آیا آمریکا قصد توقیف مجدد نفتکش ایرانی گریس ۱ را دارد؟

منبع: دوستان

69

1398/5/25

12:56


دولت جبل الطارق می‌گوید هرگونه تلاش آمریکا برای توقف نفتکش ایرانی را بعد از آزاد شدن، ارزیابی خواهد کرد.

فابیان پیکاردو به بی بی سی گفت هر زمان که کشتی آمادگی لجستیک پیدا کند، جبل الطارق را امروز، فردا یا هر زمان دیگری می‌تواند ترک کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا در آخرین ساعات درخواست توقیف مجدد را داد گفت تصمیم در این باره توسط دیوان عالی گرفته شده و صلاحیت هرگونه درخواست مجدد توسط همین مرجع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

www.dustaan.com آیا آمریکا قصد توقیف مجدد نفتکش ایرانی گریس 1 را دارد؟

واشنگتن با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد ضمن آنکه برای خدمه نفتکش ایرانی در زمینه ورود به آمریکا محدودیت ایجاد خواهد کرد، این حق را برای خود قائل شد تا کشتی ایرانی را بعد از عزیمت از جبل الطارق توقیف کند.

آمریکا که نتوانست دادگاه جبل الطارق را برای تمدید توقیف مجاب کند، قصد دارد به بهانه‌های مختلف از جمله کمک سپاه به سوریه کشتی را توقیف کند.

وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرده است که خدمه کشتی بر اساس قانون ضد تروریسم ممکن است برای ویزا یا پذیرش در ایالات متحده واجد شرایط نباشند.

 

بلومبرگ: ناامیدی و عصبانیت شدید آمریکا از انگلیس در داستان نفتکش ایرانی توقیفی در جبل الطارق

بلومبرگ در مطلبی ضمن اشاره به تهدید خدمه نفتکش ایرانی گریس ۱ به عدم صدور ویزا، از ناامیدی شدید واشنگتن از لندن به دلیل رد درخواست تمدید توقیف خبر داد و نوشت آمریکا تهدید کرده است هر بندری که نفتکش ایرانی در آن پهلو بگیرد و هر بانک و هر شخصی که با کشتی معامله کند، مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

مقامات آمریکایی مطلع به بلومبرگ گفتند کاخ سفید{بولتون} حکم دادگاه جبل الطارق را پاداشی به تروریسم ایران دانسته و گفته است این کار دلجویی از تهران از سوی لندن تعبیر می‌شود.

۰/۵ ( ۰ نظر )

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو