قوانین طلایی برای کمک به کاهش وزن

قوانین طلایی برای کمک به کاهش وزن


منبع: زیبامون

255

1398/5/28

18:54


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با قوانین طلایی برای کمک به کاهش وزن آشنا شوید!

قوانین طلایی برای کمک به کاهش وزن

گاهی ممکنه با رژیم هایی آشنا بشید که وعده های خارق العاده برای کاهش وزن دارند و شما رو وسوسه کنند تا از این رژیم ها برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری استفاده کنید! این رژیم ها اگرچه ممکن هست نتیجه بخش باشند اما اثر اونها کوتاه مدت بوده و مثلا 3 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک هفته خیلی سریع برمیگرده و در عمل شما کاهش وزن ثابت و موندگاری نخواهید داشت!

برای اینکه کاهش وزن ماندگار و ثابتی داشته باشید لازم هست به چند قانون طلایی برای کاهش وزن توجه کنید و با استفاده از این قوانین به تناسب اندام برسید. این قوانین طلایی برای کمک به کاهش وزن رو در این بخش از زیبامون دات کام بخوانید.

 

برای کاهش وزن عجله نکنید و قدم به قدم پیش بروید

اولین نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید این هست که کاهش وزن رو به تدریج شروع کنید. مثلا برای شروع به جای حذف کردن وعده های غذایی ابتدا خوردن شیرینی و غذاهای چرب و فست و فودی رو کم کنید و به تدریج مقدار غذایی که در هر وعده می خورید رو کاهش بدید و سعی کنید از مواد غذایی سالم بیشتر استفاده کنید. این به تدریج عمل کردن کمک میکنه تا بدن با این شرایط سازگار بشه و کاهش وزن بهتر و ماندگارتری داشته باشید.

 

خوردن 5 وعده غذایی سبک و سالم در زمان مشخص

خوردن منظم غذا باعث میشه تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کنه. علاوه بر این تقسیم کردن غذا به وعده های کوچک و سبک باعث میشه تا بدن به این وعده های کوچک عادت کنه و خیلی زود احساس سیری داشته باشید و از پرخوری هم جلوگیری میکنه. وقتی شما بدانید بعد از صرف صبحانه یک میان وعده دیگر هم دارید، تحمل رژیم غذایی هم برایتان راحت تر خواهد بود.

 

وعده غذایی کوچک

 

مصرف قند و شکر رو تا حد ممکن کاهش بدید

قند و شکر فقط به شکل مرسومی که میشناسیم وجود نداره و در بسیاری از مواد غذایی مثل ماست، آبمیوه های صنعتی، قهوه های آماده، نان و ... وجود داره. پس بهتره قبل از هر چیزی میزان شکر موجود در مواد غذایی رو بررسی کنید و با حذف کردن خوراکی های شیرین و دارای قند پنهان، رژیم غذایی بهتر و کاهش وزن موفق تری داشته باشید.

 

روزانه 1.5 تا 2 لیتر آب بنوشید

نوشیدن آب تاثیرات شگفت انگیزی رو به همراه داره. معمولا احساس گرسنگی و احساس تشنگی اشتباه گرفته می شوند و ممکنه این احساس گرسنگی با نوشیدن یک لیوان اب برطرف بشه. یک عادت خوب دیگری که لازم هست برای خودتون ایجاد کنید، نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از غذا خوردن هست. این کار باعث میشه تا معده قبل از غذا خوردن پر از آب بشه و غذای کمتری میل کنید. این قانون فقط در رابطه با آب گرم وجود داره زیرا نوشیدن آب سرد باعث ایجاد اسپاسم معده و مشکلات مربوط به معده میشه.

 

آب

 

صبح ها کالری بیشتری نسبت به ظهر و شب مصرف کنید

بهتره بیشترین میزان کالری دریافتی در طول روز رو به وعده صبحانه اختصاص بدید و کمترین مقدار دریافت کالری رو برای عصر داشته باشید. کالری در ابتدای صبح مصرف میشه فرصت زیادی برای سوختن داره و شما میتونید این کالری رو خیلی سریع تر از کالری های دریافتی در شب بسوزانید.

 

بدن خود را حرکت دهید

شاید ورزش کردن و صرف زمان در باشگاه برایتان سخت باشد اما میتونید با کارهای ساده در طول روز بدن خودتون رو حرکت بدید و در طول روز فعالیت خوبی داشته باشید. مثلا به جای استفاده از آسانسور از پله استفاده کنید، برای خرید به فروشگاه های دورتر بروید، دوچرخه سواری کنید و ... . تمام این کارهای ساده در طول روز کمک میکنند تا چیزی در حدود 200 تا 300 کالری دریافتی رو بسوزونید و در برنامه کاهش وزن خودتون موفق تر باشید.

 

بالا رفتن از پله

 

مطالب پیشنهادی و مرتبط:

اشتباهات رایج و تفکرات غلط در مورد ورزش کردن

روش های موثر و کاربردی برای کاهش وزن

دلایل شایع چاقی و اضافه وزن

تمرینات هوازی خانگی + لاغری شکم و پهلو در منزل

کاهش وزن و لاغری شکم در تابستان + نکات کاربردی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو