حلزون تراپی یا حلزون درمانی چیست و چه فوایدی دارد؟

منبع: اوما

440

1398/5/26

18:43


حلزون تراپی یا حلزون درمانی چیست و چه فوایدی دارد؟

یکی از جدیدترین روشهای زیبایی حلزون درمانی است. اگرچه در ابتدا این روش در ژاپن و کره محبوبیت داشت، اما به آرامی به سایر نقاط جهان نیز سرایت کرد.

حلزون تراپی چیست؟

این روش در درجه اول یک درمان ضد پیری است. در این روش حلزونهای مخصوص پرورش داده می شوند تار روی صورت شما حرکت کنند. گزارش شده است ماده باقی مانده (مخاط) از حلزون برای از بین بردن سلولهای مرده، کاهش چین و چروک، بستن منافذ و کاهش برنزه بسیار مناسب است.

فواید حلزون درمانی برای پوست

  •  کاهش التهابات پوستی
  •  کمک و تسریع به درمان و ترمیم طبیعی آسیب‌های پوستی
  •  تجدید پوست با از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تولید سلول‌های سالم
  • ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده از اشعه ماورای بنفش خورشید
  • حفظ رطوبت و نرمی پوست با رشد و تکامل مولکول‌های کربوهیدراتی نگه‌دارنده آب در پوست
  •  جلوگیری و مبارزه با عفونت‌های پوستی با بهبود توانایی پوست در تولید مواد ضد میکروبی
  • بهبود تیرگی، کدری و لکه‌های پوست
  • افزایش قدرت نوسازی پوست
  • کاهش آثار جای جوش، زخم و ترک‌های پوستی
  • افزایش درخشش و شفافیت پوست

مراحل انجام حلزون تراپی

ابتدا بایستی پوست را به طور کامل تمیز کنید. سپس حلزون‌ها بر روی پوست شما قرار داده می‌شود. حلزون‌ها به مدت نیم ساعت بر روی پوست هر فرد قرار گرفته و حرکت می‌کنند و فرد پس از برداشتن حلزون، احساس طراوت و شادابی می‌کند

با توجه به تجربیات کسانی که از این روش استفاده کرده اند حلزون‌ها به سرعت بر روی پوست حرکت می‌کنند و به راحتی از پوست جدا نمی‌شوند و نمی‌افتند. در طی این نیم ساعت فرد احساس می‌کند که یک جریان خفیف الکتریکی روی پوستش ایجاد شده است.

 

حلزون تراپی یا حلزون درمانی

حلزون تراپی هر چند وقت یکبار انجام میشود؟

کارشناسان توصیه میکنند افراد بالای 30 سال هر شش ماه یک بار و افراد بالا چهل سال هر 4 ماه یک بار این عمل جوانسازی پوست را انجام دهند

حلزون برای پوست شما چه کاری انجام می دهد؟

این مخاط به آبرسانی پوست انسان کمک می کند، از پیری جلوگیری می کند و به بهبود چین و چروک و جای زخم می پردازد. همچنین مخاط باقی مانده از حلزون دارای مواد مغذی مانند اسید هیالورونیک، آنزیم های گلیکوپروتئین و پپتیدها می باشد.

آیا ژل حلزون واقعا موثر است؟

ژل حلزون خواص ضد پیری دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند استفاده از مخاط حلزون به درمان آسیب های ناشی از آفتاب می پردازد و باعث بهبود سطح پوست می شود. این بدان معنی است که این ژل بر روی چین و چروک های عمیق تاثیر چندانی نخواهد داشت اما می تواند تأثیر مثبتی روی خطوط ریز داشته باشد.

آیا مخاط باقی مانده از حلزون خطرناک است؟

اگرچه این مخاط مسموم نیست، اما مخاط باقی مانده از حلزونهای غول پیکر آفریقایی قادر به انتقال برخی بیماری ها به انسان هستند. عفونت ناشی از کرم ریه موش می تواند باعث مننژیت در انسان شود. اگر انسان حلزون را مصرف کند ، این کرم می تواند از حلزون به انسان منتقل شود.

آیا کرم حلزون برای چین و چروک مفید است؟

این کرم به مبارزه با پیری، چین و چروک های ریز، جوش و آکنه می پردازد. همچنین گفته شده که این کرم الاستیسیته و شفافیت پوست را باز می گرداند. کرم حلزون یک مرطوب کننده روزانه بسیار مناسب است.

چه بیماریهایی از حلزون منتقل می شود؟

شیستوزومیازیس ، همچنین تب حلزون و بیلاریزی، بیماری است که ناشی از کرم های مسطح انگلی به نام شیستوزوم است. مجاری ادراری یا روده ممکن است آلوده شود. علائم آن شامل درد شکم ، اسهال ، مدفوع خونی یا خون در ادرار است.

آیا حلزون ها گاز می گیرند؟

حلزون ها دندان هایی دارند که از آنها برای خوردن استفاده می کنند ، بنابراین بله می توانند گاز بگیرند. با این حال، حلزون ها معمولا انسان ها را گاز نمی گیرند و اگر این کار را انجام دهند فک آنها به اندازه کافی قوی نیست که تأثیر زیادی بگذارد. حلزون مخروطی دارای زهر سمی قدرتمندی است که می تواند انسانها را بکشد، اگرچه این حالت گاز گرفتگی در نظر گرفته نمی شود.

آیا حلزون سمی است؟

حلزونهای باغی معمولاً سمی نیستند، و حتی خوردن آنها مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، حلزون مخروطی دریایی یکی از قدرتمندترین سموم موجود در طبیعت را دارد. این سم طوری طراحی شده است که فوراً ماهی را فلج می کند.

TNN.V Lakshm. Have you tried snail therapy yet? Updated: Nov 14, 2014

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو