برترین بازیکنان دو پای فوتبال از گذشته تا کنون

منبع: فرزند

318

1398/5/27

00:39


برترین بازیکنان دو پای فوتبال از گذشته تا کنون

با ما همراه باشید تا بهترین بازیکنان دو پای تاریخ فوتبال را بهتر بشناسیم.

دو پا بودن در فوتبال امری عادی همانند چپ پا و یا راست پا بودن نیست! دلیلی هم نیست که عادی باشد! بازیکنی که بتواند از هر دو پای خود در برابر حریفان خود استفاده کند، تمام عیار است. بازیکنی که نیازی نیست که همانند آرین روبن حتما توپ را بر روی پای چپ خود بیاورد و از پای دیگر جز برای تکیه گاه استفاده نکند.

سیمونه وردی

سیمونه وردی بازیکن ایتالیایی ۲۷ ساله، در بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در تیم بولونیا بازی می کرد که بعدا به تیم ناپولی منتقل شد.

وی در حین بازی با تیم کروتونه در فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ موفق شد از دو نقطه مختلف و با هر دو پای خود ضربه آزاد بسیار زیبایی را وارد دروازه حریف کند تا به اولین بازیکنی بعد از فصل ۲۰۰۴-۰۵ سری آ تبدیل شود که با هر دو پای خود در یک بازی موفق شده گلی را از روی ضربه کاشته وارد دروازه حریف کند. دلیل حضور او در این لیست نیز همین است.

عثمان دمبله

دمبله، وینگر جوان تیم بارسلونا که سابقا در تیم دورتموند آلمان و رن فرانسه بازی می کرد بدلیل گل های بسیار عالی که با هر دو پا وارد دروازه حریفان می کرد و تکنیک بالای خود چشم سران باشگاه بارسلونا را گرفت و آنها را مجاب کرد که با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو او را خریداری نمایند.

مارک اورمارس

ستاره تیم هایی نظیر آژاکس، آرسنال و بارسلونا. مارک اورمارس یکی از وینگر های تمام عیار دنیای فوتبال است.

قدرت دریبل بسیار بالا و همچنین بسیار خطرناک در خط حمله. این بازیکن که به طور کلی در دوران بازیگری چپ پا بود بدلیل قابلیت استفاده از هر دو پا در پست وینگر چپ بازی میکرد و گل های متعددی نیز با پای غیر تخصصی خود وارد دروازه حریفان کرده است.

پاول ندود

ستاره سابق تیم یوونتوس و یکی از دوست داشتنی ترین و وفادار ترین بازیکنان فوتبال. وینگر چپ سابق تیم یوونتوس و برنده توپ طلای فوتبال دنیا در سال ۲۰۰۳٫

این بازیکن به همراه پتر چک و آنتونین پانِنکا را می توان سه تا از بهترین بازیکنان کشور جمهوری چک انتخاب کرد. قدرت استفاده از پای چپ ندود دست کمی از پای راست او نداشت با کمی چاشنی قدرت شوتزنی بالا، بسیار مرگ بار ظاهر می شد.

نیمار

این وینگر برزیلی شاید بزرگترین اشتباه زندگیش منتقل شدن به تیم پاری سن ژرمن باشد. بعد از حضور او در نیو کمپ و بازی در کنار لیونل مسی و لوئیس سوارز و تشکیل مثلث MSN، نیمار، دوران اوج خود را به سرعت آغاز کرد و با استفاده از تکنیک بالا و قدرت استفاده از هر دو پا گل های بسیار زیبایی را برای تیم هایی که در آن بازی کرده است به ثمر رسانده است.

بابی چارلتون

لقب سِر الکی به هر شخصی در فوتبال انگلستان داده نمی شود ! سر بابی چارلتون، هافبک افسانه ای سال های دور منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان بود که هم در پست مهاجم و هم در پست هافبک بازی کرده است. شاید خواست خدا بوده است که از سانحه هوایی سال ۱۹۵۸ مونیخ تنها بابی چارلتون زنده بماند تا دنیای فوتبال از حضور او بی نصیب نماند.

سوکراتس

سوکراتس، هافبک هجومی و مهاجم سالهای دور کورینتیانس، فلامینگو و سانتوس، با قامت بسیار بلند ۱۹۳ سانتی متر. بازی سازی فوق العاده و خوش تکنیک که از قابلیت شوت زنی با هر دو پا نیز بهره می برد و گل های متعددی را نیز با پای چپ خود وارد دروازه حریفان خود کرده بود.

کریستیانو رونالدو

لفظ سن فقط یک عدد است در کریستیانو رونالدو خلاصه می شود ! یکی از پارادوکس های بزرگ دنیا وجود همین کریستیانو رونالدوست. بازیکنی که بعد از انجام تست پزشکی مشخص شد در سن ۳۴ سالگی همانند یک بازیکن ۲۰ ساله است.

رونالدو علاوه بر قدرت سرزنی فوق العاده ای که دارد و پرش های معروفش، بدلیل قدرت استفاده از هر دو پا، یکی از مرگ بار ترین مهاجمین تاریخ فوتبال است.

آلفردو دی استفانو

بزرگ ترین بازیکن تاریخ فوتبال از دید بزرگان فوتبال ! اسطوره ماندگار و تمام ناشدنی فوتبال رئال مادرید که موفقیت ها و تاریخ بزرگش را مدیون این بازیکن است.

۵ قهرمانی متوالی بین سال ها ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ در اروپا و گلزنی در تک تک این فینال ها نام دی استفانو را در تاریخ رئال مادرید ثابت نگه می دارد. وی بعد از رائول گونزالس و کریستیانو رونالدو، با ۲۱۶ گل در رتبه سوم برترین گلزنان رئال مادرید حضور دارد.

زین الدین زیدان

زیزو (Zizou) ، یکی از اسطوره های تیم ملی فرانسه و یکی از بازیکنانی که در تاریخ رئال مادرید نامش ماندگار است. نه تنها بازیکنی کامل، بلکه یکی از مربیان بسیار عالی دنیاست که موفق شد ۳ چمپیونزلیگ متوالی را به عنوان سرمربی بدست آورد.

حرف از لیگ قهرمانان شد؟ ! برای درک قدرت دو پا بودن او بهتر است به گلی که در فینال ۲۰۰۲ در برابر لورکوزن روی ارسال عالی روبرتو کارلوس با پای چپ وارد دروازه کرد نگاهی بیاندازید. لازم به ذکر است که زین الدین زیدان راست پا است !

یوهان کرویف

هر جا را بنگریم نامی از کرویف دیده می شود. بازیکن افسانه ای آژاکس و بارسلونا ! دنیای فوتبال هنوز همانند کرویف را به خود ندیده است. بازیکنی خوش تکنیک و دو پا ! کسی که تیم فاینورد را بعد از مدت ها به قهرمانی اردیویزه رساند و تاریخ بارسلونا و آژاکس را متحول کرد.

رونالدو نازاریو

رونالدو نازاریو دا لیما، شاید همانند فان باستن بدلیل آسیب دیدگی عذاب کشید اما توپی نبود که به این بازیکن دوست داشتی و تپل فوتبال دنیا برسد و دروازه حریف باز نشود. حضور دروازه بان در دروازه برای نازاریو کلیشه ای بود. گل های بی نظیر او به همراه تکنیک بالا و قابلیت استفاده از دو پا و قد بلند، او را به یکی از بهترین تمام کننده های تاریخ فوتبال تبدیل می کند.

پله

اگر بگوییم کامل ترین بازیکن تاریخ فوتبال، بی راه نگفته ایم ! ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقب به پله. وی در سن ۱۸ سالگی در تیم ملی برزیل شروع به بازی کرد و موفق شد در همان سن در سال ۱۹۵۸ دروازه حریف خود را در جام جهانی باز کند.

قدرت دریبل زنی، کنترل عالی بر روی توپ و بازی گردانی این بازیکن در کنار دوپا بودن او، او را پادشاه فوتبال دنیا تبدیل کرده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو