بزرگترین مجتمع های تجاری جهان | تنوعی شگفت از کالاهای رنگارنگ

بزرگترین مجتمع های تجاری جهان | تنوعی شگفت از کالاهای رنگارنگ


منبع: همگردی

185

1398/5/24

15:54


در دنیای مدرن امروز، خرید به یکی از سرگرمی های مردم تبدیل شده است. در این میان رفتن به زیباترین مراکز خرید جهان بخشی از سفرهای تفریحی محسوب می شود، به طوریکه گاهی دیدن یک مرکز خرید باشکوه باعث تغییر بزرگی در برنامه سفر می شود. شهرهای توریست پذیر و پرگردشگر نیز با احداث و بهره برداری از بهترین مراکز خرید جهان بیشتر سعی در جذب گردشگران و بالا بردن گردش مالی خود دارند. در ادامه قصد داریم با بزرگترین مجتمع های تجاری جهان آشنا شویم.

بزرگترین مجتمع های تجاری جهان

مرکز خرید هارودز در لندن

یکی از زیباترین مراکز خرید جهان در شهر لندن قرار دارد. مرکز خرید هارودز در حال حاضر با سیصد و سی بخش مختلف و پنج هزار کارمند چنان عریض و طویل است که برای دیدن آن احتیاج به یک برنامه ریزی مناسب دارید. فروشگاه عظیم، شیک و باشکوه هارودز که در اوایل سال های 1830 میلادی، محلی برای عرضه خوار و بار بود، در حال حاضر تنها هفده رستوران مشهور دارد که بسیاری از گردشگران برای چشیدن مزه های بی نظیر به آن ها می روند و در کنار آن کمی هم به پاساژگردی می پردازند.

مرکز خرید هارودز در لندن

مرکز خرید سلفریجز در لندن

خیابان آکسفورد در کنار تمام دیدنی هایش دارای یک ساختمان مجلل و با شکوه است که در دنیا آن را به عنوان مرکز خریدی می شناسند که دارای بخشی است برای فروش کالاهای ارزان قیمت. همین شهرت باعث شده که مرکز خرید باشکوه سلفریجز دارای گردش مالی بالایی باشد و در سراسر دنیا برای خودش صاحب اسم و رسمی پیدا کند. جالب است بدانید که این فروشگاه بزرگ و زیبا، در سال 1909 میلادی توسط شخصی به نام هری سلفریج ساخته شد که اهل ویسکونسین بوده و در اصل یک آمریکایی است. طراحی این مرکز خرید باشکوه که یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان هست، کار هری سلفیج بود.

مرکز خرید سلفریجز در لندن

گالری لافایت در پاریس

نام گالری لافایت به دلیل زنجیره ای بودن نامی آشنا و شناخته شده است. این مرکز خرید که در سال 1895 میلادی بنا شد، تنها یکی از دویست و هشتاد شعبه گالری لافایت در سراسر دنیا بوده که داری شکوه و عظمت خاصی است. پله های عجیب و گنبد شیشه ای و فلزی این بنا، آن را به یکی از بهترین مراکز خرید جهان تبدیل می کند. در این مرکز خرید به صورت هفتگی، نمایش رایگان اجرا می شود و گردشگرانی از سراسر دنیا علاوه بر خرید، دیدن نمایش و مشاهده شکوه این مکان، در نوزده رستوران گالری لافایت، طعم خوش غذاهای آشپزان فرانسوی را هم تجربه می کنند.

گالری لافایت در پاریس

مرکز خرید باشکوه KaDeWe در شهر برلین

در سال 1907 میلادی در شهر برلین ساختمانی جهت عرضه کالا و خدمات فروش به نام KaDeWe یا فروشگاه غرب افتتاح شد که در حال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان هست. مساحت این بنای عظیم و باشکوه بیش از 834/645 مترمربع بوده و طبق آمار، روزانه در حدود یکصد و هشتاد هزار نفر از سراسر دنیا در KaDeWe خرید می کنند. این مرکز خرید باشکوه توسط امیل اسکات طراحی و در جریان جنگ جهانی دوم توسط یکی از بمب های آمریکایی دچار تخریبی عظیم شد، اما بعدها کارهای ترمیمی بر روی آن صورت گرفت. اگر سفری به برلین داشتید، دیدار از مرکز خرید باشکوه KaDeWe را از دست ندهید.

مرکز خرید با شکوه KaDeWe در شهر برلین

مرکز خرید corsocomo10 در میلان

کارلا سوزونی، یک سردبیر ایتالیایی بود که در رویای خود احداث یک مرکز خرید باشکوه و مجلل را می پروراند. او عاقبت برای محقق کردن آرزوی دیرین خود مرکز خرید corsocomo10 را بنا کرد. این فروشگاه شیک و دیدنی که یکی از بهترین مراکز خرید جهان هست، شاید در دوران اولیه خود یک فروشگاه معمولی در میان هزاران مرکز خرید بزرگ در دنیا محسوب می شد، اما امروزه تبدیل به فضایی شده که شاید فراتر از آمال و آرزوهای کارلا سوزونی باشد. مرکز خرید corsocomo10 شهر میلان با داشتن کافی شاپ های مجلل، رستوران های متنوع و فروشگاه های عرضه کننده کالاهای متعدد، در حال حاضر مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران دنیا است که به میلان می آیند. در مرکز خرید با شکوه corsocomo10 محصولات هنری، موسیقی، مد و طراحی در بهترین مدل های جدید عرضه می گردند.

مرکز خرید corsocomo10 در میلان

مرکز خرید شینسکا در بوسان

دو ساختمان به مساحت 595/487/5 مترمربع یکی از زیباترین مراکز خرید جهان هستند. این فروشگاه عرضه کالای عظیم و مجلل، دارای محوطه اسکی روی یخ، زمین گلف سر پوشیده، چشمه های آب معدنی و دو سالن غذا خوری بسیار باشکوه و شیک است. مرکز خرید شینسکا با داشتن باغ هایی بر روی بام خود یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان بوده که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری شهر بوسان تبدیل کرده است.

مرکز خرید شینسکا در بوسان

مرکز خرید گالریا ویتوریا امانوئل در میلان

کشور ایتالیا با داشتن مردمانی خوش پوش و اهل مد، دارای مراکز عرضه کالاهایی است مطابق سلیقه عمومی. Galleria Vittorio Emmanuele نیز یکی از همین مراکز عرضه کالا است که در سال 1877 میلادی در شهر میلان افتتاح شد. هنگام ورود به این مرکز با شکوه و هشت ضلعی خیلی به زمان خروج خود فکر نکنید، چون ممکن است در میان زیبایی و شکوه این بنای شکوهمند و خیالی غرق شوید. در کشوری که بسیاری از فروشگاه ها و مراکز معتبر خرید مطابق جدیدترین طراحی و مدهای روز دنیا بنا شده اند، مرکز خرید Galleria Vittorio Emmanuele یکی از شاخص ترین مکان هایی است که گردشگران سراسر دنیا به آن سرک می کشند. گنبد شیشه ای فلزی و نوع ساختمان این بنای زیبا و باشکوه به شکلی است که آن را سالن طراحی میلان یا همان Salotto di Milano می نامند. این مرکز خرید شیک و باشکوه با پیوندی که میان Piazza del Duomo و Piazza di Marino برقرار کرده، منظره ای چشم نواز را در برابر گردشگران و کسانی که پا به این فروشگاه عظیم می گذارند، ارائه می کند. البته شما می توانید روی بام این ساختمان زیبا و باشکوه بروید و نمایی زیبا از شهر میلان را تماشا کنید.

مرکز خرید گالریا ویتوریا امانوئل در میلان

مرکز خرید تاکاشیمیا در کیوتو

در حوالی سال 1831 میلادی، فروشگاه تاکاشیمیا (Takashimaya) با عرضه لباس محلی مردم ژاپن که به کیمونو مشهور است، پا به عرصه وجود نهاد. در گذر زمان و با افزایش مراکز عرضه کالا در سراسر دنیا، این فروشگاه فروش کیمونو که امروزه یکی از بهترین مراکز خرید جهان هست، به بخش زیبایی، طراحی مد و تغذیه اختصاص یافت. در حال حاضر فروشگاه عظیم، باشکوه و زیبای تاکاشیمیا مرکز خریدی است هشت طبقه که در میان رواج برندهای غربی در سراسر دنیا، همچنان ترویج کالاها و محصولات بومی و محلی خود را فراموش نکرده و به همین دلیل میان مردم ژاپن دارای جایگاهی ویژه است.

مرکز خرید تاکاشیمیا در کیوتو

مرکز خرید ایستان در توکیو

با در نظر گرفتن این موضوع که کشور ژاپن یکی از پیشروترین کشورها در زمینه مد در سراسر دنیا است، اگر بگوییم فروشگاه ایستان از این منظر در ژاپن درجه یک محسوب می شود، می توان پی به جایگاه عجیب این مرکز خرید باشکوه در دنیا برد. در این فروشگاه دیدنی که یکی از زیباترین مراکز خرید جهان به شمار می آید، می توانید از هد بندهای گوش گربه ای گرفته تا ساق بندهای مصنوعی خالکوبی شده را پیدا کنید و میان طرح و نقش های غریب فشن و مد غوطه ور شوید. طبقه همکف این فروشگاه عظیم و باشکوه در اختیار طراحان کشور ژاپن قرار داده شده و بسیاری از گردشگران را ساعت ها مشغول خود می سازد. اگر به مد و فشن علاقه من هستید و گذرتان به توکیو می افتد، فروشگاه ایستان را در لیست مناطق گردشگری خود قرار دهید.

مرکز خرید ایستان در توکیو

مرکز خرید Bergdorf Goodman در نیویورک

ساختمانی هشت طبقه در خیابان پنجم وجود دارد که محلی است برای عرضه کالاهای لوکس و شیک و طراحی لباس. این ساختمان زیبا، باشکوه و مجلل دارای رستوران و کافی شاپ های متنوع است که سلیقه هر کسی را از هر جای دنیا بر آورده خواهند کرد. مرکز خرید Bergdorf Goodman که در سال 1899 میلادی به عنوان یک سالن خیاطی احداث شد، در سال 1928 میلادی به یک بنای بی نهایت مجلل و باشکوه تبدیل شد تا امروز بتوان به راحتی نام آن را در لیست بهترین مراکز خرید جهان جای داد.

مرکز خرید Bergdorf Goodman در نیویورک

مرکز خرید میسی (Macy) در نیویورک

بین سال های 1924 میلادی تا 2009 میلادی، لقب بزرگترین مرکز خرید دنیا، لقبی بود که به فروشگاه Macy در نیویورک اختصاص داشت. این بنای فروشگاهی در سال 1858 میلادی در میدان هرالد (Herald) نیویورک احداث شد و در سال 1902 میلادی به بهره بردای رسید. این مرکز خرید در زمان مجهز به راه پله به شکل مدرن امروزی بود، راه پله هایی که هنوز هم بخش هایی از آن قابل استفاده است. از نکات جالب توجه این است که تمامی مراکز عرضه کالا کشور آمریکا رویکردی است که به نمادها و رسوم کشور خود دارند. مرکز خرید مسی هم در همین راستا هر ساله مراسم شکرگزاری و مراسم آتش بازی چهارم جولای را در ساختمان خود برگزار می کند و گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. فروشگاه میسی هم در حقیقت یک فروشگاه زنجیره ای است که شعب فراوانی دارد، اما شعبه نیویورک آن یکی از زیباترین مراکز خرید جهان به حساب می آید.

مرکز خرید میسی (Macy) در نیویورک

مرکز خرید GUM در مسکو

بیست هزار جام شیشه ای کار شده در سقف این فروشگاه بزرگ، نمایی از شکوه و عظمت بی نظیر آن است که شاید در بین تمامی مراکز عرضه کالای دنیا بی همتا باشد. کالاهایی که در مرکز خرید GUM عرضه می شوند، در راستای کالاهای شیک و گران قیمت قرار دارند. سر در ششصد فوتی این فروشگاه غول پیکر، یک مربع قرمز رنگ بوده که در سال 1890 میلادی ساخته شده است. این بنای زیبا توسط معماران نئوکلاسیک ایتالیایی و به دستور کاترین دوم طراحی شده و در حال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان هست.

مركز خريد GUM در مسكو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو