وزیر بهداشت: پزشکان به مناطق محروم نمی‌روند

منبع: برترین ها

45

1398/5/24

21:59


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با مشکل توزیع نامناسب نیروهای پزشکی در کشور مواجه هستیم و پزشکان به مناطق محروم نمی روند، زیرا انگیزه لازم و کافی برای آن ها ایجاد نکرده ایم.

خبرگزاری مهر: سعید نمکی، وزیر بهداشت عصر پنج شنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در محلات در جمعه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بازدیدهایی که امروز از مراکز بهداشتی و درمانی استان به عمل آمد و کمبودهایی که در این مراکز وجود داشت همچنان ارایه خدمت در حد مطلوب انجام می شود.

وی ادامه داد: شهرستان محلات جزو رتبه های اول در اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون می باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلنگ زنی پایگاه سلامت کوی آزادگان محلات اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک عملیات ساختمانی آن آغاز می شود.

وزیر بهداشت: پزشکان به مناطق محروم نمی‌روند

نمکی با بیان اینکه بیمارستان کنونی محلات فرسوده و ساخت آن مربوط به دوران قبل از انقلاب است، اظهار کرد: درصدد رفع مشکلات بیمارستان محلات هستیم.

وی بیان کرد: در ارتباط با داروهای اساسی با کمبود مواجه نیستیم و داروی بیماران خاص و صعب العلاج با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه می شود. در حال طراحی سیستم و سامانه ای هستیم که داروهای بیماران خاص را در آینده نزدیک، درب منزلشان تحویل دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اجازه ورود دارویی که تولید داخل است از خارج مرزها به کشور را نخواهیم داد زیرا این داروها توسط بیش از پنج تولید کننده داخلی ساخته می شود و در راستای تقویت صنعت داخلی از همکاران خواسته شده که از تجویز نسخه ای که موجب سرگردانی بیماران شود، بپرهیزند.

نمکی گفت: همانطور که در ابتدای سال قول داده ام اجازه نخواهم داد مردم حتی یک روز با مشکل کمبود داروهای اساسی مواجه شوند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه کمبود اساسی در تعداد پزشک نداریم. در حال حاضر نزدیک به ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور وجود دارد و نزدیک به ۷ هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم که از این تعداد، افراد اندکی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: توزیع نامناسب نیروهای پزشکی در کشور را شاهد هستیم به طوری که پزشکان عمومی وجود دارند که به حرفه غیر پزشکی می پردازند و در مناطق محروم حضور پیدا نمی کنند زیرا انگیزه لازم و کافی برای آن ها ایجاد نکرده ایم.

نمکی گفت: ۳۰ درصد ظرفیت بومی استان های مختلف به رشته پزشکی اختصاص پیدا می کند و در سه الی چهار سال آینده با آهنگی که در تربیت نیروی انسانی وجود دارد، با کمبود پزشک مواجه نخواهیم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو