پاکسازی روده بزرگ به روش طبیعی در خانه

پاکسازی روده بزرگ به روش طبیعی در خانه


منبع: زیبامون

157

1398/5/26

12:47


پاکسازی روده ها یکی از اقداماتی هست که باید برای حفظ سلامت و شادابی بدن انجام دهید. در این بخش از زیبامون با بهترین روش های خانگی و مطمئن برای پاکسازی روده بزرگ آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

پاکسازی روده بزرگ به روش طبیعی در خانه

روده بزرگ در بدن ما اندازه در حدود 5 فوت یا 180 سانتی متر دارد! اما تا زمانی که مشکل بزرگی برایمان ایجاد نشود به این بخش از بدن توجه نداریم! اما باید بدونید که روده بزرگ نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما داره و لازم هست که مراقبت بهتری از این عضو بدن داشته باشیم.

با ما در این بخش از زیبامون همراه باشید و با چند روش عالی و خانگی برای پاکسازی روده بزرگ آشنا شوید و از این طریق به حفظ سلامت بدن کمک کنید!

 

اضافه کردن ویتامین C به برنامه غذایی روزانه

 

میوه و سبزیجات

 

ویتامین C یکی از ویتامین های ضروری برای بدن هست که نقش بسیار مهمی هم در پاکسازی روده ها داره. شما میتونید این ویتامین رو خیلی راحت با مصرف انواع میوه و سبزیجات در بدن تامین کنید. مرکبات، کلم بروکلی، کیوی، توت فرنگی و انواع سبزیجات سرشار از این ویتامین هستند و بهتره هر روز در برنامه غذایی خودتون داشته باشید.

 

مصرف پروبیوتیک ها

 

ماست

 

تحقیقات نشان داده است که پروبیوتیک ها تاثیر خیلی زیادی در درمان و جلوگیری از سرطان روده دارند. پروبیوتیک ها نوعی باکتری خوب و مفید هستند که مانع از التهاب روده ها شده و باعث بهبود حرکت روده ها می شوند و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت گوارش و روده ها دارند. مقادیر زیادی از پروبیوتیک ها در غذاهای تخمیر شده مثل ماست یونانی، سرکه سیب، کیمچی، انواع پنیر و ... وجود داره که میتونید در برنامه غذایی خودتون بگنجونید.

 

اضافه کردن نشاسته های مقاوم به رژیم غذایی

 

مواد غذایی حاوی نشاسته

 

نشاسته های مقاوم در مواد غذایی مثل سیب زمینی، برنج، حبوبات، موز سبز و غلات یافت می شوند که با افزایش میکرو فلور در روده ها، باعث تقویت روده بزرگ می شوند. علاوه براین طبق تحقیقات انجام شده بر روی نشاسته های مقاوم، این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ رو هم کاهش میده.

 

نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز برای تنظیم عمل هضم در بدن

 

لیوان ابب

 

عدم نوشیدن آب و مایعات در طول روز یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد یبوست هست. بنابراین باید روزانه بین 1/5 تا 2 لیتر آب بنوشید تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید. علاوه بر این مصرف میوه ها و سبزیجاتی که دارای آب زیادی هستند هم تاثیر خیلی خوبی در تنطیم عمل هضم در بدن داره و کمک میکنه تا روزده ها عملکرد بهتری داشته باشند.

 

مصرف غذاهای پر از فیبر

 

مواد غذایی فیبر دار

 

مصرف مواد غذایی غنی از فیبر یکی دیگه از روش های خیلی عالی بر ای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده و همچنین پاکسازی روده هاست. علاوه بر این وعده های غذایی سرشار از فیبر، باعث تغذیه رسانی به باکتری های خوب در روده شده و در کاهش التهاب روده و بهبود اختلالات گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر، بیماری کولون و کولیت اولسراتیو هم موثر هست.

 

نوشیدن چای های گیاهی برای حفظ سلامت روده ها

 

چای گیاهی

 

گفته می شود چای های گیاهی یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پاکسازی روده بزرگ هستند. چای های گیاهی مثل چای بادرنجوبه، چای زنجبیل، چای اسطوخودوس، چای گل سرخ آمریکایی و ... تاثیر خوبی در پاکسازی روده ها خواهند داشت و توصیه میشه این چای ها رو در برنامه روزانه خودتون داشته باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

توصیه هایی برای مراقبت از روده ها

پاکسازی روده ها و کاهش وزن فوق العاده با دستورهای خانگی ساده

10 عامل تهدید برای روده

این معجون در پاکسازی کولون معجزه می کند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو