مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران به اسکار 2020 می رود

منبع: بلاکس آپ

140

1398/5/27

15:44


مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران به اسکار 2020 می رود

در جدیدترین اخبار سینمای ایران، مستند «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان نماینده ایران برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2020 انتخاب شده است.

باید گفت که برخلاف سال گذشته امسال سینمای ایران فیلم های زیادی برای ارسال به مراسم اسکار 2020 داشت، اما هیچ بر خلاف پیش بینی ها هیچ کدام از آن فیلم ها انتخاب نشد و به جای آنها یک مستند بلند با عنوان «در جستجوی فریده» برای اسکار فرستاده می شود. این مستند توسط آزاده موسوی و کوروش عطایی کارگردانی شده و در سال گذشته جوایزی در جشنواره سینما حقیقت دریافت کرده است. مستند «در جستجوی فریده» مدتی پیش به صورت عمومی اکران شد. مستند «در جستجوی فریده» داستان زنی را روایت می‌کند که برای یافتن خانواده‌ واقعی خود پس از سال‌ها از هلند به ایران بازمی‌گردد. 

باید گفت که این اولین بار است که از طرف ایران یک مستند برای جشنواره اسکار فرستاده می شود. باید گفت که بر خلاف سال های گذشته که در اواخر شهریور نماینده ایران معرفی می شد، امسال بنیاد سینمایی فارابی زودتر جلسه انتخاب فیلم مورد نظر را شروع کرد. در متن منتشر شده از سوی بنیاد فارابی به نقل از رائد فریدزاده، دبیر و سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار آمده که در ابتدا فهرستی اولیه متشکل از 10 فیلم در جلسه انتخاب نماینده سینمای ایران به اسکار از میان 70 فیلم اکران شده که شرایط لازم برای شرکت در مراسم اسکار را داشتند، انتخاب شدند و از میان فهرست اولیه که شامل 10 فیلم بود، پس از رای گیری و تجمیع نظرات، به یک فهرست متشکل از سه فیلم قصر شیرین (رضا میرکریمی)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کوروش عطایی) و متری شش و نیم (سعید روستایی) رسیدند. به گفته فریدزاده، از میان فهرست سه فیلم موجود و با رای هیات انتخاب، فیلم «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان گزینه نهایی و به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال 2020 معرفی خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو