ، لب ها و گونه ها را نیز می توان پر کرد. جراح پلاستیک از چربی پیوندی برای کاهش خطوط بین بینی و دهان، رفع لکه های پوستی یا تورفتگی پوست و کاهش چین و چروک های پیشانی استفاده می کند.

افزایش حجم سینه: اگر تمایل دارید تا اندازه ی سینه را به طور متوسط افزایش دهید کاندیدای خوبی برای پیوند چربی به سینه هستید ، اما سینه های شما باید شکل و بافت خوبی داشته باشند. اگر پوست شما حساس بوده، سینه ها شل بوده و یا می خواهید اندازه ی سینه را به طور قابل توجهی افزایش دهید، افزایش سینه با تزریق چربی برای شما مناسب نیست. مشکل استفاده از چربی برای تقویت سینه نیاز به حجم بالای چربی است.

کاشت سینه همراه با پیوند چربی: اگر شکل سینه در طی عمل کاشت سینه نیاز به اصلاح داشته باشد، پیوند چربی مفید خواهد بود. اگر بعد از انجام عمل تقویت سینه، سینه ها نامنظم باشند ، می توان بی نظمی ها را با چربی پر کرده تا به کانتور صاف و شکل دلخواه برسید.

بازسازی سینه با پیوند چربی: اگر سینه های شما پس از عمل لامپکتومی سرطان سینه نواقصی داشته باشد، پیوند چربی یک روش مؤثر برای پر کردن این نقص هاست. پیوند چربی برای بازسازی کل سینه پس از ماستکتومی مفید است. با این حال ، برای داشتن سینه ای با حجم کافی ، پیوند چربی باید در چند مرحله انجام شده که حداقل به دو تا چهار عمل پیوند چربی پی در پی نیاز دارد.

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی به واژن

تقویت باسن با پیوند چربی: بسیاری از افراد که تمایل به باسن پر و گرد دارند ، “لیفت باسن برزیلی” را انتخاب می کنند ، که از تزریق چربی برای بزرگ کردن باسن بدون عمل کاشت استفاده می شود. لیپوساکشن معمولاً برای برش نواحی اطراف و جمع آوری چربی اتولوگ برای تزریق استفاده می شود.

جوان سازی دست با پیوند چربی: پیوند چربی به دستان برای افزایش حجم، “جوان کردن” نقاط چروک، کاهش آسیب عروق خونی و تاندون ها و بهبود کیفیت پوست شما در طول زمان مؤثر است.

اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید، نگرش مثبت و انتظارات واقع بینانه دارید ، به احتمال زیاد کاندیدای خوبی برای این روش هستید.

سایر ملاحظات:

دوام نتایج بین بیمارها متفاوت است. برخی تا 48 ساعت دچار التهاب و کبودی می شوند. بیمار باید تا کاهش التهاب از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کند. همه نقاط بدن برای تزریق چربی مناسب نیستند. به عنوان مثال ، تزریق چربی در سینه باعث می شود که تشخیص سرطان از طریق ماموگرافی دشوارتر بوده و توصیه نمی شود (به “تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه” مراجعه کنید). هنگامی که تزریق در نقاط نسبتاً ثابت باشد (مانند گونه ها) اثر پذیری طولانی تر است.

هزینه تزریق چربی

در انگلستان بسته به اندازه نقطه ی پیوندی ، هزینه تزریق چربی بین 2000 تا 6،500 پوند متغیر است. ممکن است مشاوره ، مراقبت های پس از عمل، و سایر جلسات درمانی هزینه ها را افزایش دهند.

تزریق چربی

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

چربی از یک قسمت از بدن شما گرفته شده، شسته و پاك می شود و سپس با سوزن های مخصوص به قسمت هایی كه نیاز به تقویت دارند تزریق می شود. ممکن است لازم باشد عمل پیوند چربی را چندین بار تکرار کرده تا به نتیجه مطلوب برسید. پیوند چربی یک فرآیند سه مرحله ای است: (1) برداشت (2) خالص سازی و انتقال و (3) جایگذاری.

برداشت چربی: شما و جراح بخشی را برای برداشت چربی انتخاب کرده و آن را با بی حسی موضعی تزریق می کنید. جراح برش كوچكی در ناحیه برای برداشت چربی ایجاد کرده و با استفاده از روش استریل ، كانولای متصل به سرنگ را وارد کرده تا با دقت چربی (لیپوساکشن) استخراج شود.

تصفیه و تزریق چربی: هنگامی که چربی کافی از بدن اهدا کننده برداشت شد ، جراح چربی ها را برای آماده سازی سلول های چربی برای انتقال به سرنگ های کوچک تزریق چربی آماده می کند. ممکن است تصفیه به سانتریفیوژ برای چرخاندن چربی یا فیلتراسیون برای از بین بردن ناخالصی ها قبل از تزریق نیاز داشته باشد.

پیوند چربی: سپس نقطه تعیین شده برای دریافت پیوند آماده می شود. جراح یک سوزن یا کانول را به قسمت برش خورده وارد می کند. سوزن تزریق معمولاً چندین بار به نقاط مشخص شده تزریق می شود. هر زمان که سوزن یا کانول جدا می شود ، یک خط از بافت چربی با دقت در سطوح بافت طبیعی قرار می گیرد. این فرآیند تا زمانی که اصلاح مورد نظر حاصل شود ، تکرار شده و شبکه ای از چربی پیوندی ایجاد می کند. برخی از جراحان توصیه می کنند که ناحیه ی پیوندی را برای ایجاد کانتور رضایت بخش ماساژ دهید. برخی دیگر به روش جایگذاری برای ایجاد کانتور مناسب تکیه می کنند. جراح ممکن است پانسمان یا بانداژ را روی ناحیه پیوندی قرار دهد.

هدف جراح پلاستیک و زیبایی و کل کارکنان این است که به شما در رسیدن به زیباترین و طبیعی ترین نتایج کمک کرده و جراحی را برای شما آسان و راحت کنند.

چه گزینه هایی برای تزریق چربی در اختیار دارم؟

ممکن است از چربی بدن شما برای تغییر کانتور بدن ، بهبود جای زخم ، پر کردن فرورفتگی های ناشی از لیپوساکشن یا جراحی سرطان و جوان کردن دست و صورت استفاده شود. نقاط بدن برای برداشت چربی شکم و پهلوها ، بازو، باسن و ران ها می باشد. گزینه هایی که جراح پلاستیک در آن مورد با شما صحبت خواهد کرد عبارتند از:

  •   چه نقاطی از بدن برای تزریق چربی بهترند؟
  •   چه نقاطی از بدن برای برداشت چربی مناسب هستند؟
  •   آیا روشهای دیگر مناسب هستند؟

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی به واژن

برش تزریق چربی و جای زخم چه شباهتی با یکدیگر دارند؟

جای زخم ممکن است ناشی از لیپوساکشن باشد ، که برای برداشت چربی از اعضای اهدا کننده استفاده می شود.
از آنجا که برشهای لیپوساکشن کوچک هستند ، زخم ها نیز کوچک بوده و در نقاط پنهان قرار می گیرند. بعضی اوقات بسته به محل قرارگیری چربی های بدن ، برش ها را نمی توان پنهان کرد.

میزان یا جای زخم بستگی به تکنیک جراح و ژنتیک شما دارد. بیشتر زخم های لیپوساکشن به مرور زمان خوب شده و دیده نمی شوند. هنگامی که از کانول های بزرگ لیپوساکشن می شود جای زخم ها بیشتر مشخص است. هم چنین در بیمارانی با رنگدانه های تیره پوست جای زخم بیشتر به چشم می آید. بعد از لیپوساکشن 2 نوع علامت روی پوست می ماند. یکی از علامت ها جای زخم واقعی است و دیگری را دیسکرومیا می نامند، لکه های تیره (هیپرپیگمانته) یا روشن (هیپوپیگمانته) روی پوست.

انتخاب جراح برای تزریق چربی

جراح را بر اساس موارد زیر انتخاب کنید:

  • انتخاب جراح قابل اعتماد
  • تحصیلات ، آموزش و مجوز
  • تجربه پیوند چربی
  • رابطه شما با جراح

پس از پیدا کردن جراح پلاستیک با بورد تخصصی در منطقه خود که در عمل تزریق چربی مهارت دارد ، باید برای مشاوره زمانی مشخص کنید. به طور کلی ، به دلیل ماهیت مشاوره ، اولین ویزیت هزینه ای در پی دارد که گاهی اوقات از هزینه ی جراحی کسر می شود.

تزریق چربی

اولین نوبت مشاوره

در اولین مشاوره، می توانید در مورد هدف خود با جراح صحبت کنید. جراح شما را معاینه کرده که آیا کاندیدای خوبی برای پیوند چربی هستید یا خیر و مشخص می کند که پیوند چربی چه تاثیری روی شما خواهد داشت. هنگامی که جراح با اهداف شما آشنا شد ، روشهای بیشتر یا مرتبطی را پیشنهاد می کند. در طول مشاوره باید کاملاً صادق باشید. چندین عکس از سنین پایین تر با خود همراه داشته باشید. با آن عکس ها بهتر می توانید اهداف خود را بیان کنید. باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  •   آیا وضعیت پزشکی شما وخیم است و یا آلرژی دارویی دارید؟ آیا تحت درمان خاصی قرار دارید؟
  •   آیا قبلا نیز تحت جراحی قرار گرفته اید؟
  •   دارو، مکمل های ویتامینه و داروهای گیاهی خاصی مصرف می کنید ؟
  •   آیا الکل ، دخانیات و داروهای روانگردان مصرف می کنید؟
  •   آیا تاکنون تحت درمان های زیبایی غیر تهاجمی قرار گرفته اید؟
  •   انتظار دارید که جراحی چه نتیجه ای داشته باشد؟ انگیزه اصلی شما برای جراحی تزریق چربی چیست؟

ممکن است جراح در مورد موارد زیر سوال بپرسد:

  •   از شما بخواهد که به یک آینه نگاه کرده و نواحی که نیاز به بهبودی دارند را مشخص کنید.
  •   از سوابق پزشکی خود عکس بگیرید ، صورت خود را اندازه بگیرید و از تصویربرداری کامپیوتری برای نشان دادن نقاطی که نیاز به بهبودی دارند استفاده کنید.
  •   وضعیت سلامتی خود ، از جمله بیماری های قبلی یا عوامل خطر را ارزیابی کنید.
  •   انعطاف پوست خود را بررسی کنید.
  •   در مورد گزینه های درمانی بحث کرده و یک دوره درمانی را انتخاب کنید.
  •   درمورد نتایج احتمالی ، هم چنین خطرات یا عوارض احتمالی صحبت کنید.
  •  در مورد نوع بیهوشی مورد استفاده صحبت کنید.

تزریق چربی

برنامه درمانی

با توجه به اهداف ، خصوصیات فیزیکی و آموزش و تجربه جراح ، جراح توصیه ها و اطلاعات زیر را با شما در میان می گذارد:

  •   روش درمانی و یا ترکیب روشها.
  •   نتایجی که انتظار دارید.
  •   هزینه ی درمان.
  •   خطرات و عوارض مرتبط.
  •   بیهوشی و محل جراحی.
  •   آمادگی قبل از جراحی.
  •   شرایط پس از عمل.

پزشک همچنین عکس هایی از قبل و بعد جراحی به شما نشان داده و به تمامی سوالات شما پاسخ خواهد داد، بنابراین می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

سؤالاتی که باید از جراح پلاستیک زیبایی بپرسید

باید در جراحی خود نقش فعالی داشته باشید ، بنابراین از مشاوره اولیه خود سوالات زیر را بپرسید.

  •   آیا پیوند چربی برای من موفقیت آمیز خواهد بود؟
  •   آیا نتایجی که انتظار دارم منطقی و واقع بینانه هستند؟
  •   آیا عکس هایی از قبل و بعد پیوند چربی با استفاده از این روش دارید؟
  •   چند روش پیوند چربی دارید و در چه نقاطی از بدن؟
  •   جراحی پیوند چربی کجا انجام شده و چه مدت طول می کشد؟
  •   آیا زخمهای من قابل مشاهده خواهد بود؟
  •   چه نوع بیهوشی را برای من توصیه می کنید؟
  •  هزینه های این روش چقدر است؟
  •   چه کاری باید انجام دهم تا نتایج بهتری کسب کنم؟
  •   دوره بهبودی چه مدت است و چه زمانی می توانم فعالیتهای عادی را از سر بگیرم؟
  •   خطرات و عوارض این روش کدامند؟
  •   اگر نتیجه پیوند چربی موفق نباشد چه کاری باید انجام دهم؟

تزریق چربی

آماده شدن برای جراحی تزریق چربی

چگونه می توانم خود را برای تزریق چربی آماده کنم؟ جراح دستورالعمل های دقیق قبل از عمل را ارائه داده ، به تمامی سؤالات شما پاسخ داده، تاریخچه پزشکی را به دقت بررسی کرده و شما را معاینه کرده تا از سلامت شما برای این روش مطمعن شود. ممکن است جراح از قبل جراحی عکس بگیرد.صرف نظر از نوع جراحی، هیدراتاسیون قبل و بعد از جراحی برای بهبودی ایمن و نتایج بهتر بسیار مهم است.

قبل از عمل ، جراح از شما می خواهد كه:

  •   حداقل شش هفته قبل از جراحی سیگار را کنار گذاشته تا از تاخیر ترمیم و زخم جلوگیری کند.
  •   از مصرف آسپرین ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و داروهای ویتامین/ هومیوپاتی که خونریزی را افزایش می دهند خودداری کنید.
  •   صرف نظر از روش جراحی، هیدراتاسیون قبل و بعد از جراحی برای بهبودی ایمن بسیار مهم است.

باید پس از جراحی شخصی شما را به خانه انتقال داده و حداقل تا بیست و چهار ساعت پس از جراحی از شما مراقبت کند ، مگر اینکه شما و جراح در مورد سایر گزینه های بهبودی بعد از جراحی تصمیم گیری کرده باشید.

روز جراحی تزریق چربی چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است جراحی پیوند چربی در یک بیمارستان معتبر ، یک مرکز سرپایی آزاد یا یک مرکز جراحی مستقر در مطب انجام شود. طول مدت جراحی بستگی به میزان چربی برداشت شده و تعداد محل های لیپوساکشن دارد. بدیهی است که برای پر کردن صورت به چربی کمتری نیاز خواهید داشت تا بزرگ کردن سینه یا باسن. داروهایی برای آرامش هرچه بیشتر شما تجویز خواهید شد. غالباً برای بیمارانی که نیاز به جراحی تزریق چربی دارند از بی حسی موضعی و سدیشن وریدی استفاده می شود ، اگرچه گاهی اوقات بیهوشی عمومی بهتر است. برای ایمنی شما در طول عمل ، از مانیتورهای مختلفی برای بررسی قلب ، فشار خون ، نبض و میزان اکسیژن خون استفاده می شود.

جراح پلاستیک قبل از انجام عمل پیوند چربی ، در مورد برنامه جراحی با شما صحبت می کند. پس از شروع عمل ، جراح تصمیم می گیرد که تکنیک های مختلف را ترکیب کرده یا یک تکنیک را برای اطمینان از بهترین نتیجه تغییر دهد. بهتر است احساس راحتی کرده و به پزشک خود در تصمیم گیری اعتماد کنید.

پس از عمل ، شما را به ریکاوری منتقل می كنند كه بتوانند شما را از نزدیک تحت نظر داشته باشند. ممکن است در محل لیپوساکشن لباس فشرده سازی پوشیده تا پوست فشرده شود. بسیاری از بیماران اظهار می دارند که در این قسمت احساس درد می کنند ، گویی شدید ورزش کرده اند.احتمالاً بعد از مدت كوتاهی مرخص خواهید شد مگر اینكه شما و جراح پلاستیک برنامه های دیگری برای بهبودی فوری بعد از عمل در نظر گرفته باشید.

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی به واژن

مراقبت ها و بهبودی پس از عمل تزریق چربی

از پزشک بپرسید چه مدت طول می کشد که بتوانید فعالیت های عادی را از سر بگیرید. بعد از عمل ، شما و ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی در مورد مراقبتهای بعد از عمل و موارد زیر صحبت خواهید کرد:

  • علائم عادی
  • هرگونه علامت عوارض
  • پس از تزریق چربی ظاهر من چگونه بوده و چه احساسی خواهم داشت؟
  • جراح پلاستیک با شما در مورد مراقبت از نواحی برداشت چربی صحبت می کند. بهبودی تزریق چربی در افراد مختلف متفاوت است. در اینجا اطلاعاتی در مورد بهبودی تزریق چربی صورت ارائه می دهیم:
  • ورم و کبودی در هفته اول زیاد است ، و ممکن است دوست نداشته باشید در جمع حاضر شوید.
  • در هفته دوم کبودی برطرف می شود ، اما هنوز ورم خواهید داشت.

در اکثر موارد بین روزهای هفتم و دهم بهبودی چشمگیر است ، اما ممکن است هنوز هم مایل نباشید در جمع حاضر شوید. اکثر افراد یک هفته مرخصی می گیرند ، از جمله دو تعطیلات آخر هفته. کسانی که می توانند دو هفته یا بیشتر مرخصی بگیرند زودتر بهبود یافته و کار را از سر می گیرند.

  • در هفته سوم ، به وضعیت عادی بر می گردید. میکاپ مناسب می تواند ورم یا کبودی ها را پنهان کند.
  • پس از بهبود ورم ، متوجه تغییرات خواهید شد اما تا هفته ها اندکی ورم دارید.

ماندگاری تزریق چربی تا چه مدت خواهد بود؟

نواحی تزریق چربی نرمتر و پرتر به نظر می رسند و چهره ی شما را شاداب و جوان می کنند. حتی ممکن است متوجه بهبود بافت پوست شوید. بقای چربی و ماندگاری نتایج به مهارت جراح ، نحوه برداشت و تصفیه چربی و چگونگی و محل تزریق چربی بستگی دارد. برای تزریق موفق چربی، جراح باید در این روش مهارت، تجربه، و دانش لازم را داشته باشد. فرآیندی به نام پیوند میکروفرات بهترین روش برای اطمینان از بالاترین درصد چربی پیوندی است.

هنگامی که این عمل با موفقیت انجام شود، چربی تزریق شده خون را از بدن شما دریافت کرده و تغذیه مورد نیاز برای حفظ حیات را دریافت می کند. در این حالت نتایج دائمی هستند. با این وجود ، ممکن است درصدی از چربی برداشت نشود به همین دلیل گاهی اوقات تغییراتی ضروری است.

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی به واژن

با جراح پلاستیک زیبایی رابطه خوبی داشته باشید.

برای ایمنی و نتیجه ی بهتر باید گاهگاهی به مطب پزشک مراجعه کرده تا وضعیت شما را بررسی کرده و به سوالات شما در مورد بهبود و نتایج تزریق چربی پاسخ دهد.

عوارض جانبی احتمالی تزریق چربی

ناحیه اهدا کننده: کبودی ، ورم ، حساسیت ، تخلیه مایع بی حسی تا 24 ساعت.

ناحیه معالجه شده: کبودی ، ورم (مخصوصاً لب ها در صورت درمان) ، حساسیت.

نواحی درمانی بلافاصله پس از عمل ورم می کنند که این ورم در لب ها در صورت جراحی بیشتر مشخص می شود. بنابراین در ساعت های اولیه از پک آب یخ و کمپرس آب یخ برای کاهش ورم استفاده کنید. پک آب یخ کیسه فریزری است پوشیده از قالب های یخ و آب.

ورم تا روز سوم بیشتر شده ، اما به تدریج کمتر می شود. بعد از حدود یک هفته تا ده روز بیماران اعتماد به نفس بیشتری داشته و می توانند وارد جمع شوند و زندگی اجتماعی را از سر بگیرند. اگر کبودی بیشتر شود، ممکن است تا مدت طولانی قابل مشاهده باشد اما با میکاپ می توان آن را پنهان کرد.

بیماران باید بعد از پنج و یا هفت روز و پس از آن بعد از سه هفته برای معاینه به جراح مراجعه کنند. در این زمان ورم کمتر شده ، اما هنوز هم جراحی قابل مشاهده است. جراحان معمولاً بیش از حد لازم چربی تزریق می کنند زیرا 25 تا 30٪ سلولهای چربی پیوندی از بین می روند. نتیجه نهایی پس از سه ماه ارزیابی می شود. سپس جراح عکس گرفته و آنها را با عکس های قبل از جراحی مقایسه می کند. جلسه دوم برای بالا بردن حجم برگزار می شود.