درمان سل در طب سنتی با دارو های گیاهی

منبع: آسان طب

207

1398/5/27

13:15


در قرون گذشته یکی از مرگبار ترین بیماری ها برای بشریت سل بوده است . بر طبق تحقیقات انجام شده ، در قرن 17 تا 19 پنج میلیون نفر به دلیل سل جان خود را از دست داده اند . سل بیماری است که در آن میکروبی به اسم مایکوباکتریوم توبرکلوزیس به بدن حمله کرده و باعث بروز بیماری می شود . این میکروب بیشتر به شش ها حمله می کند ولی سایر اندام های بدن نیز ممکن است تحت تاثیر این میکروب قرار بگیریند . درمان سل در طب سنتی ، سال ها مورد بحث بوده است و پزشکان زیادی در راه درمان این بیماری جان خود را از دست داده اند . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با درمان سل در طب سنتی آشنا کنیم .

درمان سل در طب سنتی

درمان سل در طب سنتی

همه پزشکان در مورد بیماری سل اطلاع داشته اند و می دانستند که چه علائمی دارد . اما تنها یک پزشک بود که توانست عامل بیماری زا را کشف کند . رابرت کخ در سال 1882 موفق شد تا این میکروب را کشف کند و به خاطر همین کشفش بود که او در سال 1902 موفق شد تا نوبل پزشکی را از آن خود کند . این مرد بزرگ در راه کشف درمان این بیماری نیز خدمات زیادی به بیشریت ارائه داد . اما چیزی که این داستان را غم انگیز می کند این است که رابرت کخ در سال 1910به خاطر بیماری سل جان خود را از دست داد .

استفاده از بادام زمینی

برای مدت ها در درمان سل در طب سنتی از خشکبار به خصوص بادام زمینی استفاده می شده است و هیچکس دلیلش را نمی دانست . فقط می دانستیم که این کار سبب بهبود سل می شود. حتی هیچکس نمی داند که این ایده اولین برا توسط چه کسی ارائه شده است . در سال 2005 محققان فهمیدند که ماده ای به اسم آرگینین تاثیر معجزه آسایی در روند بهبودی سل دارد . این ماده در خشکبار به وفور وجود دارد و بیشترین مقدار آن در بادام زمینی قرار دارد .

استفاده از گل سرخ

اکثر دانشمندان اعتقاد دارند که این روش توسط ایرانیان کشف شده است چرا که ایرانی ها در صتعت گلاب گیری پیشرو و پیش قدم بوده اند . همان طور که می دانید یکی از بهترین گل ها برای گلاب گیری ، گل سرخ می باشد . برای استفاده از این ماده باید آن را با مقداری گلاب و قند ترکیب کنید . دقت داشته باشید که باید از گلبرگ های گل سرخ تازه شکفته شده استفاده کنید . گل سرخ یکی از بهترین قابض ها و تقویت کننده ها می باشد و به همین دلیل است که استفاده از آن در درمان سل موثر می باشد .

استفاده از سیر

استفاده از سیر از چندین جهت بسیار مناسب می باشد . در مرحله اول این خواص سیر است که باعث شده برای درمان سل بسیار مفید باشد . سیر یکی از بهترین مواد ضدعفونی کننده می باشد که می تواند به ضدعفونی کردن ریه ها و دستگاه تنفسی کمک کند . همچنین سیر دارای آنتی باکتریال نیز می باشد که می توانند باعث از بین رفتن میکروب سل شوند . اما دلیل دوم در دسترس بودن و ارزان بودن این ماده می باشد . شما می توانید سیر را به صورت خام مصرف کنید و اگر مزاجتان اجازه نمی دهد آن را به صورت پخته استفاده کنید .

درمان سل در طب سنتی

استفاده از بارهنگ

یکی از بهترین ماده های غذایی برای درمان سل در طب سنتی ، استفاده از بارهنگ است . این ماده دارای خاصیت قابضی ، ضد عفونی کنندگی ، آنتی باکتریالی و ضد التهابی می باشد و به همین دلیل می توان در روند درمان سل نقش مهمی را ایفا کند . بدین منظور باید 50 گرم از این ماده را با اکالیپتوس و انجبار به مدت 20 دقیقه بجوشانید و سپس بعد از اینکه سرد شد آن را از یک صافی رد کرده و دو بار در روز از آن استفاده کنید .

استفاده از اکالیپتوس

برگ های اکالیپتوس یکی از بهترین مواد برای درمان بیماری های تنفسی می باشند پس نه تنها از آن برای درمان سل ، بلکه برای سرما خوردگی و عفونت های سینوزیتی نیز استفاده می شود . علاوه بر این ها اکالیپتوس دارای خاصیت خلط آوری نیز می باشد . بدین منظور شما باید چند برگ از این گیاه را در آب بجوشانید و بعد از اینکه دم کرد ، چند نوبت در روز از آن به صورت نوشیدنی استفاده کنید .

منبع : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو