برای پرپشت شدن موی کودکم چه کنم؟

منبع: نی نی بان

78

1398/5/26

15:09


موهای کودکان به طور متوسط تقریبا 5 تا 10 میلی‌متر در ماه و به طور میانگین 10 تا 12 سانتی‌متر رشد می‌کند. در حالی که سرعت بخشیدن به این رشد و پرپشت کردن موی کودکان سخت است اما می‌توان در مراحل مختلف رشد کودک، به سالم ماندن موهای او کمک کرد. هرچند بیشتر پرپشتی و جنس مو ژنتیکی است اما باید مراقبت‌های لازم از موی او را انجام دهید تا آسیب کمتری ببیند و در عین حال به پرپشتی آن کمک کنید.

شامپوی مناسب استفاده کنید
موهای فرزندتان را با شامپوی مناسب کودکان شستشو دهید و اگر او مستعد داشتن موهای چرب نیست فقط یک یا دو بار در هفته موهایش را شامپو کنید تا از خشکی بیش از حد خودداری کنید. از نرم کننده‌ای استفاده کنید که حاوی مواد مرطوب کننده موثر مانند روغن جوجوبا و پروتئین گندم هیدرولیز شده باشید. گلیسرین همچنین با کشیدن رطوبت از هوا به موها کمک می‌کند.

موهای کودک را با کمک کاندیشنر شانه کنید
موهای فرزندتان را در حالی که کاندیشنر هنوز روی موهایش است، شانه کنید تا گره‌های مو به راحتی باز شود. شما می‌توانید کاندیشنر را در خانه نیز تهیه کنید، کافی است سه چهارم از یک بطری اسپری را آب پر کنید و یک یا دو قاشق کاندیشنر بریزید و موهای کودک را با آن اسپری کنید و دو تا سه دقیقه بعد برس کنید.

برای موهای کودک از برس مناسب استفاده کنید
موهای فرزندتان را با یک برس سلولز استات شانه کنید. شانه‌های سلولز استات باعث ایجاد ایستایی نمی‌شود. این برس‌ها چربی مو را از بین نمی‌برند. از ابزارهایی مانند سشوار و اتوی مو و ... خودداری کنید. اینها همه باعث خشک شدن موها می‌شود. در این حالت احتمال شکستگی بیشتر شده و موجب بی‌جان شما موهای فرزندتان می‌شود.

موهای فرزندتان را سنجاق نکنید
بهتر است موهای کودک را با لوازمی مانند سنجاق و ... نبندید. در صورت تمایل می‌توانید از لوازمی مانند گیره‌های پارچه‌ ای و ساتنی به جای انواع پلاستیکی استفاده کنید چون این اکسسوری‌ها الاستیک مو را از بین نمی‌برند. اگر موهای کودک را می‌بافید، مطمئن شوید خیلی محکم موهایش را نبسته‌اید زیرا باعث ریزش مو می‌شود.

به پزشک مراجعه کنید
با پزشک فرزندتان صحبت کنید. بیشتر نوزادان در چند ماه اول بعد از تولد موهای اولیه خود را از دست می‌دهند با این حال اگر فرزند شما تا 2 سالگی موی کامل سر نداشت با پزشک متخصص مشورت کنید. در چنین شرایطی به علائم دیگری مانند خستگی، رشد آهسته، افتادگی پلک و زردی توجه کنید. پزشک ممکن است با این علائم متوجه یک بیماری اساسی شود.

رژیم غذایی پرپشتی موی کودک
یک رژیم غذایی مناسب و متعادل برای کودک حفظ کنید. این کار کمک خواهد کرد ویتامین‌های C و E به موهای او برسد. این ویتامین‌ها مو را در برابر آفتاب و آسیب‌های محیطی و ویتامین‌های گروه B محافظت می‌کند و باعث رشد سالم مو و ترمیم آن می‌شود. اطمینان حاصل کنید رژیم غذایی او شامل مقدار آهن لازم و توصیه شده بسته به سن او و بین 7 تا 10 میلی‌گرم در روز باشد زیرا این ماده معدنی به دفاع در برابر ریزش مو کمک می‌کند. اسیدهای چرب ضروری همچنین در به حداکثر رساندن سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کند.
مطمئن شوید کودک شما به مقدار کافی پروتئین مصرف می‌کند. پروتئین برای رشد و قدرت یافتن مو ضروری است زیرا کراتین لازم را تامین می‌کند. کودکان 2 تا 3 ساله روزانه 57 گرم پروتئین لازم دارند در حالی که بچه‌های 4 تا 8 ساله به 110 گرم پروتئین نیاز دارند. پروتئین‌های گوشتی منبع خوبی از آهن هستند. اگر کودک آهن کمی دریافت کند می‌تواند به ریزش موی او منجر شود. سبزیجات برگ سبز و کلم بروکلی همچنین منابع خوبی از آهن هستند.

آب پیازی روی سر کودک بمالید
آب پیاز در رشد موهای کودک موثر است. کافی است این مایع را روی سر کودک بمالید یا آن را اسپری کنید. دقت کنید که از حتما از محافظ چشم برای این کار استفاده کنید تا آب پیاز با چشم‌های کودک تماس پیدا نکند. این کار را دو بار در روز و به مدت 2 هفته انجام دهید. برای تهیه آب پیاز، پیاز را رنده کرده و سپس آب آن را صاف کنید.

مواد لازم برای پرپشتی موی کودکان
شامپوی ملایم
کاندیشنر
آب مقطر
شانه مناسب
لوازم جانبی موی مناسب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو