درمان خانگی برفک دهان با استفاده از روش های طبیعی و مواد در دسترس

درمان خانگی برفک دهان با استفاده از روش های طبیعی و مواد در دسترس


منبع: آرگا

186

1398/5/25

09:15


یکی از انواع عفونت های قارچی برفک دهان می باشد که با استفاده از روش های درمان خانگی برفک دهان می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

برفک دهان روی مخاط دهان و زبان به شکل برجستگی های سفید خاکستری ظاهر می شود و به دلیل از بین رفتن باکتری های مفید باعث رشد بیش از حد قارچ کاندیدا در دهان می شود در نتیجه برفک دهان ایجاد می شود در این بخش از مطلب قصد داریم شما را با درمان خانگی برفک دهان آشنا کنیم.

رفع برفک دهان با روش های خانگی

درمان خانگی برفک دهان با روش های طبیعی

برفک دهان مسری نمی باشد و یک نوع عفونت قارچی می باشد که دور، داخل دهان و زبان ایجاد می شود که بعضی اوقات قارچ ها ممکن است به لوزه ها، کام و حتی گلو گسترش پیدا کنند، برفک دهانی زمانی ایجاد می شود که سیستم ایمنی بدن نمی تواند از خود در برابر قارچ کاندیدا آلبیکنس دفاع کند در نتیجه رشد این قارچ از کنترل خارج می شود که با علائمی از قبیل : قرمزی، درد، مشکل در بلع، احساس پنبه ای و از دست دادن طعم و مزه غذا همراه می باشد، برفک دهان بیشتر در نوزادان، بزرگسالان و افرادی که دندان مصنوعی دارند و همچنین افرادی که مبتلا به دیابت هستند ایجاد می شود زیرا، از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار هستند، در ادامه شما را با درمان خانگی برفک دهان آشنا خواهیم کرد.

درمان برفک دهان

نمک

یکی از روش های درمان خانگی برفک دهان استفاده از نمک می باشد زیرا به از بین بردن علائم برفک دهان کمک می کند بنابراین یک قاشق چای خوری نمک را داخل یک فنجان آب گرم بریزید سپس آن را غرغره و تف کنید به منظور داشتن نتیجه بهتر این روش را چند بار در روز انجام دهید همچنین می توانید مقداری نمک بر روی دهان و زبان خود قرار دهید سپس با انگشتان خود برای چند ثانیه آن را مالش دهید و با آب گرم بشویید این روش را دو بار در روز برای چند روز انجام دهید.

روغن نارگیل

 خواص روغن نارگیل بسیار زیاد می باشد که در واقع یکی از روش های درمان خانگی برفک دهان استفاده از روغن نارگیل می باشد این روغن به از بین بردن و کاهش مخمر کمک می کند بنابراین پنبه ای را به روغن نارگیل آغشته کنید سپس بر روی زبان و دهان قرار دهید به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب این روش را چند بار در روز به مدت یک هفته انجام دهید همچنین می توانید هر روز صبح با معده خالی یک قاشق روغن نارگیل را غرغره و سپس تف کنید و دهان خود را با آب گرم بشویید البته ناگفته نماند مسواک زدن مرتب دندان ها به بهبود این روند کمک بسیار زیادی می کند.

روغن نارگیل برای درمان برفک دهان

سرکه سیب

یکی دیگر از روش های درمان خانگی برفک دهان استفاده از سرکه سیب می باشد زیرا ،علاوه بر اینکه PH بدن را تنظیم می کند تا با رشد بیش از حد مخمر ها مبارزه کند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود بنابراین دو قاشق چای خوری سرکه سیب طبیعی را با نیم قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و دهانتان را چند بار در روز با این محلول آبکشی کنید تا زمانی که این مشکل بر طرف شود، همچنین می توانید دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با کمی عسل داخل یک فنجان آب گرم مخلوط کنید سپس روزی دو بار این محلول را بنوشید.

درمان خانگی برفک دهان با سرکه سیب

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد قارچی به عنوان یک روش موثر جهت درمان خانگی برفک دهان محسوب می شود از این رو، پنج قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید سپس به مدت چند دقیقه محلول به دست آمده را غرغره کنید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

درمان خانگی برفک دهان

جوش شیرین

یکی دیگر از روش های درمان خانگی برفک دهان استفاده از جوش شیرین می باشد زیرا باعث از بین رفتن مخمر می شود از این رو دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس خمیر حاصل را با استفاده از یک پنبه بر روی زبان و دهان بمالید و بعد از چند دقیقه دهانتان را با آب گرم بشویید به منظور رسیدن به نتیجه بهتر می توانید این روش را سه بار در روز به مدت چند روز انجام دهید، همچنین می توانید نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را داخل یک لیوان آب مخلوط کنید سپس با استفاده از محلول حاصل دهانتان را دو بار در روز آبکشی کنید.

درمان خانگی برفک دهان

سیر

 خواص سیر بسیار زیاد می باشد سیر به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و همچنین تقویت سیستم ایمنی به عنوان روش موثر جهت درمان خانگی برفک دهان محسوب می شود بنابراین به صورت منظم سه حبه سیر خام را بجوید و یا از کپسول سیر با نظر پزشک می توانید استفاده کنید.

دارچین

خواص دارچین بی شمار می باشد که در واقع یکی دیگر از روش های مناسب جهت درمان برفک دهان استفاده از دارچین می باشد زیرا دارای خواص ضد قارچی و ضد انگلی می باشد، بنابراین چند قطره روغن دارچین را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی دهان و زبان قرار دهید سپس بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید برای رسیدن به نتیجه مطلوب این روش را چند بار در روز انجام دهید.

استفاده از دارچین به منظور درمان برفک دهان

ماست

استفاده از ماست ساده به عنوان یک روش موثر جهت درمان برفک دهان می باشد بنابراین ماست ساده را با انگشت بر روی زبان و دهان بمالید و بعد از زمان پنج تا ده دقیقه دهانتان را با آب گرم بشویید این روش را یک یا دو بار در روز به مدت چند روز انجام دهید.

استفاده از روش های خانگی به منظور رفع برفک دهان

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی به دلیل داشتن خواص ضد قارچی به منظور درمان خانگی برفک دهان به عنوان روش موثری می باشد از این رو دو تا سه قطره روغن پونه کوهی را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید سپس محلول حاصل را به مدت ده دقیقه داخل دهان و زبان قرار دهید سپس دهانتان را با آب گرم بشویید این روش را دو بار در روز تا زمان بهبودی انجام دهید.

بر طرف کردن برفک دهان

 روغن میخک 

استفاده از روغن میخک نیز برای درمان برفک دهان گزینه بسیار مناسبی می باشد بنابراین دو تا سه قطره روغن گل میخک را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را به مدت بیست دقیقه در دهان خود بچرخانید سپس تف کنید و دهانتان را بشویید این روش را هر روز صبح ناشتا انجام دهید.

استفاده از روغن میخک برای درمان برفک دهانی

ضمن سپاس گزاری از همراهی شما عزیزان در این مقاله قصد داشتیم شما را با درمان خانگی برفک دهان آشنا کنیم تا با کمک روش های گفته شده این مشکل دهانی را درمان کنید، اگر تمایل دارید در زمینه درمان خانگی و طب سنتی اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو