روش های اثبات شده برای دستیابی به موفقیت بیشتر در زندگی

روش های اثبات شده برای دستیابی به موفقیت بیشتر در زندگی


منبع: نمناک

80

1398/5/27

14:14


بعضی افراد معتقدند موفقیت یک مفهوم ذهنی است اما علم و ساختار جامعه ثابت کرده است که موفقیت علاوه بر اینکه یکه مفهوم ذهنی است، نمود اجتماعی هم دارد.

روش های اثبات شده برای دستیابی به موفقیت بیشتر در زندگی

روش هایی برای دستیابی به موفقیت بیشتر در زندگی

بعضی  افراد معتقدند موفقیت یک مفهوم ذهنی است اما علم و ساختار جامعه ثابت کرده است که موفقیت علاوه بر اینکه یکه مفهوم ذهنی است، نمود اجتماعی هم دارد. اساسا، مردم نمیتوانند تا زمانی که نیازهای اولیه شان برطرف نشده بهترین خودشان باشند. به عبارت دیگر اگر غذا و پول کافی برای پرداخت صورتحساب ها و مخارج روزمره خود نداشته باشید یا به اندازه کافی دوست داشتنی و جذاب نباشید تا در مورد ارزش خود به عنوان یک انسان احساس خوبی داشته باشید، نمی توانید یک نسخه ایده آل از خودتان باشید. بنابراین، چه کار می توانید انجام دهید تا خودتان را به سمت موفقیت برسانید؟ چگونه میتوانید به موفقیت بیشتر برسید؟

زندگی موفق

جهت کسب موفقیت بیشتر، تعیین و دنبال نمودن اهداف در زندگی، قدم اول است

در مورد اهداف تعیین شده چند نکته وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره شده است. بزرگترین اشتباه این است که یک هدفی که در دسترس نیست را انتخاب کنید چرا که در درجه اول به دلیل در درسترس نبودن هدف، شما باید بیش از حد صبر کنید تا این احساس خوشحال کننده در شما ایجاد شود و این مسئله  می تواند منجر به فقدان انگیزه و الهام برای ادامه حرکت به سمت جلو شود. همچنین مهم است که تکنیک های مختلف تعیین هدف را بررسی کنید تا بتوانید بهترین ها را برای موفقیت به دست آورید.

1.دقیق و مشخص بودن هدف

ابتدا یک هدف را که می توانید به دست آورید تعیین کنید نه هدفی دور از دسترس. لذت بردن از رسیدن به این هدف را احساس کنید و سپس به سمت هدف بعدی بروید. لذت بردن، انگیزه و الهام از مواردی هستند که برای رسیدن به اهداف بزرگتر شما ضروری است.

2. دریافت دقیق

دریافت دقیق یعنی به طور کامل و دقیق مشخص کنید چه چیزی را به چه ویژگی هایی در چه موقعیتی می خواهید نه به طور گنگ و سربسته. به عبارتی دیگر شما باید دقیقا انتظارات خود را از هدف مورد نظرتان مشخص کنید و از آن تصویر دقیق و واضحی داشته باشید. به طور مثال شما پس از پایان تحصیل می خواهید در جایی مشغول به نویسندگی و کار شوید. اینکه به طور سربسته بگوئید می خواهم نویسنده شوم تصویر گنگی به شما ارائه می دهد و باید دقیقا برنامه بعد از فارغ التحصیلی خود را مشخص کنید و مثلا دقیقا همان جایی که می خواهید کار کنید را به همین ترتیب بنویسید.

راه موفقیت

3. انعطاف پذیر باشید

 یکی از بهترین تکنیک های تعیین هدف، انعطاف پذیری است. اگر فکر می کنید راهی برای رسیدن به هدف فعلی شما وجود ندارد، احساس گناه نکنید. اگر هدف شما این است که از آپارتمان خود طی شش ماه به یک خانه بروید، هنگامی که طی پنج ماه به آن نزدیک نشدید زمان هدف خود را گسترش دهید و زیادی دست خود را نبندید. اگر رفتن به آن خانه به جای شش ماه در هشت ماه اتفاق افتاد، باز هم شما کار بزرگی کردید و هنوز هم یک دستاورد بزرگ است و شما هنوز هم به اهداف خود دست یافته اید.

4. پاداش دادن به شما

 صبر کنید! قبل از پاداش دادن به خود، باید به یک هدف دست پیدا کنید! هر زمانی که شما یک هدف را به نتیجه رساندید، به خودتان پاداش دهید. بدیهی است که اگر هدف شما کاهش وزن است، با قهوه ای بزرگ و کیک به خود جایزه ندهید و پاداش دیگری را انتخاب کنید. طبیعی است که با چیزی که مربوط به هدف است، به خودتان پاداش ندهید.

5. مراقبه کنید

 تجسم می تواند بخشی جدایی ناپذیر از تنظیم هدف باشد. هنگامی که ذهن خود را به یک حالت مدیتیشن هدایت می کنید، تجسم می تواند بسیار عالی باشد تا خودتان را در موقعیت های فرضی قرار دهید تا ذهن، واکنش شما را ببینند. علاوه بر اینکه این کار به بهبود و شناسایی برخی از جنبه های رفتاری و خلق و خو کمک می کند و می توانید با جنبه های بیشتری از خود آشنا شوید .مدیتیشن ثابت کرده است که استرس و اضطراب را از بین می برد و به شما اجازه می دهد تا با وضوح و تمرکز فکر کنید.

موفق شدن

6. مثبت باشید

یکی دیگر از عناصر کلیدی که نباید فراموش شود، مثبت بودن است! تفکر کردن و نگاه مثبت می تواند بر ذهن، بدن و روح شما تأثیر بگذارد و به شما اجازه می دهد تا راحت تر به اهداف خود برسید. یکی از موارد مهمی که در کسب موفقیت بیشتر و دستیابی سریعتر به موفقیت میتواند کمک بسیار موثری به افراد داشته باشد، یادگیری و آموزش دیدن در زمینه مهارتهای توسعه فردی و موفقیت، هدفگذاری، افزایش اعتماد بنفس و موارد مشابه دیگر است. برای این کار میتوانید به یک مرجع ارزشمند و متنوع از مقالات آموزش موفقیت در وبسایت آکادمی بازار مراجعه کرده و هر روز از مطالب جدید و بسیار مفید و کاربردی در قالب مقالات موفقیت، ویدیو های موفقیت و پادکست های صوتی موفقیت به صورت کاملا رایگان استفاده نمائید. 

همچنین پکیج های آموزشی مختلف در زمینه آموزش موفقیت، انگیزشی و توسعه فردی را در فروشگاه آنلاین آکادمی بازار میتوانید خریداری و دانلود نمائید. محصولات موفقیت ارائه شده شامل فیلم های آموزش موفقیت، کتاب های صوتی و پکیج های کاملا انحصاری در زمینه تکنیک های موفقیت می باشد. تعیین هدف، یک راه عالی برای شما است تا سرعت رسیدن خود را به موفقیت افزایش دهید و در طول راه الهام بخش نیز باشید.  در حالی که داشتن رویاهای بزرگ اهمیت بسیار دارد، اهداف کوچکتر یا نقاط عطف در طول مسیر اهمیت بیشتری دارند. با تعیین و دستیابی به اهداف کوچکتر، به خودتان رضایت و انگیزه لازم برای رسیدن به این هدف بزرگتر را بدهید. 

موفق شدن و دستیابی به اهداف راه و روش هائی دارد که اگر بکار گرفته و رعایت شوند باعث میشود تا از بیراهه رفتن افراد جلوگیری شود و سرعت دستیابی به موفقیت افزایش موثر و محسوسی داشته باشد. اما چطور میتوان دریافت که بهترین راه کدام است؟ خبر خوش این است که نقشه راه موفقیت برای این منظور در قالب یک دوره آموزش غیرحضوری توسط آکادمی بازار ارائه شده است تا کلیه مشتاقان کسب موفقیت و پیشرفت در کار و زندگی بتوانند با استفاده از آن به اهداف خود در زندگی دست یافته و زندگی بسیار بهتری را برای خود و عزیزانشان بسازند و شکست ها، ترس ها، تاخیر ها و مشکلات گذشته را جبران کنند. 

روش های اثبات شده برای دستیابی به موفقیت بیشتر در زندگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو