خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی | غذاهایی متفاوت با آنچه خیال می کنید

خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی | غذاهایی متفاوت با آنچه خیال می کنید


منبع: همگردی

467

1398/5/26

19:12


بسیاری از افراد محلی برنج سرخ شده تایلندی یا غذاهای مدیترانه ای را به عنوان غذاهای محلی استرالیا می شناسند، ولی واقعا این غذاها متعلق به استرالیا نیستند. این غذاها جز فرهنگ چندگانه استرالیا بوده که از کشورهای دیگر وارد آن شده اند. به غیر از گوشت کانگورو و وجمیت که از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هستند، بقیه غذاهای بومی به دست فراموشی سپرده شده اند. ممکن است شما از شنیدن نام برخی از این غذاها تعجب کنید، اما تاریخ آشپزی در اینجا این 40 نوع غذا را به عنوان غذاهای معروف استرالیایی معرفی می کند.

غذاهای معروف استرالیایی

ویچتی گربز

گرب یک نوشیدنی با طعمی نادر بوده که هزاران سال قبل توسط استرالیایی های بومی مورد استفاده قرار می گرفت. ملت بزرگ استرالیا اغلب با خوردن خام این ماده با مشکل مواجه می شوند. این نوشیدنی بسیار خوشمزه بوده و مورد علاقه مردم استرالیا هست.

ویچتی گربز

آنزاک

روز 25 آوریل که به عنوان آنزاک نامگذاری شده است، روزی که ارتش استرالیا و نیوزیلند در جنگ جهانی اول جنگیدند. این غذا که یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هست، دارای پیشینه تاریخی قوی است. آنزاک در طول جنگ توسط همسر سربازان تهیه و به خط مقدم فرستاده می شد. مواد اولیه آن شامل جو دوسر، آرد، شکر، پودر نارگیل، کره، بیکربنات سودا و آب بوده و به همین دلیل قابلیت نگهداری طولانی مدت حتی در سفرهای آبی را نیز دارد.

آنزاک

امو

امو در واقع دارای مقدار کمی گوشت گاو است. این غذا تقریبا بدون چربی بوده و می توان از گوشت حیوانات بومی استرالیا هنگامی که دودی می شوند، برای تهیه این غذا استفاده کرد. برای خوشمزه تر و لذیذتر کردن این غذا می توان از گوشت گوساله دودی، پنیر فتا، گوجه فرنگی خشک شده، پیاز و فلفل سیاه استفاده نمود.

امو

فندق استرالیایی

بومیان شرق استرالیا این ماده غذایی را به صورت خام می خورند، اما آن را می توان با شکلات خورد و یا برای تهیه کیک نیز استفاده کرد. در طول بهار این ماده غذایی به وفور در استرالیا یافت می شود.

فندق استرالیایی

دمپر

این غذا یکی از غذاهای معروف استرالیایی بوده که در گذشته غذای اصلی کارگران و افراد فقیر بود. ساده ترین دستورالعمل تهیه این غذا شامل آرد گندم، آب و کمی نمک هست که بر روی سنگ های آتشفشانی پخته می شود. امروز برای فانتزی کردن این غذا می توانید کمی شیر به ترکیب آن اضافه کنید.

دمپر

سوپ نخود و ژامبون

این غذای زمستانی که یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هست، ریشه بریتانیایی دارد و برای چندین دهه یک پیشنهاد ساده مخصوص خانواده های روستایی بود. برای لذیذتر کردن این غذا که یکی از بهترین غذاهای استرالیایی به حساب می آید، می توانید سس گوجه فرنگی و یا سوسیس دودی را به آن اضافه کنید.

سوپ نخود و ژامبون

تی تی

این ترکیب با فیبر بالا که مخصوص صبحانه است، از دانه های گندم تهیه می شود. این وعده از سال 1930 غذای مورد علاقه استرالیایی ها بوده است. معمولا به ترکیب آن چند موز یا توت فرنگی و یا یک قاشق غذاخوری شیر شیرین اضافه می کنند. مشتری اصلی تی تی بچه ها هستند و آن را بسیار دوست دارند.

تی تی

لمینگتون

لمینگتون اغلب به عنوان کیک ملی استرالیا نامگذاری می شود. سازمان اعتماد ملی کوئیزلند حتی یکی از آیکون های مورد علاقه استرالیا را لمینگتون نامید. این کیک اسفنجی مربعی شکل از لایه های شکلات یخ زده و نارگیل خشک شده تهیه می شود. گاهی اوقات در وسط این کیک یک لایه کرم یا مربا قرار می گیرد و به طور معمول در تمامی کافه ها به عنوان یک مکمل ایده آل برای چای و قهوه سرو می شود.

لمینگتون

ماهی کالاماری همراه نمک و فلفل

پخت این غذا که یکی از غذاهای معروف استرالیایی به حساب می آید، بسیار سریع و آسان است. ماهی کالاماری مرکب را به نمک و فلفل آغشته و سپس سرخ می نماییم. غالبا این غذا به عنوان یک میان وعده سرو می شود.

ماهی کالاماری همراه نمک و فلفل

کباب بره

اغلب خانواده ها برای ناهار یکشنبه ها این غذا را که یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هست، تهیه می کنند. ترکیب این غذا شامل قطعات خوشمزه گوشت بوده که به سیر، رزماری و روغن زیتون آغشته می شود و سپس آن را با سیب زمینی می پزند. اگرچه ممکن است ریشه اصلی این غذا فراتر از مرزهای استرالیا باشد، اما استرالیایی ها با افتخار ادعا می کنند که تنها آن ها می دانند که چگونه باید کباب بره درست کرد.

کباب بره

فیش اند چیپس

اگر کتاب های تاریخی را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که این یکی از غذاهای معروف استرالیایی است. این غذا معمولاً در رستوران های ساحلی استرالیا سرو می شود. استرالیا دارای بهترین غذاهای دریایی در کل جهان است، این به این معنی که شما می توانید انواع ماهی های تازه را با نمک و آبلیمو میل نمایید.

فیش اند چیپس

جان دوری

جان دوری یک نوع ماهی و غذای محلی محبوب بوده که معمولاً در آب های استرالیا یافت می شود. این ماهی را همراه با بادمجان سرخ شده و یا به صورت پخته شده با روغن زیتون می خورند. جان دوری یک نوع ماهی گوشتی و غذای محبوب استرالیایی است.

جان دوری

آیسد وو وو

هنگامی که کوین رود، نخست وزیر سابق در سخنرانی خود در سال 2007 درباره آیسد وو وو اظهار نظر کرد، توانست به تنهایی جایگاه این غذا را ارتقا دهد. این ترکیب شیرین و نرم که از آرد گندم تهیه شده، در دو طرف با مربا تمشک و پودر نارگیل پوشیده می شود. شرکت آرنوت که تهیه کننده آن است، یک موسسه غذایی استرالیایی بوده که اکنون تابع شرکت کمپل سوپ ایالات متحده است.

آیسد وو وو

اسنک کبابی

هیچ کاری برای خانواده های استرالیایی دوست داشتنی تر و لذت بخش تر از کباب کردن نیست. انتخاب اول هر خانواده استرالیایی برای غذا معمولاً اسنک کبابی است. این غذا از گوشت گاو که با انواع گیاهان و ادویه جات طعم دار شده، تهیه می شود. در تهیه این غذا که یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هست، یکسری ریزه کاری های وجود دارند که می تواند آن را خوشمزه تر کنند. شما می توانید با اضافه کردن پیاز سرخ شده و سس آن را خوشمزه تر کنید. برخی از افراد محلی گاهی به آن سوسیس نیز اضافه می کنند.

اسنک کبابی

بالمین باگز

گونه ای از خرچنگ بوده که در آب های کم عمق در اطراف استرالیا زندگی می کند. این ماهی کوچک مقیاس دارای پنجه نیست و فقط دم آن گوشت خوراکی دارد، ولی مانند خرچنگ دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است.

بالمین باگز

پاولوا

استرالیا و نیوزیلند سال هاست که با هم رقابت دارند تا این غذا را به اسم خود ثبت کنند. هر دو کشور ادعا می کنند که این غذا را به افتخار بلورینا آنا پاولوا که اهل روسیه بوده و در دهه 1920 از استرالیا دیدن کرد، اختراع کرده اند. هیچ شاهد قطعی و مدرکی مبنی بر اثبات ادعای این دو کشور وجود ندارد. با وجود ادعای که کشور نیوزیلند نسبت به این غذا دارد، ولی اکثر مردم جهان این غذا را متعلق به استرالیا می دانند. پاولوا یک دسر تهیه شده از نعناع بوده که دارای بافتی نرم، ترد و سبک است. این غذا معمولاً با کرمی شیرین و میوه های تازه خرد شده تزئین و سرو می شود.

پاولوا

تیم تام

شرکت آرنوت که مسئول تهیه این ماده غذایی است، بیان می کند که سالانه 35 میلیون بسته از این غذا به فروش می رساند. از این مقدار 400 میلیون در استرالیا به فروش می رسد. این ترکیب بسیار دوست داشتنی از دو لایه که وسط آن با شکلات آب شده پر شده، تهیه می شود. جای هیچ تعجبی نیست که شما می توانید این ترکیب را در تمامی سوپر مارکت ها پیدا کنید.

تیم تام

داگوود داگ

برخی از استرالیایی ها ادعا می کنند که ادامه زندگی بدون این غذا که یکی از غذاهای معروف استرالیایی بوده، برایشان دشوار است. این غذا، غذای مخصوص عید پاک بوده و طرز تهیه غذا به صورت است که سوسیس آلمانی را خرد و سرخ کرده، سپس با سس گوجه فرنگی فراوان میل می نمایید.

داگوود داگ

رولت سوسیس

گوشت دودی پخته شده یکی دیگر از غذاهای محبوب استرالیایی ها برای وعده ناهار است. اگرچه مردم اکثر کشورهای جهان طعم این غذا را دوست دارند، ولی استرالیایی ها یک طعم منحصر به فرد و مدرن از این غذا را ارائه می دهند. چندگانگی فرهنگی در استرالیا باعث ایجاد تجربه های مختلف آشپزی و طعم ها و مزه های منحصر به فرد شده است.

رولت سوسیس

سائو

این ترکیب به عنوان یک کار خیریه توسط ارتش رستاخیز تهیه شد. این ترکیب مربعی شکل دارای بافتی سبک بوده و جهت تهیه آن خمیر را به ورقه های نازک تبدیل کرده و سپس آن را به شکل مربع برش می دهند. معمولا برای خوشمزه تر شدن و ترد شدن آن یک لایه نازک کره رویش می مالند. این غذا دارای قدمت تاریخی بسیاری بوده و نسل های فراوانی با آن خاطره دارند.

سائو

چری رایپ

قدیمی ترین تولید کننده شیرینی شکلاتی استرالیا هنوز هم یکی از بهترین فروشندگان آن است. چری رایپ حاوی نارگیل و گیلاسی بوده که به شکلات تلخی به نام کادبوری آغشته می شود.

چری رایپ

فیری برد

دوران کودکی خود را هنگامی که قلبتان برای هیچ چیز به جز کمی فیری برد نمی زد، به یاد می آورید؟ نان سفید بریده شده مثلثی شکل که با کره یا مارگارین پوشیده شده است. این غذا که یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هست، پایه ای اصلی در میهمانی های بچه ها بود.

فیری برد

پارمیجیانا

پارمیجیانا یک نام ایتالیایی است. یک کافه قدیمی استرالیایی را به عنوان یک غذای استرالیایی در ایتالیا معرفی کرد و از آن زمان آن را به عنوان یک شنیسل مرغ همراه با گوجه فرنگی و پنیر ذوب شده شناختند. گاهی اوقات می توان این غذا را با ژامبون درست کرد.

پارمیجیانا

پیگز این بلنکت

این غذا که یکی از غذاهای معروف استرالیایی بوده، همراهی کامل با هر شام کبابی است. در ایالات متحده، اصطلاحا اغلب به هات داگ یا سوسیس پیچیده شده در خمیر یا حتی پنکیک اشاره دارد، اما در استرالیا، تفاوتش در مورد بسته بندی گوشت است

پیگز این بلنکت

چیکو رول

این غذایی استرالیا، توسط رول های چینی به چالش کشیده شد، میان وعده ای سرخ شده که شامل گوشت گاو، کرفس، کلم، جو، هویج، پیاز، لوبیا سبز و ادویه جات است. احتمالا بعضی از افراد مواد دیگری را نیز به این ترکیب اضافه می کنند. برخی از مارک های چیکو رول اغلب دارای مواد تشکیل دهنده ای هستند که به سادگی قابل شناسایی نیستند. برای تشخیص آن ها باید تجربه کافی داشته باشید. چیکو رول ها به طور معمول جز فست فودها محسوب می شوند و در مغازه های محلی قطار سرو می شوند.

چیکو رول

اسپگ بول

مطمئنا این غذا که یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هست، خیلی ها را متعجب خواهد کرد. اسپاگتی بولونیس یک غذای ایتالیایی بوده، اما زمانیکه این غذا را با ترکیب گوشت گاو و خوک استرالیایی درست کنیم، ماهیت استرالیایی پیدا می کند.

اسپگ بول

کیک گوشت

شما نمی توانید به کسی بگویید که استرالیایی هستید، مگر اینکه کیک گوشت را بیش از یکبار بخورید، غذای نازکی که خوردن آن بسیار لذت بخش است. این غذا که یکی از غذاهای معروف استرالیایی بوده، در منوی هر میهمانی یا باشگاهی قرار دارد. امروزه کیک گوشت دارای تغییرات بسیاری هست، اما اگر دوست دارید آن را به اندازه کافی ساده نگه دارید، آن را با سیب زمینی بپزید.

کیک گوشت

پیتزا دریایی

پیتزا خود را با تازه ترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی موجود در آب های استرالیا میل کنید. برای تندی آن مقداری فلفل رویش بپاشید و طعم شگفت انگیزی را تجربه کنید. بودن شک این غذا یکی از غذاهای معروف استرالیایی به حساب می آید و بی نظیر هست.

پیتزا دریایی

تمساح

این غذا منحصر به فرد استرالیا نیست. اگرچه چرم تمساح برای ساخت کیف پول، کمربند و کیف های دستی استفاده شده، ولی گوشت آن نیز توسط مردم محلی مصرف می شود، هرچند که قطعا استفاده از آن گسترده نیست.

تمساح

وجمیت اند تست

این غذا به طور قابل ملاحظه ای صاف و شیرین است. این ترکیب که یکی از غذاهای معروف استرالیایی به حساب می آید، از عصاره مخمر تهیه شده و دستورالعملش بسیار ساده است. دلیل محبوبیت این غذا ممنوعیت واردات آن توسط گمرک ایالات متحده بوده و باعث ایجاد خشم در رسانه های استرالیا شده است.

وجمیت اند تست

وانیل اسلایس

این شیرینی در فرانسه به وجود آمد، هر چند که آن را به نام ملی فئیل نامیده اند که به هزار برگ ترجمه می شود و در زبان انگلیسی به معنای یک تکه وانیل است. استرالیایی ها می گویند این یک شیرینی بوده که با چند لایه وانیل و شکر یخ زده پر شده است. این شیرینی می تواند با طعم های مختلفی همراه باشد.

وانیل اسلایس

گریلد کانگرو

چرا استرالیایی ها از حیوان ملی خود به عنوان غذا استفاده نمی کنند؟ بعضی ها دلیل آن را از بین رفتن و نابودی طبیعت اعلام کرده اند. علاوه بر این چربی گوشت کانگرو کم است و معمولاً یک طرف آن پخته می شود. اگر گوشت کانگرو را با سیر، فلفل، رزماری، میوه ای مانند آلو، توت قرمز و نارنگی بپزید، خوشمزه تر می شود.

گریلد کانگرو

بارامانودی

شاید از تمام انواع ماهی ها، بارامانودی نام خود را از زبان بومی به نام ماهی رودخانه بزرگ مقیاس گرفته است. این غذا در رستوران های سراسر کشور وجود داشته و برای اولین بار پودر سرخ شده خرمالو سرو شده است.

بارامانودی

کرب استیکس

این غذا که یکی از معروف ترین غذاهای استرالیایی به حساب می آید، چوب خرچنگ نامیده می شود، اما آیا واقعا حاوی خرچنگ است؟ غذای کرب استیکس جز ضروری فرهنگ استرالیا بوده و حاوی گوشت ماهی سفید پخته شده است.

کرب استیکس

فانتالس

یک غذای محبوب استرالیایی بوده که از کارامل شکلاتی و شکلات شیری تشکیل شده است. این غذا برای بسته بندی زرد و آبی رنگش معروف بوده که بر روی فیلم های بی اهمیت حکاکی می شود.

فانتالس

سوپ مرغ و ذرت

استرالیایی ها این غذای چینی را پذیرفته اند. سوپ مرغ و ذرت یکی از غذاهایی بوده که در رستوران های چینی سرو می شود، ولی ما آن را جز غذاهای استرالیایی می دانیم.

سوپ مرغ و ذرت

کیک مرغ سبز

استرالیایی ها غذاهای تایلندی را دوست دارند. کیک مرغ سبز را در تایلند در داخل کاسه پیتی و در استرالیا در یک ظرف سبز رنگ سرو و یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی به حساب آورده می شود.

کیک مرغ سبز

همبرگر با چغندر

شما می توانید برگرها را در سراسر جهان بخورید، اما در هیچ جا به جز استرالیا خوردن یک تکه چغندر قهوه ای مایل به زرد را با گوشت گاو استرالیایی تجربه نمی کنید. این ساندویچ گوشت گاو و پنیر که یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هست را فقط با دست می توان پخت. این غذا به حدی خوشمزه بوده که رونالد مک دونالد در سال های اخیر تلاش گسترده ای را برای تهیه آن انجام داد.

همبرگر با چغندر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو