نخستین جلسه کمیته تخصصی نقشه مهندسی فرهنگی برگزار شد

59

1398/5/24

15:07


نخستین جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته تخصصی نقشه مهندسی فرهنگی برگزار شد

سعیدرضا عاملی در نخستین جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: مهندسی فرهنگی برنامه محاسباتی یکپارچه در حوزه فرهنگ است. این سند در دو دولت به تصویب رسید و برای اجرایی شدن آن یک ستاد راهبری و هماهنگی در عالی ترین سطح تشکیل شد.
به گزارش روز پنجشنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عاملی افزود: این ستاد تنها شورای تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ریاست آن را شخص رئیس جمهوری عهده دار شده و در غیابش معاون اول جلسات را برگزار می کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاخیر پنج ساله در اجرای این سند، گفت: تدوین و تصویب این سند با هدف کمک به ارتقاء حوزه فرهنگ در کشور بود که در دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل این ستاد به عنوان اولویت اول شورا مطرح شد و از رئیس جمهوری چند بار تشکیل ستاد مهندسی فرهنگی را پیگیری کردم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به سطح بالای اعضای ستاد راهبری مهندسی فرهنگی ضرورت دارد تصمیماتی که برای تصویب وارد صحن این جلسه می شود، از پختگی و اتقان کافی برخوردار باشد.

نخستین جلسه کمیته تخصصی نقشه مهندسی فرهنگی برگزار شد


وی با اشاره به تصویب آئین نامه داخلی ستاد در اولین جلسه اظهار داشت: طبق این آیین نامه تشکیل ماهیانه جلسات منوط به تشکیل پیش جلسه ای با عنوان کمیته تخصصی ستاد راهبری مهندسی فرهنگی و بررسی دستور جلسات ستاد قبل از ورود به صحن جلسه اصلی است.
عاملی تاکید کرد: دستور جلسات قبل از طرح شدن در کمیته تخصصی و صحن ستاد راهبری مهندسی فرهنگی در کمیته های کارشناسی مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با تاکید بر اهمیت تشکیل کارگروه های تخصصی مهندسی فرهنگی در دستگاه های عضو ستاد راهبری، گفت: مواردی که از جانب ستاد به دستگاه ها ارجاع داده می شود در این کارگروه ها بررسی شده و نظرهای تخصصی دستگاه ها به تصمیم گیری بهتر و متقن در ستاد راهبری مهندسی فرهنگی منجر خواهد شد.

نقل از ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو