مصرف بیش از حد شکر چه مضراتی برای بدن دارد؟

مصرف بیش از حد شکر چه مضراتی برای بدن دارد؟


منبع: زیبامون

171

1398/5/28

13:04


آیا میدونید مصرف بیش از حد شکر چه مضراتی برای بدن دارد؟ در این مقاله از زیبامون دات کام به این مضرات اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید!

مصرف بیش از حد شکر چه مضراتی برای بدن دارد؟

همه ما میدونیم که استفاده از قند و شکر طعم خوب و دلپذیری رو برای انواع خوراکی ها ایجاد میکنه و شاید به همین دلیل هست که مصرف این خوراکی هر روز در حال افزایش هست! این خوراکی شیرین اگرچه باعث خوشمزه تر شدن چای، قهوه، کیک، شیرینی، دسر و ... میشه اما مضرات خیلی زیادی رو هم برای سلامت بدن به همراه داره که اگر میزان مصرف شکر در برنامه غذایی رو کنترل نکنید خیلی سریع عوارض اون رو مشاهده خواهید کرد!

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با مضرات مصرف بیش از حد شکر برای سلامت بدن بیشتر آشنا شوید!

 

افزایش وزن و چاقی

مطالعات مختلفی در این زمینه انجام شده که نشون میده مصرف بیش از حد قند و شکر و خوراکی های شیرین میتونه از اصلی ترین دلایل افزایش وزن و چاقی باشه و از این طریق هم میتونه خطر ابتلا به دیابت رو هم افزایش بده.

بدن به گلوکز موجود در قند و شکر نیاز داره اما اگر بیش از حد مصرف کنید، بدن قند رو به اسید چرب تبدیل میکنه و باعث تجمع چربی در ران، شکم، پهلو، بازو، باسن و ... میشه.

 

شکر سفید و قهوه ای

 

پوسیدگی دندان ها

پوسیدگی و خراب شدن دندان ها هم یکی دیگه از مضرات مصرف بیش از حد قند و شکر هست که خیلی زود خودش رو نشون میده و باعث از بین رفتن سلامت و زیبایی دندان ها میشه. پس اگر به فکر سلامت دندان هایتان هستید بهتره مصرف قند و شکر و خوراکی های شیرین رو تا حد ممکن کاهش دهید.

 

خطر ابتلا به نقرس

شاید تصور کنید که بیماری نقرس فقط در سنین پیری ایجاد میشه اما باید بدونید که مصرف بیش از حد قند و شکر خطر ابتلا به این بیماری رو هم افزایش میده!

 

خوراکیهای شیرین

 

خراب شدن پوست

خشک و خشن شدن پوست و همچنین کدر شدن رنگ پوست یکی دیگه از مضرات مصرف بیش از حد قند و شکر هست که میتونه زیبایی پوست و چهره رو از بین ببره و این موضوع برای هیچ کسی خوشایند نیست. دانشمندان یک رابطه مستقیم بین مصرف غذاهای شیرین و مشکلات پوستی پیدا کرده اند یعنی هرچه مصرف شکر و خوراکی های شیرین افزایش پیدا کنه، مشکلات پوستی نیز افزایش پیدا خواهند کرد! به طور کلی مصرف زیاد شکر باعث از بین رفتن درخشش طبیعی پوست، ایجاد جوش و آکنه، پیر زودرس و ... خواهد شد!

 

ایجاد احساس افسردگی و اضطراب

مصرف قند و شکر باعث ایجاد التهاب در بدن میشه و این التهابات میتونن تولید هورمون های مختلف در بدن رو با مشکل مواجه کنند. اختلال در تولید هورمون در بدن یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد افسردگی و اضطراب هست.

 

قند و شکر

 

خطر ابتلا به بیماری کبد

اگرچه بیماری های مربوط به کبد با مصرف بیش از حد الکل در ارتباط هستند اما مصرف بیش از حد قند و شکر هم میتونه خطر ابتلا به بیماری های مربوط به کبد رو افزایش بده. 

 

ایجاد مشکلات مربوط به حافظه

از یاد بردن بعضی چیزها و ایجاد مشکلات مربوط به حافظه یکی دیگه از مضرات خطرناک مصرف بیش از حد قند و شکر هست. این خوراکی های شیرین به طور مستقیم بر روی توانایی های مغز و همچنین حافظه کوتاه مدت و بلند مددت تاثیر میگذارند و داشتن یک رژیم غذایی سرشار از قند و شکر و خوراکی های شیرین میتونه باعث پیشرفت زوال مغز بشه. 

 

مطالب پیشنهادی:

چگونه مصرف شکر را کاهش دهیم؟

8 جایگزین بسیار مناسب شکر برای شیرین کردن قهوه

شکر و کاربردهای غیر خوراکی آن، از زیبایی تا سلامتی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو