چگونه در تابستان آرایشی با ماندگاری بالاتری داشته باشیم؟

چگونه در تابستان آرایشی با ماندگاری بالاتری داشته باشیم؟


منبع: زیبامون

401

1398/5/26

12:48


چگونه در تابستان آرایش ماندگار تر و با دوام تری داشته باشیم؟ برای جواب این سوال و یادگیری تکنیک های صحیح با زیبامون در این پست همراه باشید.

چگونه در تابستان آرایشی با ماندگاری بالاتری داشته باشیم؟

در فصل تابستان به علت گرمای هوا آرایش بر روی صورت تثبیت نمی شود و بعد از مدتی کوتاه به هم می ریزد و برخی ازخانم ها با انجام اشتباهاتی در آرایش خود به تسریع این روند کمک می کنند. با زیبامون همراه باشید تا با یاد گرفتن تکنیک های صحیح، آرایش ماندگار تری داشته باشید.

 

آرایش روزانه

 

نکاتی که باید قبل از آرایش در فصل تابستان به آن توجه کرد

بهتر است در ابتدای کار صورتتان را با آب سرد بشویید تا شاداب تر شود سپس مرطوب کننده بدون چربی یا آبرسان به پوستتان بزنید و بعد از آن کرم ضد آفتاب که از واجبات در فصل تابستان است، را به روی پوستتان بزنید و اگر پوست چربی دارید از کرم های فاقد چربی استفاده کنید. بعد از زدن کرم ضد آفتاب صبر کنید تا کاملا جذب پوستتان شود.

 

آبرسانی پوست

 

مراحل آرایش ماندگار

استفاده از پرایمر

در نقاطی از صورت که منافذ باز وجود دارد بهتر است پرایمر بزنیم تا از برق افتادن آرایش جلوگیری کنیم و به مدت ماندگاری آرایش اضافه کنیم. پرایمر سبک است و به راحتی بر روی پوست می نشیند و زیر ساز مناسبی برای آرایش محسوب می شود.

 

پرایمر

 

آرایش سبک تری انجام دهید.

برای جلوگیری از پخش شدن و به هم ریختگی آرایش بهتر است از محصولات پودری بیشتر استفاده کنید تا به جذب روغن اضافی کمک کند همچنین آرایش ملایم تری داشته باشید.

 

آرایش ملایم

 

انتخاب کرم پودر مناسب

می توان از نوع های پودری و فاقد چربی کرم پودر استفاده کرد و باید در انتخاب کرم پودر دقت لازم را داشته باشیم تا مناسب پوست ما باشد.

با پد های آرایشی کرم پودر را بر روی صورتتان بزنید.

برای ماندگاری بالاتر بهتر است کرم پودرتتان را با براش یا اسفنج بر روی پوستتان بزنید و از زدن کرم پودر با انگشت دست خودداری کنید. با استفاده از پد های خشک می توانید رطوبت اضافی آرایش را با ضربه های نقطه ای بگیرید.

 

پد آرایشی

 

رژگونه ی کمتری بزنید.

در فصل تابستان به طور طبیعی به علت گردش خون به سمت گونه ها، گونه ها رنگ دارند و قرمز ترند. پس لازم نیست رژگونه ی زیادی بزنید همچنین بهتر است از رژگونه های ژلی یا مایع استفاده کنید که پخش نمی شوند.

 

رژگونه

 

آرایش مات را انتخاب کنید.

اگر پوست چربی دارید و دوست دارید آرایش ماندگار تری داشته باشید، آرایش مات را انتخاب کنید. این نوع از آرایش از مدل براق و کرمی دوام بیشتری دارد.

سایه و خط چشم

بهتر است از سایه کمتر استفاده کنید. سایه امکان پخش شدن بیشتری دارد و اصطلاحا پشت پلک چین می خورد. سایه های مایع که زود جذب می شوند و ثابت تر باقی می مانند می توانند راهکار خوبی برای این امر باشند. همچنین برای ماندگاری بیشتر خط چشم می توانید از کمی پرایمر استفاده کنید.

استفاده از خط لب و رژ لب

رژ لب با گرما می تواند پخش شود پس بهتر است قبل از استفاده از رژ لب از خط لب استفاده کنید تا جلوی پخش شدن رژ را بگیرد.همچنین راه حل دیگری برای این کار وجود دارد که بعد از زدن رژ لب با یک دستمال یا کاغذ، رطوب و روغن اضافه ی رژ را بگیرید.

 

خط لب

 

پودر بیک

پودر بیک ماندگاری بالاتری به آرایش می بخشد. برای این که آرایش با دوام تری داشته باشید می توانید از پودر بیک کمک بگیرید.

 

پودر بیک

 

اسپری فیکس کننده

در آخر آرایش استفاده از اسپری فیکس کننده را فراموش نکنید. اسپری آب معدنی سبب آبرسانی و شاداب تر کردن آرایش می شود. همچنین بهترین راه برای آبرسانی و مرطوب کنندگی بدون چرب کردن پوست و جلوگیری از چین و چروک است. اگر در طول روز احساس می کنید آرایش بر روی پوستتان سنگینی می کند با اسپری کردن آب معدنی به روی پوستتان طراوت و تازگی مجدد را به آرایشتان ببخشید.

 

اسپری فیکس

 

مطالب پیشنهادی:

ترفند هایی برای ماندگاری بیشتر لاک

روش های صحیح پاک کردن آرایش

مدل آرایش لایت جدید + عکس

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو