آیا طبع دارچین گرم است؟

منبع: اوما

143

1398/5/27

18:45


آیا طبع دارچین گرم است؟

دارچین بیشتر به عنوان ادویه شناخته شده است و روی نان و قهوه پاشیده می شود. اما در طب سنتی از عصاره پوست درخت دارچین به عنوان دارو استفاده می شود.

دارچین چه خواصی دارد؟

برخی تحقیقات نشان داده اند دارچین قند خون مبتلایان به دیابت را کاهش می دهد اما برخی مطالعات این نتایج را نقض می کنند. همچنین مطالعات در خصوص تاثیر دارچین برای کاهش کلسترول و درمان عفونت های قارچی در مبتلایان به HIV  نیز بی نتیجه بوده است. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند دارچین التهاب را کاهش می دهد، اثرات آنتی اکسیدانی داشته و با باکتری ها مبارزه می کند. اما تاثیر آن بر انسان مشخص نیست.

در حال حاضر، مطالعات مختلفی در خصوص تاثیر دارچین بر سلامتی انجام شده است اما مشخص نیست آیا دارچین در بهبود سلامتی نقشی دارد یا خیر.

آیا طبع دارچین گرم است یا سرد؟

طبع دارچین گرم و خشک است. طبع گرم و خشک دارچین از آن یک محرک عالی اعصاب ساخته است. درجه گرمی آن بین دو و سه است. به همین دلیل نیز به صورت چاشنی در غذاها و خوراکی‌های مردم ایران استفاده می‌شود.

چه مقدار دارچین باید مصرف کنید؟

 

آیا طبع دارچین گرم است

از آنجا که دارچین یک درمان غیرقابل تأیید است، هیچ دوز مشخصی برای مصرف آن وجود ندارد. برخی توصیه می کنند نصف تا 1 قاشق چایخوری (2-4 گرم) دارچین در روز مناسب است. در برخی مطالعات مصرف 1 گرم تا 6 گرم دارچین در روز توصیه شده است. دوزهای بسیار بالا ممکن است سمی باشد.

مضرات دارچین

عوارض جانبی:  دارچین معمولاً عوارض جانبی ندارد. اما استفاده بیش از حد دارچین باعث تحریک دهان و لب ها و ایجاد زخم می شود. در برخی افراد، دارچین می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. همچنین ممکن است باعث ایجاد قرمزی و سوزش پوست شود.

خطرات مصرف: مصرف بیش از حد دارچین ممکن است باعث مسمومیت شود؛ خصوصاً در افرادی که مشکلات کبدی دارند. از آنجا که دارچین ممکن است قند خون را کاهش دهد، افراد مبتلا به دیابت باید به مقدار مناسب از آن استفاده کنند. یکی از عناصر موجود در برخی محصولات دارچین، مانند کومارین، ممکن است باعث مشکلات کبدی شود. اما مقدار این عنصر بسیار کم است و در همه افراد مشکل ساز نیست. با توجه به عدم وجود شواهد کافی در مورد ایمنی دارچین - به عنوان یک درمان - برای کودکان یا زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

تداخلات: اگر مرتباً از دارویی خاص استفاده می کنید، قبل از شروع مصرف مکمل دارچین با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است مکمل دارچین با آنتی بیوتیک ها، داروهای دیابت، داروهای رقیق کننده خون، داروهای قلب و ... تداخل داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو