تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات


منبع: ناز وب

538

1398/5/26

12:43


تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

سرکه و نوشیدنی های ترش چیست؟ ابتدا به توضیحی کوتاه از سرکه و انواع آن می پردازیم سپس رویاهای شما را با دسته نوشیدنی های ترش تعبیر می کنیم از انتخاب تک تک شما عزیزان نازوبی سپاسگزاریم. رویاهایان همواره رنگارنگ ودلنشین.

سرکه نوعی مایع اسیدی است که از تخمیر اتانول (الکل اتیلیک) به دست می‌آید و حاوی اسید استیک (اسید اتانولیک) است.

در میان دسته ترشیجات تنها سرکه است که تنوع زیاد با  خواص متفاوت دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

غلظت اسید استیک در سرکه‌های خوراکی موجود در بازار که بیشتر مصرف آشپزخانه‌ای دارند، بین 4 تا 8 درصد و سرکه‌هایی که برای تهیه ترشیجات استفاده می‌شوند، تا 18 درصد می‌باشد.

سرکه طبیعی همچنین حاوی مقدار کمی اسید تارتریک، اسید سیتریک و دیگر اسیدهای گیاهی است. سرکه از زمان باستان مورد استفاده بوده و یکی از مواد مهم آشپزی در اروپا و آسیا می‌باشد.

 

سرکه سیاه شرق آسیا

سرکه سیاه چینی که نوعی سرکه کهنه حاصل از برنج، گندم، ارزن و ذرت خوشه‌ای یا مخلوطی از آن‌ها است، سیاه‌رنگ است و مزه مالت دارد. به این نوع سرکه می‌توان قند، ادویه‌جات و رنگ کارامل اضافه کرد. معمولی‌ترین نوع این سرکه، زین جیانگ، نام شهری (در کشور چین) می‌باشد و در هنگ‌کنگ نیز تولید می‌شود.

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

سرکه مشابهی با رنگ روشن‌تر که از برنج ژاپن تهیه می‌گردد، به نام کوروزو مشهور است. این نوع سرکه که از سال 2004 میلادی به بازار ارائه شده با ادعای نوشابه خوب سلامتی و داشتن مقدار زیاد اسیدهای آمینه، از سوی سازندگان آن معرفی شده است.

سرکه برنج

سرکه برنج در آشپزی شرق و جنوب شرقی آسیا بسیار معمول است. این سرکه به رنگ‌های سفید، زرد کمرنگ، قرمز و یا سیاه وجود دارد. نوع سرکه قرمز به‌طور سنتی رنگ می‌شود و نوع سیاه که در چین معمول است از برنج گلوتنی تهیه می‌گردد. سرکه سیاه برنج به‌طور گسترده در شرق آسیا مصرف دارد. سرکه سفید برنج اسیدیته ضعیفی دارد و تقریباً بی‌مزه است. بعضی از سرکه‌های برنج تقریباً شیرینند و گاهی با افزودن ادویه‌جات مختلف به آن طعم‌های مختلف می‌دهند.

مالت

سرکه مالت از جو تهیه می‌گردد. در این روش نشاسته به مالتوز، سپس به آبجوی قوی و در نهایت به سرکه تبدیل می‌شود. رنگ این نوع سرکه قهوه‌ای روشن است.

میوه‌ها

اصولاً سرکه‌هایی که از میوه‌جات مختلف از جمله سیب، به، تمشک، انگور فرنگی سیاه و گوجه‌فرنگی به دست می‌آیند، بدون افزودنی و دارای مزه‌های اصلی و اولیه هستند.

سرکه نیشکر

از عصاره گیاه نیشکر به دست می‌آید. این نوع سرکه در فیلیپین (به‌خصوص شمال فیلیپین)، فرانسه و آمریکا بیشتر معمول است و رنگ آن زرد پررنگ یا قهوه‌ای طلایی، با مزه مطبوع است. این سرکه شباهتی به سرکه برنج دارد ولی چون باقی مانده قندی در آن وجود ندارد، ترش می‌باشد. این نوع سرکه اکثراً با نام و برچسب Sukang maasim به معنی «سرکه ترش به فروش می‌رسد.»

سرکه کشمش

این سرکه که از کشمش بدست می‌آید، در ترکیه تولید می‌شود و به نام «خل عنب» که در عربی به معنی سرکه انگور است، مشهور می‌باشد. سرکه کشمش اکثراً در آشپزی خاورمیانه مصرف دارد و دارای رنگ قهوه‌ای کدر با مزه ملایم است.

سرکه خرما

این نوع سرکه به طور سنتی در نواحی خاورمیانه تهیه و مصرف می‌شود.

سرکه عسل

سرکه حاصل از عسل به دلیل گرانی آن کمیاب است. سرکه عسل تجارتی محصولی از ایتالیا و فرانسه می‌باشد.

سرکه بالزامیک

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

نوعی سرکه کهنه و معطر سنتی ایتالیایی است که از آب غلیظ انگور سبز به دست می‌آید. این نوع سرکه رنگ قهوه‌ای تیره و مزه‌ای قوی دارد. گاهی این سرکه را برای چند سال در بشکه‌های چوبی که از چوب درختان بلوط، شاه‌بلوط، گیلاس، توت، سرو، آکاسیا و درخت زبان گنجشک ساخته شده‌اند به عمل می‌آورند.

بهترین نوع سرکه بالزامیک مربوط به ایتالیا است. نوع ارزان‌تر سرکه بالزامیک که در دیگر نقاط جهان تولید می‌شود، از قرن بیستم به بعد در بازارهای جهان عرضه شد. اصولاً عمر سرکه‌های بالزامیک واقعی بین 12 تا 25 سال می‌باشد. سرکه‌های بالزامیک حتی با قدمت صد ساله وجود دارند که خیلی گران‌قیمت هستند.

سرکه تقطیرشده

سرکه‌ای است که تقطیر شده و در نتیجه بی‌رنگ است. غلظت اسید استیک این نوع سرکه 5 تا 8 درصد می‌باشد. این سرکه که به سرکه سفید نیز معروف است، در آزمایشگاه‌ها، موارد طبی، تهیه ترشیجات و آشپزی مصرف دارد.

اصطلاح سرکه تقطیرشده گاهی برای سرکه‌هایی که اسید استیک آن بین 5 تا 20 درصد می‌باشد به کار می‌رود. این نوع سرکه‌ها را از نیشکر و یا تولیدات شیمیایی اسید استیک تهیه می‌کنند.

سرکه نارگیل

سرکه نارگیل از تخمیر آب نارگیل به دست می‌آید و به طور وسیع در جنوب شرق آسیا و به خصوص فیلیپین که مهم‌ترین تولیدکننده آن است، استفاده می‌شود. این نوع سرکه که در آشپزی هندی‌ها معمول است رنگ سفید ابری با مزه تند، اسیدی و کمی مخمری نیشکری دارد.

کیوی

یکی از محصولات فرعی میوه کیوی در سطح تجارتی، سرکه آن است. اصولاً مازاد کیوی یا محصولاتی را که بیم از بین رفتن یا زیاد رسیدن آن باشد، به سرکه تبدیل می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سرکه کیوی کشور نیوزلند می‌باشد. چین از سال 1990 برای مصرف داخلی اقدام به تولید سرکه کیوی نموده است.

سرکه‌های معطر

عمومی‌ترین سرکه‌های معطر با مزه‌های متنوع، از تمشک، قره‌قاط و انواع انجیر به دست می‌آید. همچنین برای طعم و بوی این نوع سرکه‌ها از پرتقال قرمز و هلو نیز استفاده می‌شود.

برای معطر کردن سرکه‌ها، به‌خصوص در خاورمیانه، از گیاهانی مانند آویشن و مرزنجوش استفاده می‌کنند. برای تهیه این گونه سرکه‌ها می‌توان گیاهان خشک یا تازه معطر به سرکه افزود و آن را برای مدتی کنار گذاشت تا رایحه گیاه در سرکه بپیچد

اینک تعبیر خواب سرکه که هر کدام از سرکه ها در خواب به یک معنا است.

محمد ابن سیرین بصری گوید:

سرکه درخواب، مال حلالِ با برکت بود و خوردن او به تاویل نیک است.

بعضی از معبران گویند:

سرکه ترس درخواب غم و اندوه است و سرکه فروش در خواب مردی است که خصومت طلبد و بعضی گویند: سرکه فروش غم و اندوه
است.

خالد بن علی بن محد العنبری گوید:

دیدن سرکه در خواب، بر خیر و برکت، دارایی، کسب حلال و عمر طولانی دلالت دارد و برای کسی که درخواب آن را با نان بخورد بر کم شدن رفاه و خوشگذرانی دلالت دارد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

سرکه مالی است حلال و پولی است مشروع ولی غم انگیز مانند میراث. 

 

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

خانم اینانوس یونانی

در مورد سرکه مطلب جالبی می گفت که شنونده را به تفکر وا می داشت. او می گفت ( هیچ چیزمسخره تر از این نیست که ما از همسایه خویش سرکه می گیریم و می گوئیم به به چه سرکه خوبی است.

همسایه، زحمت کشیده، پول داده، کشمش خریده آن را شسته، خشک کرده و بعد سرکه انداخته و مدت ها نیز منتظر مانده تا سرکه رسیده است.

بعد از رسیدن سرکه را صاف کرده و در کپ ها و شیشه ها ذخیره نموده برای آینده خودش. پس از گذشت یکی دو سال همین که ما مطلع شویم او سرکه چند ساله داردفقط به خاطر این که سرکه اش خوب است به سراغش می رویم و حتی ظرف هم نمی بریم و از او سرکه می خواهیم و اگر خیلی با انصاف باشیم می خوریم و می گوئیم به به.

چه سرکه خوبی) در خواب های ما مالی که متعلق به دیگری باشد و بدون زحمت و تلاش به دست ما برسد به صورت سرکه ظاهر می شود و بهترین و مشخص ترین نوع آن میراث است که به ظاهر از دریافت آن متاثر و اندوهگین می شویم ولی در واقع مالی مفت و بدون زحمت به چنگ ما افتاده است.

ابن سیرین نوشته سرکه مال حلال و با خیر و برکت است که خوردن آن نیک باشد. اگر در خواب ببینید که سرکه دارید خوب است و همین تعبیری را که نوشتم دارد اما اگر سرکه داشتید و خوردید و ترشی آن شما را آزرد و احساس چندش و دهان گزیدگی کردیدخوب نیست.

معبران اصولا مزه ترش را در خواب خوب نمی دانند و غم و رنج تعبیر می کنند. اگر سرکه داشتید و خوردید و ترشی آن را حس کردید خواب شما می گوید مالی حلال به دست می آورید ولی همین مال شما را غمگین و حزین می کند.

سرکه خوب باید ترش باشد اما در رویاهای ما اگر سرکه شیرین  اشدنیکو تر است. انداختن سرکه بنیاد خیر است و هدیه دادن آن نیکی است و خیرات و مبرات.

آنلی بیتون میگوید:

۱ـخوردن سرکه در خواب، علامت آن است که از تن دادن به کاری که شما را
مضطرف و نگران می سازد، اجتناب خواهید کرد.

۲ـریختن سرکه روی سبزیجات، نشانه شدت گرفتن امور اضطراب آور در زندگی
است.

۳ـدیدن سرکه در خواب، علامت آن است که خواسته ها و آرزوها غیرقابل تحقق
هستند.

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

در سر زمین رویاها آمده:

سرکه: نتیجه کارهایتان را بعدها خواهید دید .

سرکه
می خورید: نفاق در خانواده

سرکه
فاسد شده: یک بیماری

سرکه
تازه: مراقب سلامتی خود باشید.

سرکه
را زمین می ریزید: یک دوست را از دست میدهید.

سرکه
سفید: تباهی نزدیک می شود.

سرکهقرمز: دیگران به شما بی احترامی خواهند
کرد

با آب
انگورسرکه درست می کنید: بر طبق موازین قانونی بر ضد یکنفر
مبارزه خواهید کرد.

با سرکه آشپزی می کنید: یک مصیبت در کارها

خوراکیهائی که مخلوط با سرکه هستند می خورید:
ناراحتی و بی پولی در انتظار شماست.

تعبیر خواب غوره

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر در خواب ببینید که غوره دارید یا بر درخت است و آن درخت در تملک شماست یا جایی قرار گرفته که آنجا به شما تعلق دارد خواب شما می گوید کار مفیدی در دست اجرا دارید که ناتمام است یا زمان انجام آن فرا نرسیده یا توفیق اقدام و انجام نیافته اید.

اب‍راه‍ی‍م‌ ب‍ن‌ ع‍ب‍دال‍ل‍ه‌ ک‍رم‍ان‍ی گوید:

اگر بیند غوره بفروخت و نخورد، دلیل است هیچ اندوهی به وی نرسد.
اگر غوره را در خواب به گوشت پخته بیند، دلیل که هیچ اندوهی به وی نرسد و به تاویل بهتری است

تعبیر خواب غوره دادن به دیگران

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر غوره را با علم به ترش بودن به کسی بدهید او را اندوهگین می کنید و اگر در عالم خواب ندانید ترش است یا آن را شیرین بیانگارید نیکی است که در حق او می کنید. ریختن غوره در غذا و وجود غوره در طعامی که می خورید هیچ تعبیر خاصی ندارد ولی اگر ترش باشد تعبیر خاص ترشی و چاشنی ها را پیدا می کند که در جای خود گفتیم.

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر در خواب ببینید که غوره می خورید غمین می شوید و این در صورتی است که ترشی غوره را بچشید و در خواب حس کنید. اگر غوره را بخورید و ترش نباشد از همان کار ناتمام که گفته شد سود می برید و بهره مند می گردید.

معبران می گویند:

اگر بیند که غوره می خورد به وقت خود، دلیل که مال حاصل نماید به مشقت.

اب‍راه‍ی‍م‌ ب‍ن‌ ع‍ب‍دال‍ل‍ه‌ ک‍رم‍ان‍ی گوید:

اگر بیند غوره خورد، دلیل که اندوهناک شود.

 

تعبیر خواب لیمو

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

لیمو چیست؟

دیدن لیمو در خواب تعبیر های مختلفی دارد حال باید دید ببینده خواب لیمو را با چه شرایطی دیده است. دیدن لیمو در خواب، دلیل بیماری است.

اگر در خواب ترشی لیمو را حس کنید تعبیر خوبی ندارد و بیانگر حوادث ناگواری است که شما را نگران و درون احساس افسردگی فرو می‌برد. اما خوردن لیمو شیرین بیانگر خوشبختی است یعنی بعد از یک دوره ناراحتی به نعمت و کامروایی می‌رسید.

 

محمد ابن سیرین بصری گوید:

دیدن لیمو درخواب، دلیل بیماری است و در دیدن آن خیری نباشد.

خالد بن علی بن محد العنبری گوید:

دیدن لیمو در خواب، اگر زرد باشد به بیماری تعبیر میشود. دیدن لیموی سبز در خواب از دیدن لیموی زرد بهتر است. درخت لیمو، به فردی سودمند برای دیگران تعبیر میشود. لیمو، به سرزنش کردن نیز، تعبیر میشود.

در سر زمین رویاها آمده:

لیموهای رسیده : سخت عاشق می شوید

تعبیر خواب لیمو سبز

در سر زمین رویاها آمده:

لیموی سبز: شما سبک مغز هستید

آنلی بیتون می گوید:

دیدن لیموی سبز در خواب ، نشانه ابتلا به بیماری واگیردار است.

آنلی بیتون می گوید:

خوردن لیمو در خواب، علامت حقارت و نومیدی است.

در سر زمین رویاها آمده:

شما لیمو می خورید: ناکامی

تعبیر خواب آب لیمو

در سر زمین رویاها آمده:

آب لیمو: سلامتی

آب لیمو می گیرید: از شر دشمنانتان خلاص میشوید.

تعبیر خواب لیمو شیرین

منوچهر مطیعی تهرانی می گوید:

چون رنگ زرد دارد از نظر معبران اسلامی خوب تشخیص داده نشده. اگر در خواب ببینید لیمویی پوست کنده می‌خورید و طعم شیرین آن را می‌چشید بعد از یک دوره ناراحتی به نعمت و کامروایی می‌رسید زیرا لیمو بخصوص شیرینی آن کام و کامروایی است و صحت و سلامت می‌آورد.

اگر لیموی شیرین پوست کنده کسی به شما بدهد لذتی باد آورده نصیب شما می‌شود. لذتی که انتظارش را نداشته‌اید و کام شما شیرین می‌شود. همین تعبیراست اگر شما لیموی شیرین پوست بکنید و به دیگری بدهید. دادن لیموی پوست نکنده ابراز محبت تلاقی نمی‌شود.

در سر زمین رویاها آمده:

لیموشیرین: خوشبختی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: دیدن و خوردن، خریدن، گرفتن و داشتن لیموترش در خواب به هیچ وجه خوب نیست.

معبرین غربی گویند:

دیدن لیموترش در خواب نشانه شروع یک شکست است. حوادث ناگواری که شما را نگران و درون احساس افسردگی فرو می‌برد.

به زودی تجربه پنهان شدن از دوستان و خانواده خود را در فضایی نا امن پیدا خواهید کرد. این رویدادهای بد می‌تواند همزمان با شنید اخبار شوکه کننده و تلخ روی دهد. شما بایستی در برخورد با این مشکلات بسیار با قدرت برخورد کنید. روحیه خود را در تمامی مراحل حفظ کنید زیرا رسیدن له موفقیت هدف شماست.

 

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

تعبیر خواب درخت لیمو

در سر زمین رویاها آمده:

خواب درخت لیمو : هشدار برای اصلاح روش زندگی

برگ درخت لیمو : یک سفر خارج از کشور خواهید کرد

تعبیر دیدن لیمو بر درخت

آنلی بیتون می گوید:

اگر در خواب لیموها را بر شاخ و برگ درختان ببینید ، علامت آن است که به امری حسادت خواهید ورزید ولی عاقبت در خواهید یافت که منشأ حسادت پوچ و بی معنی بوده است.

تعبیر خواب لیمو خشک

در سر زمین رویاها آمده:

دیدن لیموی خشک شده در خواب ، نشانه جدایی و طلاق از همسر است.

 

تعبیر خواب کلی ترشی، ترشی خوردن، خریدن و …

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

معبران اصولاً مزه ترش را در خواب خوب نمی‌دانند و غم و رنج تعبیر می‌کنند. پس با این تفسیر می‌توان بیان کرد که هر میوه و یا هر ماده غذایی اگر مزه ترش به همراه خود در خواب داشته باشد چندان مناسب نیست و ترشیجات نیز از این قضیه مستثنی نخواهند بود.

تعبیر خواب مزه ترش و ترشی

محمدبن سیرین گوید:

ترشی‌ها خوردن در خواب، اندیشه و غم است. خاصه میوه‌های ترش. اگر بیند کسی چیزی ترش به وی داد، که از او به وی رنج و غم و اندوه رسد، اگر بیند او چیزی ترش به کسی داد، دلیل که به سبب او به کسی غم و اندوه رسد، فی الجمله درخوردنی ترش هیچ خیر نباشد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن ترشی‌ها در خواب خوب نیست به هر شکل و به هر نوع که باشند. ترشی در خواب غم و اندوه و تلخ کامی است و این غم و رنج خانگی است. ترشی در خواب غمی است که هم ممکن است کهنه و ریشه دار باشد و هم کهنه می‌شود و باقی می‌ماند بی آن که بتوانیم در رفع آن بکوشیم.

تعبیر خواب خوردن سیر ترشی
شخصی به خانم آتیانوس گفت: در خواب دیدم شخصی یک شیشه سیر ترشی هفت ساله برای من آورد من شیشه سیر ترشی را در آشپزخانه گذاشتم ولی بوی آن همه جای خانه را پر کرده بود. خانم آیتانوس به او گفت: رشوه گرفته ای و با آن پول حرام اسباب و لوازم خانه خریده ای و عمل تو طوری است که هر کس وارد خانه‌ات می‌شود در اولین نظر می‌فهمد تو پول مفت و باد آورده به دست آورده ای

مطیعی تهرانی: ترشی سیر بدنامی و رسوایی است.

 

تعبیر خواب سرکه، آبغوره، آبلیمو و ترشیجات

 

تعبیر خواب خوردن غذا به همراه ترشی
مطیعی تهرانی: خوردن پلو با ترشی غم است

تعبیر خواب ترشی به روایت آنلی بیتون
آنلی بیتون می‌گوید:

دیدن ظرفی ترشی در خواب، نشانه آن است که اگر عقیده محکمی در زندگی پیدا نکنید به کارهایی بیهوده دست خواهید زد.
اگر دختری خواب ببیند ترشی می‌خورد، علامت آن است که به شغلی دشوار اشتغال خواهد یافت.
دیدن ترشی‌های مختلف در خواب، نشانه آن است که در امور عاطفی به مشکلی دچار خواهید شد، اما سرانجام مشکل شما حل خواهد شد.
دیدن ترشی در خواب، بیانگر آن است که سرانجام سختی‌ها را پشت سر خواهید گذاشت. خوردن ترشی در خواب، بیانگر انجام کارهای مشکل است.

در میان تمامی تعبیر خوابها معمولا مزه شیرین چه در بیداری چه در رویا تعبیر خوب دارد اما بالعکس مزه های ترش در خواب تعبیر چندان زیبایی ندارد. با این حال امیدواریم همیشه رویاهایتان شیرین و دلنشین باشد.

Interpretation of vinegar, almonds, lemon juice and pickles


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو