ماسک زرده تخم مرغ با ۱۰ معجون متفاوت برای تضمین زیبایی و سلامت پوست شما

ماسک زرده تخم مرغ با ۱۰ معجون متفاوت برای تضمین زیبایی و سلامت پوست شما


منبع: آرگا

215

1398/5/28

14:23


یکی از بهترین و شگفت انگیز ترین ماسک های خانگی ماسک زرده تخم مرغ است. این ماسک به دلیل دارا بودن انواع مواد معدنی برای پوست می توانید بسیار سودمند باشد.

تمام ماسک هایی که ما از آن استفاده می کنیم یک هدف را دارد اینکه پوستی درخشان تر و بدون عیب و نقص کمتر به ما بدهند، ماسک زرده تخم مرغ از جمله ماسک هایی است که تقریبا همه از آن استفاده می کنند و از نتایج شگفت انگیزش بهره می برند، ما در مقالات گذشته با ماسک تخم مرغ و ماسک سفیده تخم مرغ آشنا شدیم در این مطلب شما را با فواید و ویژگی های زرده تخم مرغ برای سلامت پوست آشنا خواهیم کرد.

فواید ماسک زرده تخم مرغ

ماسک زرده تخم مرغ قادر است تمام مشکلات پوستی ما را از جمله آکنه، جای جوش، خشکی و همچنین تیره بودن پوست را برطرف کن و در مقابل پوستی بدون خشکی، صاف، درخشان به ما می دهد، شما می توانید این ماسک جادویی را به راحتی در منزل خود درست کنید و از آن استفاده کنید. پس اگر شما به دنبال راهی هستید تا تمام مشکلات پوستی خود را حل کنید می توانید از زرده تخم مرغ بهره بگیرید.

آشنایی با ماسک زرده تخم مرغ

مرطوب کننده پوست : ۲قاشق چای خوری عسل/یک عدد زرده تخم مرغ/ ۳قطره روغن زیتون.

این ۳ ماده را به خوبی باهم مخلوط کنید تا یکدست شود اگر مخلوطی که بدست آوردید رقیق بود می توانید مقدار کمی به آن آرد گندم اضافه کنید. سپس بعد از آن ماسک زرده تخم مرغ را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند و بعد از آن سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

زرده تخم مرغ و فواید آن

تغذیه کننده پوست: ۱ عدد زرده تخم مرغ/ ۱قاشق چای خوری ماست/نصف آواکادو رسیده

ابتدا با استفاده از مخلوط کن آواکادو را له کرده و سپس با دیگر مواد به خوبی مخلوط می کنیم تا یک خمیر بدست بیاید، بعد از آن سپس مخلوط را با دست به آرامی روی صورت ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت باقی بماند، بعد ار صورت خود را با آب بشویید و از نرمی و لطافتی که ماسک زرده تخم مرغ به پوستتان داده است لذت ببرید.

درمان جوش صورت: ۱ عدد زرده تخم مرغ/ ۱ قاشق غذا خوری عسل/۱ قاشق چای خوری روغن بادام تلخ

برای درمان جوش صورت با عسل، زرده تخم مرغ و روغن بادام تمامی مواد را درون یک ظرف کوچک ریخته و به هم بزنید تا مقداری کف کند، سپس مخلوط را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید تا زمان خشک شدن تخم مرغ روی صورتتان باقی بماند، زمانی که از ماسک زرده تخم مرغ استفاده می کنید از خندیدن و اخم کردن خودداری کنید. سپس بعد از خشک شدن ماسک با آب گرم صورت خود را بشویید.

ضد پیری پوست: ۱ عدد زرده تخم مرغ/ نصف موز رسیده/ ۱ق چای خوری زیتون

موز را درون یک کاسه به خوبی له کنید سپس زرده تخم مرغ و زیتون را به آن اضافه کنید تا خمیری صاف بدست آید، سپس این خمیر را به خوبی در تمام نقاط صورت بمالید و تا زمانی که نیاز به خشک شدن دارد بگذارید این ماسک روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را آبکشی و خشک کنید.

معرفی بهترین ماسک های زرده تخم مرغ

ماسک شماره ۵: ۱عدد زرده تخم مرغ

استفاده از این روش به سادگی قابل انجام است فقط باید زرده تخم مرغ را به خوبی به هم بزنید تا کمی کف کند سپس زرده را روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. و بعد از آن صورت خود را شسته و با یک کرم مرطوب کننده پوست خود را مرطوب نگه دارید. این ماسک قادر است به راحتی لکه های پوستی را از بین ببرد.

ماسک مغذی زرده تخم مرغ

لایه بردار: ۱عدد زرده تخم مرغ/ نصف قاشق چای خوری آب لیمو/ یک قاشق چای خوری آب پرتقال/یک قاشق چای خوری روغن زیتون.

تمامی مواد بالا را باهم مخلوط کرده و به تمام نقاط صورت به جز دور چشم ها مخلوط را روی صورت می گذاریم، این ماسک لایه بردار باید روی صورتتان خشک شود سپس با آب شسته و در آخر با یک مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید.

با زرده تخم مرغ بهترین ماسک را بسازید

نرم کننده پوست: ۱ عدد زرده تخم مرغ/ ۱ قاشق عسل/ یک قاشق چای خوری روغن بادام/۱ قاشق غذاخوری ماست ساده

برای تهیه این ماسک زرده تخم مرغ ساده ابتدا باید عسل را بر روی حرارت کمی روان کنید سپس تمامی مواد بالا را با یکدیگر مخلوط کنید این مخلوط را با استفاده از یک کاردک روی پوست خود بکشید به جز اطراف چشم بعد از اینکه مخلوط را به خوبی روی سطح پوست قرار دادید بگذارید تا کاملا جذب پوست و خشک شود سپس بعد از آن صورتتان را به خوبی آبکشی کنید.

خواص جادویی ماسک زرده تخم مرغ

سفت کننده پوست صورت: ۲ عدد زرده تخم مرغ/نصف فنجان ماست ساده/نصف قاشق چای خوری نمک دریا

تمام مواد بالا را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری به وجود بیاید قبل از گذاشتن این ماسک صورتتان را با آب بشویید تا کاملا تمیز شود سپس مواد را روی صورتتان پخش کنید و کمی به صورت دورانی ماساژ دهید و بگذارید تا روی صورتتان خشک شود.

انواع ماسک زرده تخم مرغ

رطوبت رسان قوی: ۱عدد زرده تخم مرغ/ ۱قاشق مربا خوری روغن هسته انگور/ ۱ قاشق چای خوری عسل

زرده تخم مرغ را با روغن هسته انگور به خوبی مخلوط کرده و بعد از آن عسل را طوری که حالت رقیقی خود را از دست بدهد سپس این مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بگذارید بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورتان را آب کشی کنید.

ماسک مغذی زرده تخم مرغ

تامین کننده چربی پوست: ۱عدد زرده تخم مرغ/۳الی ۴ قطره سرکه سیب/۲الی ۳ قطره روغن آفتاب گردان

تمامی مواد بالا را باهم مخلوط کرده و سپس بگذارید برای مدت بیست دقیقه روی صورتتان قرار بگیرد سپس با استفاده از یک دستمال و یا پنبه آغشته شده به گلاب تمام مواد را از روی صورتتان پاک کنید.سپس خواهید دید که چگونه از شر پوست خشک و پوسته پوسته خود خلاص می شوید.

به کسانی که دارای پوستی خشک هستند توصیه می کنیم از ماسک زرده تخم مرغ این ماسک خانگی و شگفت انگیز به صورت مداوم استفاده کنند تا صاحب پوستی نرم و لطیف شوند.

*نکته آخر اینکه به هیچ عنوان سفیده تخم مرغ را دور نریزید چرا که سفیده تخم مرغ هم از ارزش بالایی برای داشتن پوستی درخشان و بی عیب و نقص دارد و می توانید از سفیده تخم مرغ در تهیه ماسک های مختلف استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو