پیشنهاد برگزاری جشنواره سینمایی در کیش

منبع: همگردی

128

1398/5/25

09:53


به گفته مسئولان کیش این ظرفیت را دارد تا مانند کن دارای جشنواره ای اختصاصی باشد و محصولات سینمایی از داخل سرزمین اصلی و سایر کشورها در این جشنواره نمایش داده شوند.

مظفری با بیان اینکه جشنواره فیلم کیش می تواند ویترین فیلم های مهم باشد، گفت: جشنواره کن از سال 1939 تاکنون، هرسال به مدت 10 روز میزبان سینماگران جهان و محلی برای پیش نمایش فیلم های جدید از تمام ژانرهاست.

مظفری با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش تلاش دارد در سال های آینده 7 مرکز فرهنگی هنری و موزه را در جزیره تاسیس کند، پیشنهاد کرد دبیرخانه دائمی جشنواره های خاص در کیش راه اندازی شود. او مراسم فرشقرمز هنرمندان ایرانی در جزیره کیش را رویدادی مهم دانست و گفت: جشنواره فیلم سینماتورز که با حضور برخی از هنرمندان سینمای ایران در جزیره کیش برگزار شد ضمن تقدیر از فیلم های منتخب اکران 97 در حوزه گردشگری و بازنمایی زیبایی های طبیعی و شهری ایران، از سه چهره ماندگارسینمای ایران علی نصیریان، رضا کیانیان به دلیل پیشتازی در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و محمود کلاری به سبب ثبت قاب های ماندگار از جلوه های بصری ایران تجلیل ویژه به عمل آمد.

مظفری با بیان اینکه این مراسم با سرمایه گذاری بخش خصوصی در جزیره کیش برگزار شد، گفت: این جشن، جامه عمل پوشاندن به تکریم واقعی از سرمایه های فرهنگی کشور بود. وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش امیدوار است با حضور این هنرمندان، جزیره تبدیل به منطقه ای برای صدور هنر به دنیا شود.

منبع: دنیای اقتصاد

برگزاری جشنواره سینمایی در کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو