تأکید بر لزوم تجهیز بخش پژوهش در صنعت نساجی ایران

102

1398/5/25

12:59


اکبر باغبانی از فعالان صنعت نساجی معتقد است آمار و اطلاعاتی از ظرفیت‌های صنعت نساجی کشور در دست است که بر اساس آن لزوم تجهیز بخش پژوهش در صنعت نساجی ایران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

تأکید بر لزوم تجهیز بخش پژوهش در صنعت نساجی ایران

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اکبر باغبانی از فعالان صنعت نساجی و طراح و تولیدکننده پارچه درباره لزوم تجهیز شدن فعالان صـنعت نسـاجی به ابزار پژوهـش و تحقیق در مورد ارائه طرح‌ها و جنس‌های متنوع پارچه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: علی‌رغم آن که بسیاری بر این باور هستند که ما در ایران توان لازم برای طراحی و تولید پوشاک باکیفیت را نداریم، اما با قاطعیت می‌گویم که صنعت نساجی کشور، آمادگی لازم برای ارائه محصول به جمعیت قابل توجهی در کشور وجود دارد.

باغبانی تصریح کرد: البته در وهله نخست لازم است فعالان عرصه مد و لباس از این ظرفیت‌ها آگاه شوند چراکه برخی افراد که توان صرف هزینه‌های بالا برای خرید پارچه خارجی را دارند، بر این موضوع تأکید می‌کنند که طراحان و تولیدکنندگان بهتر است از پارچه خارجی برای این منظور استفاده کنند.

امکان استفاده از بالغ‌بر 400 رنگ روی پارچه‌های ایرانی

این فعال صنعت نساجی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیت در بحث استفاده از رنگ در طراحی پارچه برای بخش صنعت وجود ندارد، گفت: امروز امکان استفاده از بالغ‌بر 400 رنگ روی پارچه‌های ایرانی مناسب به ویژه در بحث لباس اجتماع وجود دارد و در صورت نیاز، فعالان حوزه مد و لباس می‌توانند از نزدیک با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

باغبانی افزود: آمار و اطلاعاتی از ظرفیت‌های صنعت نساجی کشور در دست است که بر اساس آن لزوم تجهیز بخش پژوهش در صنعت نساجی ایران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و لازم است در پی این رویکرد پژوهشی از تمامی ظرفیت‌های صنعت نساجی در کشور بهره برد.

او در ادامه گفت: یکی دیگر از نکاتی که لازم است فعالان صنعت نساجی در بحث طراحی و تولید پارچه رعایت کنند این است که ما در کشوری زندگی می‌کنیم با جغرافیای متنوع و از همین رو لازم است مواد اولیه و پارچه مناسب برای اقشار مختلف در تمامی نواحی کشور با آب‌وهوای مرطوب، گرم و خشک و غیره از سوی فعالان صنعت نساجی به جامعه معرفی شود.

این فعال صنعت نساجی در خاتمه بر لزوم افزایش حمایت‌های بخش دولتی در تأمین مواد اولیه برای متولیان صنعت طراحی و تولید پارچه اشاره کرد و گفت: در همین راستا این توقع از وزارتخانه‌های متولی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت را داریم که در مسیر تأمین این ملزومات به ما یاری رساند تا بتوانیم همسو با تکنولوژی روز دنیا در این حوزه باقدرت تمام به‌پیش برویم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو