پرونده محمدعلی نجفی رکورد سریع‌ترین بررسی را زد؟ ۷۸ روز از قتل تا بخشش +عکس

51

1398/5/23

19:38


بخشش محمد علی نجفی امروز به یکی از موضوعات داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. تا جایی که کاربران بحث‌های متعددی را درباره بخشش او از سوی خانواده اولیای دم میترا استاد مطرح کردند. یکی از نکاتی که مورد توجه مردم در شبکه‌های اجتماعی قرار سرعت بررسی این پرونده است.

پرونده محمدعلی نجفی رکورد سریع‌ترین بررسی را زد؟ ۷۸ روز از قتل تا بخشش +عکس

امروز شبکه‌های اجتماعی متاثر از خبر رهایی محمد علی نجفی از قصاص با بخشش خانواده میترا استاد بود. بحث‌ها درباره بخشش نجفی متنوع بود اما یکی از نکاتی که بیشتر به چشم می‌آمد و کاربران تاکید بیشتری به آن داشتند سرعت بررسی و به سرانجام رسیدن این پرونده از زمان قتل تا بخشش اولیای دم بود.
آنطور که در تایم‌لاین زیر بررسی کرده‌ایم محمدعلی نجفی از زمان به قتل رساندن همسر دوم خود تا روز بخشش ۷۸ روز معادل دو ماه و نیم را گذرانده که شامل، بازسازی صحنه قتل، کیفرخواست، برگزاری سه دادگاه، اعلام حکم دادگاه بدوی و اعلام رسمی بخشش اوست.

پرونده محمدعلی نجفی رکورد سریع‌ترین بررسی را زد؟ ۷۸ روز از قتل تا بخشش +عکس



    در این  تایم‌لاین روند این پرونده از زمان قتل تا بخشش را مشاهده کنید.

    محمدعلی نجفی در صبح ۷ خرداد ۱۳۹۸ همسرش را به قتل رساند.

    بعد از ظهر همان روز او خود را در محل پلیس آگاهی تهران در خیابان شاپور به پلیس معرفی کرد و به قتل میترا استاد اعتراف کرد.

    ۳ روز بعد در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ صحنه قتل «میترا استاد» امروز از سوی محمدعلی نجفی در محل حادثه بازسازی شد.

    ۶ روز بعد در تاریخ ۱۳ خرداد دادستان تهران از صدور کیفرخواست پرونده نجفی و ارسال آن به دادگاه خبر داد.

    ۴۰ روز بعد در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ اولین دادگاه او برگزار شد.

    ۴ روز بعد در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ دومین دادگاه او برگزار شد.

    ۵ روز بعد در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ سومین و آخرین دادگاه او برگزار شد.

    ۸ روز بعد در تاریخ ۸ مردادماه ۱۳۹۸ سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت محمدعلی نجفی، به قصاص نفس توسط دادگاه بدوی خبر داد.

    و ۱۵ روز بعد یعنی امروز، خانواده اولیا دم او را بخشیدند و او از قصاص رهایی یافت.
     

پرونده محمدعلی نجفی رکورد سریع‌ترین بررسی را زد؟ ۷۸ روز از قتل تا بخشش +عکس



سخنگوی قوه‌قضاییه: همه چیز روشن بود

البته این نخستین باری نیست که بحث سرعت در پرونده محمدعلی نجفی در شبکه‌های اجتماعی و در میان افکار عمومی مطرح می‌شود. تا جایی که پیشتر سخنگوی قوه‌قضاییه درباره چرایی سرعت در پرونده نجفی گفته بود: « اطلاع رسانی کافی دراین باره انجام شده است. نسبت به این پرونده همانند پرونده‌های دیگر با صلابت و اقتدار رسیدگی خواهیم کرد؛ به لحاظ اینکه این پرونده در افکار عمومی بازتاب وسیعی داشته و احساسات و عواطف جامعه اسلامی و ایرانی را جریحه دار کرده است، در رسیدگی به این پرونده هم دقت و هم سرعت لازم اعمال خواهد شد.»
او با توضیحاتی بیشتر عنوان کرده بود: «پرونده از منظر قضایی یک پرونده قتل جنایی خانوادگی و کاملاً روشن است و از بعد قضایی و تحقیقات، همکاران ما در دادسرا با هیچ ابهامی مواجه نبودند؛ هم اقاریر و هم بررسی صحنه جرم و تحقیقات پلیس و پزشکی قانونی انجام شده و به‌قدری روشن است که نیازی به تحقیقات بیشتر نداشت.»

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تاکید کرده بود: پرونده‌های متعدد دیگری هم داشتیم که سریع رسیدگی کردیم و چون جریانات سیاسی دنبال آن نبودند، مورد تقدیر هم قرار گرفتیم که نمونه آن پرونده قتل بنیتا کودک هشت‌ماهه است. شهادت امام جمعه کازرون هم بعد از این قتل اتفاق افتاد اما زودتر تحقیقات آن انجام شد زیرا همه چیز مشخص بود.

نقل از ایرنا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو