با ریواس از درون چربی بسوزان و از بیرون چین و چروک

با ریواس از درون چربی بسوزان و از بیرون چین و چروک


منبع: نمناک

290

1398/5/25

12:22


مصرف ریواس و آب ریواس فواید بسیاری را برای سلامتی بدن به همراه دارد، از خواص ریواس می توان به ارتقای سلامتی مغز، کاهش وزن، مبارزه با سرطان و درمان علائم یائسگی نیز اشاره کرد.

با ریواس از درون چربی بسوزان و از بیرون چین و چروک

فواید و خواص ریواس چه مواردی هستند؟

علی رغم اینکه بسیار ریواس را مانند گیاهان ساقه ای مانند کرفس ترش را معمولا در بعضی غذاها استفاده می کنند، طب سنتی چین این گروه از گیاهان را برای هزاران سال می شناسد. ریواس برای بسیاری از بیماری ها از مشکلات روده گرفته تا التهاب به عنوان درمان استفاده می شده است.

ریواس، یبوست را التهاب می بخشد:

به عنوان یک ملین طبیعی، ریواس می تواند برای درمان یبوست استفاده شود. مطالعات نشان می دهند که ریواس اثرات ضد اسهال دارد با توجه به محتوای تانن که داراست . هم چنین این گیاه دارای سنوساید است که به عنوان یک ملین محرک عمل می کند و چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است ریواس همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند سلامتی دستگاه گوارش را ارتقا دهد.

ریواس برای استحکام بخشیدن به استخوان ها:

ما در واقع مشاهده کرده ایم که ریواس حاوی مقدار خوبی از ویتامین کا است که می تواند در سوخت و ساز استخوان و کمک به جلوگیری از پوکی آن، نقش ایفا کند. ویتامین کا همچنین برای تشکیل استخوان نیز مهم است. یک مطالعه درباره چگونگی کاهش ریسک شکستگی استخوان توسط ویتامین کا صحبت کرده است.

ریواس همچنین منبع خوبی از کلسیم است. عنصر دیگری که برای سلامتی استخوان لازم است.

فواید ریواس

مصرف ریواس برای استحکام بخشیدن به استخوان

ریواس برای ارتقای سلامتی مغز:

ویتامین کا موجود در ریواس آسیب عصبی به مغز را محدود می کند و این می تواند منجر به جلوگیری از آلزایمر شود. طی یک مطالعه، ریواس می تواند به درمان التهاب در مغز کمک کند. این مقدار ممانعت کننده از آلزایمر، سکته و اسکلروزیس جانبی است.

ریواس به کاهش وزن کمک می کند:

یکی از خواص مشهور ریواس اثر آن در لاغری است و مرتبط با آن در سلامت نمناک گفته ایم ریواس به کاهش کلسترول بد کمک می کند و از آنجا که آن یک غذای کم کالری است، مطمئنا می تواند یک افزودنی عالی به رژیم غذایی کاهش وزن باشد. این گیاه همچنین حاوی کاتچین است، ترکیب مشابهی که در چای سبز نیز موجود است و همان خواص مفید را داراست. کاتچین به عنوان افزایش دهنده متابولیسم شناخته شده است و همچنین به سوزاندن چربی بدن و کاهش وزن کمک می کند.

همچنین ریواس منبع خوبی از فیبر است، ماده مغذی دیگری که برای کاهش وزن مهم است. به علت خواص ملین آن، ریواس یک جزء دائمی برای کاهش وزن است.

ریواس برای کمک به مبارزه با سرطان:

مطالعات جانوری نشان داده است، فیزیون یک ماده شیمیایی موجود در ریواس که رنگ ساقه را تشکیل می دهد، می تواند پنجاه درصد سلول های سرطانی را طی 48 ساعت از بین ببرد. ما به تحقیقات بیشتری برای این موضوع قبل از هر نتیجه گیری نیاز داریم. خواص ضد سرطانی ریواس به طور قابل توجهی وقتی پخته می شوند، افزایش پیدا می کند.

ریواس برای کمک به درمان دیابت:

بعضی از تحقیقات نشان داده اند که ترکیبات موجود در ساقه ریواس می تواند به بهبود سطح قند خون و حتی به کاهش کلسترول کمک کند. ترکیب فعالی که راپونتیسین نامیده می شود برای دیابت مفید است.

درمان دیابت

کمک به درمان دیابت با مصرف ریواس

ریواس برای محافظت از قلب:

ریواس به عنوان منبع خوبی از فیبر سطح کلسترول را کاهش می دهد، خوردن فیبر ساقه ریواس، کلسترول بد را تا 9٪ درصد کاهش می دهد. مطالعات دیگر درباره ترکیبات فعال در ریواس می گویند که این ترکیبات از شریان ها در مقابل صدماتی که به بیماری قلبی عروقی منجر می شود، محافظت می کند. بعضی منابع می گویند که ریواس همچنین می تواند فشار خون را نیز کاهش دهد.

ریواس می تواند بینایی را بهبود بخشد:

اطلاعات کمی در این باره وجود دارد. گرچه ریواس حاوی لوتئین و ویتامین ث است که هر دوی اینها به بینایی بهتر کمک می کند.

کمک به سلامتی کلیه با ریواس :

یک مطالعه نشان می دهد که ریواس چگونه می تواند اثرات معالج را در درمان بیماری های مزمن کلیوی در مرحله 3 و 4 را بهبود بخشد. اما از آنجا که ریواس حاوی مقداری اکسالیک اسید است، آن می تواند باعث یا تشدید سنگ کلیه شود از این رو سلامت نمناک توصیه می کند با پزشک خود قبل از مصرف آن مشورت کنید.

ریواس برای درمان علائم یائسگی:

مطالعات نشان می دهند ریواس می تواند گر گرفتگی را التیام بخشد و این به ویژه درباره یائسگی درست است. ریواس همچنین حاوی فیتوستروژن است و بعضی از تحقیقات می گویند که ریواس می تواند علائم یائسگی را التیام دهد.

ریواس برای کودکان

درمان علائم یائسگی با مصرف ریواس

ریواس برای به تاخیر انداختن پیری پوست با ماسک ویژه ریواس:

ریواس معدن ویتامین آ است. این آنتی اکسیدان طبیعی به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک می کند و علائم پیری مانند چین و چروک را به تاخیر می اندازد. بنابراین، ریواس پوست شما را به وسیله جلوگیری از آسیب سلول ها توسط رادیکال های آزاد، جوان و درخشان نگه می دارد.

ریواس یک عامل ضد باکتریائی و ضد قارچ است و به حفاظت از پوست شما در مقابل عفونت های مختلف کمک می کند. ریواس خام در شکل صمغی خود از جایگزینی برای داروهای موضعی برای عفونت های پوستی است. شما می توانید ژل ساقه ریواس را خارج کرده و بر روی صورت خود بمالید. بعد از 15 صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک را هر روز صبح تکرار کنید.

ریواس به عنوان یک رنگ طبیعی مو عمل می کند:

ریشه ریواس حاوی مقدار خوبی از اکسالیک اسید اسید است به مو رنگ قهوه ای روشن یا بلوند می دهد. وجود اکسالیک اسید رنگ موها را طولانی تر کرده و به پوست سر آسیب نمی رساند.

حدود سه قاشق سوپ خوری از ریشه پودر شده ریواس را به دو فنجان آب اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه آن را بجوشانید. بگذارید تا بعد از شب به حال خود باقی بماند . محلول حاصل را صبح تصفیه کرده و بر روی موهای خود بریزید و رنگ موی خارق العاده را مشاهده کنید.

ریواس برای اختلالات ژنتیکی کبد:

سندرم هپاتیت نوزادان، یک اختلال نادر ژنتیکی است که باعث ترشح صفرا در کبد نوزادان می شود. ریواس حدود 89٪ در کاهش زردی و لکه های زرد پوست که نشان دهنده غلبه ی صفرا است، موثر بود. این موصکع نشان دهنده آن آیت که ریواس ظرفیت عالی برای ارتقای عملکرد کبد دارد.

ریواس برای کاهش کلسترول:

در یک آزمایشی که روی ده مرد انجام شد، مشخص شد که ساقه ریواس مقدار کلی کلسترول بد را از 8 تا 9 درصد کاهش می دهد . سطح کلسترول بعد یک ماه بعد از توقف مصرف ریواس، افزایش پیدا کرد. فواید بسیار آن به علت محتوای فیبری بالای آن بوده است.

در یک آزمایش مشابه دیگر 83 نفر مبتلای به تصلب شرائین، یک گیاه ریواس چینی، پنجاه میلی گرم از مقدار کلی کلسترول بد را کاهش داد و باعث بهبود سلامتی شریان ها نیز شد.

در زنان باردار با فشار بالای خون، ریواس چینی، سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد را کاهش داد در حالیکه سطح کلسترول خوب خون افزایش یافته بود.

ریواس برای لاغری

کاهش کلسترول با مصرف ریواس

ریواس برای کاهش التهاب پانکراس:

افراد مبتلا به التهاب شدید پانکراس، با استفاده از پودر ریواس چینی، با یک برنامه مشخص غذایی، التهاب را در کل بدن، شدت بیماری ها و آسیب کبد و کلیه را کاهش داد.

ریواس برای التیام عفونت روده:

شربت ریواس سوری، به همراه یک آنتی بیوتیک، تب، اسهال و مدت زمان معده درد را در 150 کودک مبتلا به عفونت روده ای کاهش داد. آن همچنین نیاز به دردهای ضد تب را نیز کاهش داد.

درمان زخم های گوارشی با ریواس:

عصاره ریواس چینی، به صورت خوبی در تسریع درمان زخم های دهان موثر واقع شد.

ریواس برای بهبود ریکاوری بعد از جراحی:

ریواس به افرادی که جراحی برداشتن صفرا داشته اند جهت عملکرد بهتر و سریعتر روده کمک میکند. همچنین مدت زمان بستری شدن را کاهش داد.

خواص ریواس

استفاده از ریواس برای کمک به بهبود ریکاوری بعد از جراحی

حفاظت در مقابل رادیو تراپی:

رادیو تراپی برای سرطان ریه می تواند آسیب را تشدید کند. در یک آزمایش بالینی در 80 نفر، 20 گرم ریواس انتشار مسمومیت ریه را کاهش داده و سطح مواد التهاب زا را کاهش می دهد.

ریواس برای کاهش عفونت های قارچی:

ریواس حالت پیشگیری را به بیماران مبتلا به مسمومیت باکتریائی خون می داد و عفونت های قارچی را به خصوص زمانی که با مواد مغذی ترکیب می شوند، کاهش می دهد.

ریواس برای ارتقای عملکرد ذهنی:

ریواس چینی به اضافه محلول دهانی تنگ جیانگ، حافظه را بهبود بخشیده و آثار آنتی اکسیدانی در افراد سالخورده دارد.

فواید آب ریواس:

آلزایمر:

آب ریواس حاوی ویتامین کا است که برای ارتقای مغز مهم است. ویتامین کا برای توقف آسیب عصبی به مغز ضروری است. نوشیدن آب ریواس برای جلوگیری و تاخیر آغاز بیماری آلزایمر مفید است.

خواص آب ریواس

خواص مصرف آب ریواس

ایمنی آب ریواس :

ریواس منبع خوبی از ویتامین ث است. این ویتامین نقش حیاتی را در تحکیم سیستم ایمنی ایفا می کند.

صفرا:

ریواس حاوی ماده ای به نام شولاگوگ است که به افزایش سلامت گوارش کمک می کند.

عوارض جانبی ریواس

مثل همیشه بخش سلامت نمناک پس از بررسی فواید و خواص وارد بحث عوارض شده و نکات جدی را خاطرنشان میکند که در مورد ریواس شامل :

معده ی ناراحت با مصرف ریواس:

با توجه به اثرات ملین ریواس، ممکن است باعث ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال شود. اسهال ممکن است به علت تجمع گرفتگی شکمی، نفخ یا کاهش اشتها اتفاق بیفتد. افزایش مدت زمان اسهال ممکن است ریسک کم آب شدن بدن را افزایش دهد. با پزشک خود صحبت کنید اگر ناراحتی معده تان ادامه پیدا کرد یا اینکه اسهال بیش از دو یا سه روز ادامه داشت.

ریواس برای سرماخوردگی

مصرف ریواس ممکن است باعث ناراحتی معده شود

منع مصرف ریواس :

درمان با ریواس برای هر کسی مناسب نیست. زنان باردار نباید از ریواس به عنوان دارو استفاده کنند چرا که ممکن است باعث انقباضات رحمی شود. لز درمان با ریواس اجتناب کنید اگر شما تجربه بیماری های کبد، ارتروز، انسداد روده یا مشکلات مربوط کلیه مانند سنگ کلیه دارید. علاوه بر آن، افراد دارای مشکلات حساسیت هورمونی مانند سرطان تخمدان یا کیست رحمی نباید ریواس مصرف کنند زیرا این گیاه تاثیراتی مانند استروژن بر روی بدن دارد.

تداخلات دارویی ریواس :

ریواس ممکن است در قابلیت جذب داروهای خوراکی مداخله کند. اگر ریواس مصرف کنید ممکن است با افزایش ریسک کاهش پتاسیم مواجه شوید اگر آن را با دیگوکسین، داروهای ادرار آور یا کورتیکوسترویید ها بخورید. از خوردن ریواس اجتناب کنید اگر از داروی وارفارین یا سایر رقیق کننده های خون استفاده می کنید چرا که ترکیب این دو ممکن است ریسک خونریزی را افزایش داد. علاوه بر آن ریواس را با دیگر ملین ها یا داروهایی که ممکن است به کلیه شما آسیب بزند مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و سیکلوسپورین مصرف نکنید.

ریواس ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود:

ریواس منبع عالی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است و وجود این ترکیبات آن را برای بدن ما بسیار مفید می سازد. همچنین ریواس فوایدی را مهیا می سازد که هر کسی نمی تواند از آن بهره مند شود. چرا کی برخی ممکن است به ریواس حساسیت داشته باشند و باید تا آنجایی که ممکن است از مصرف ریواس اجتناب کنید. بعضی از عوارض حساسیتی آن ممکن است ورم زبان و لب ها، خارش، و جوش زدن باشد.

مصرف ریواس در حین بارداری:

بارداری مرحله مهمی از زندگی هر زنی است و این مرحله برای زن مهم تر می شود زمانی که می خواهد اطمینان حاصل کند که رژیم غذایی می خورد که سرشار از مواد مغذی است و ریواس می تواند در این موضوع کمک کننده باشد. در حین بارداری، آنچه که او می خورد یا می نوشد نه تنها وی بلکه جنین داخل رحم او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

عوارض ریواس

تمام خواص، فواید و عوارض ریواس

افزایش احتمال بالا رفتن قند خون با مصرف ریواس:

مصرف ریواس بر اساس یک برنامه منظم و متعادل بسیار برای افراد مبتلا به دیابت و افرادی که ریسک ابتلا به دیابت دارند مفید است. این فایده ریواس بیشتر به خاطر شاخص کم قند آن است.

مصرف ریواس ممکن است باعث کاهش فشار خون شود:

مصرف متعادل و منظم ریواس بسیار برای کسانی که فشار خون بالا دارند، مفید است، مشکلی که میلیون ها نفر را در دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

 

خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو