توصیه های مراقبت از مو در فصل تابستان

توصیه های مراقبت از مو در فصل تابستان


منبع: زیبامون

149

1398/5/26

12:46


برای اینکه در فصل تابستان هم زیبایی و سلامت موها رو حفظ کنید لازم هست به چند توصیه و نکته کاربردی در این زمینه توجه داشته باشدی. نکات مراقبت از مو در تابستان رو در این بخش از زیبامون دات کام بخوانید.

توصیه های مراقبت از مو در فصل تابستان

اگرچه باید در طول سال و تمام فصل ها مراقبت خوب و مناسبی از موها داشته باشی اما باید این مراقبت ها متناسب با فصل سال باشه تا بتونه بهترین محافظت رو از سلامت و زیبایی موها داشته باشه. در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، تابش مستقیم نور خورشید، افزایش سفرهای ساحلی و شنا کردن، موها بیشتر در معرض آسیب دیدگی هستند و به همین دلیل به مراقبت بیشتر و بهتری نیاز دارند.

در ادامه با زیبامون همراه باشید و با تعدادی از بهترین توصیه ها برای مراقبت از مو در فصل تابستان آشنا شوید.

 

هیدراته کردن موها با ماسک مو

در فصل تابستان لازم هست که از انواع ماسک مو برای آبرسانی به موهاتون استفاده کنید تا موها در اثر تماس با آب کلر دار و نمک موجود در آب دریا خشک و شکننده نشه. ماسک مو  Garnier Fructis 1-Minute Hair Masks یکی از ماسکهای عالی و در دسترسی هست که در انواع رایحه ها وجود داره که میتونید یکی از اونها رو خریداری کرده روی موها بمالید و بعد موهاتون رو شونه بکشید تا این ماسک به طور مساوی به تمام قسمت های مو پخش بشه و بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده روی بسته بندی ماسک، موهاتون رو بشویید.

 

ماسک مو  گارنیر

 

ترمیم کردن موها

ترمیم کردن موها هم شامل کوتاه کردن انتهای مو میشه و هم شامل ویتامین تراپی، کراتین درمانی و ... میشه. تمام این اقدامات کمک میکنند تا مواد مغذی به موها برسه و ریشه موها تقویت بشه و موهایی سالم و درخشان داشته باشید. بهتره این مراقبت ها و ترمیم رو در شروع فصل تابستان انجام بدید تا موهاتون رو از آسیب های مختلف حفظ کنید.

 

شونه کرن مو

 

حفظ کردن رنگ طبیعی موها

بهتره در فصل تابستان موهاتون رو رنگ نکنید و رنگ طبیعی موها رو حفظ کنید. گرمای هوا، تابش مستقیم نور خورشید، نمک و کلر در آب و ... همگی تاثیرات منفی بر روی رنگ موها دارند و خیلی زود هم زیبایی رنگ مو رو از بین می برند و هم اینکه باعث آسیب دیده شدن موها میشوند. پس توصیه میشه برای رنگ کردن موها تا پاییز صبر کنید!

 

مراقبت ازمو در تابستان

 

پوشیدن کلاه قبل از آفتاب گرفتن یا شنا کردن

آفتاب گرفتن و شنا کردن رو میتونیم به عنوان یکی از لذت بخش ترین تفریحات تابستانی معرفی کنیم اما باید قبل از انجام هر یک از این تفریحات، ابتدا از موهاتون مراقبت کنید. برای این منظور لازم هست که موها رو با ابتدا با آب معمولی و بدون کلر مرطوب کنید و مقداری کرم مو که حالت نرم کننده داره رو به موها بزنید و بعد با کلاه موهاتون رو بپوشونید. با این کار نمک و کلر و ... کمتر به موها جذب خواهند شد.

 

حفظ حالت هیدارته بدن

برای جلوگیری از آسیب دیدن و خشک شدن موها در فصل تابستان باید نوشیدن آب، مایعات خنک و مصرف میوه و سبزبجات تازه رو در برنامه خودتون قرار بدید و از این کار مهم غافل نشوید! هرچه بدن شما هیدراته و سالم تر باشه، موهای زیباتر و سالم تری نیز خواهید داشت.

 

مطالب پیشنهادی:

مراقبت از مو و جلوگیری از آسیب مو در تابستان

ریزش مو در فصل تابستان و روشهای جلوگیری از آن

مدل موی سلبریتی ها برای تابستان

توصیه های عالی برای ماندگاری رنگ مو در تابستان

ریزش مو در فصل تابستان و روشهای جلوگیری از آن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو