چگونه فردی با اعتماد به نفس و مسئولیت پذیر باشیم ؟

49

1398/5/25

13:18


اگر شما از شخصیتی قوی برخوردار باشید بیش از هر چیز دیگری به شما برای داشتن زندگی خوب کمک می کند و فرصتهای زیادی را برای شما به وجود می آورد و شما را به فردی قابل اعتماد و مسئولیت پذیر تبدیل می کند.

چگونه فردی با اعتماد به نفس و مسئولیت پذیر باشیم ؟

اینکه چگونه شخصیتی قوی داشته باشید و برای به دست آوردن آن چه کارهایی را باید انجام دهید ، باید به توصیه های زیر توجه کنید :

اول – باور داشته باشید که می توانید شخصیتی قوی داشته باشید. یعنی به چیزی وانمود کنید تا آن به ویژگی شما تبدیل شود. برای این کار می توانید از مسائل کوچک شروع کنید. به عنوان مثال مانند یک فروشنده رفتار کنید یا از شخصی دیگر آدرس بپرسید. با اعتماد به نفس سخن بگویید و بر تواضع خود متمرکز شوید. اما به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس به معنای بلند صحبت کردن و نگه نداشتن احترام کسی که با او صحبت می کنید نیست بلکه به معنای آرامش و اطمینان به این است که همه کارها ساده است و مسائل بر وفق مراد پیش خواهد رفت. 

دوم – بر خودتان متمرکز شوید نه بر دیگران. به خودتان ایمان و باور داشته باشید و توجه داشته باشید که بدون جلب محبت دیگران یک کار را به پایان برسانید و به یاد داشته باشید که ایمان داشتن به خود و داشتن اعتماد به نفس به معنای چشم بستن به روی عیوب و نقایص خودتان نیست بلکه به معنای اعتراف داشتن به آنها و تلاش برای برطرف کردن آنها به صورت تدریجی است. در مقابل به ویژگیها و امتیازاتی که از آن برخوردارید توجه داشته باشید و آنها را نشان دهید. پیش خودتان به خودتان افتخار کنید چرا که شما از این ویژگیها و تواناییها برخوردارید و برای تقویت آن تلاش کنید. 

سوم – تجربه های جدید به دست بیاورید. شما باید از هر فرصتی که برای شما به وجود می آید تا کارهای جدید را تجربه کنید استفاده کنید به ویژه در مسائل اجتماعی و تجربه کردن آنها. در مراسم و مهمانیهایی که اشخاص جدید حضور دارند شرکت کنید و برای آشنا شدن با آنها تلاش کنید.

چهارم – به شکل ظاهری و رفتار خود توجه داشته باشید. اگر اعتماد به نفس داشته باشید چگونه می ایستید یا چگونه راه می روید و چگونه به دیگران سلام می کنید؟

در نهایت فراموش نکنید که کلید اعتماد به نفس و قدرت واقعی ، ایمان به این است که خدا در همه احوال با شماست و به شما کمک می کند اوضاع به بهترین شکل پیش برود.

نقل از نامه «یوم جدید» شبکه جهانی الکوثر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو