آموزش کامل طرز تهیه سوسیس و کالباس خانگی سالم و خوشمزه

منبع: نمکستان

223

1398/5/28

19:56


آموزش کامل طرز تهیه سوسیس و کالباس خانگی سالم و خوشمزه

سوسیس کالباس خانگی , طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی , پخت غذای سوسیس کالباس خانگی

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی را آماده کرده ایم برای مشاهده آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید تا طرز تهیه سوسیس و کالباس در منزل را به سه روش برای شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای سوسیس و کالباس خانگی : (دستور شماره ۱)

 گوشت مرغ یا قرمز بدون استخوان : ۱ کیلو

 سیر : ۳ حبه

 زرده ی تخم مرغ : ۳ عدد

 آرد : ۳ قاشق غذا خوری

 فلفل سیاه : ۵/۰ قاشق مربا خوری

نمک : ۱ قاشق مربا خوری

دارچین : یک سوم قاشق مربا خوری

زنجبیل : یک پنجم قاشق مربا خوری

هل : ۵/۰ قاشق مربا خوری

میخک : اندازه ی یک عدس

جوز هندی : اندازه ی ۲ عدس

روغن مایع : ۲ قاشق غذا خوری

( به جای میخک و جوز هندی می توان از ۵/۰ قاشق مربا خوری آویشن استفاده شود . )

طرز تهیه سوسیس و کالباس خانگی : (دستور شماره ۱)

گوشت مرغ را همراه سیر ، ۳ بار چرخ می کنیم . آرد را در یک بشقاب الک کرده و تمام ادویه ها را به آن اضافه کرده و آن را خوب مخلوط کرده و دوباره الک کرده و به مرغ اضافه می کنیم ، تخم مرغ را هم اضافه کرده و با دست خوب ورز می دهیم . روغن مایع را اضافه کرده و آنقدر ماساژ می دهیم تا مانند خمیر در آید.

فویل آلومینیم به عرض ۶۰ سانت و طول یک متر را روی کابینت پهن کرده و مواد کالباس را روی آن گذاشته و خوب می پیچیم و دو سر فویل را مانند شکلات خوب می پیچیم و به مدت ۴۵ دقیقه آن را بخار پز کرده ( با در دستگاه بخار پز کرده قرار می دهیم ) بعد از این آن را در داخل یخچال می گذاریم تا خوب سرد شود و بعد آن را به اندازه ی دلخواه برش می زنیم . « لازم به ذکر است که میزان ادویه ها حتما باید به اندازه ی گفته شده باشد . »

سوسیس کالباس خانگی , طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی , پخت غذای سوسیس کالباس خانگی

مواد لازم برای سوسیس و کالباس خانگی : (دستور شماره ۲)

 شیر خشک ( قنادی)  : ۱ پیمانه

 آرد سفید : نصف پیمانه

 یخ حدودا : ۲ پیمانه

 سینه مرغ خام بزرگ : ۱ عدد

 نمک،فلفل،پودر خردل،زنجفیل : کمی

 قارچ برش داده شده و پسته : به میزان دلخواه

 سیر : به میزان دلخواه

طرز تهیه سوسیس و کالباس خانگی : (دستور شماره ۲)

سینه مرغ را با میکسر خوب له میکنیم. آرد و پودر شیر را اضافه میکنیم خوب با دست ورز میدیم تا یکنواخت بشه. ادویه های مورد نظر رو اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم. یخ خرد شده را اضافه کرده و مخلوط میکنیم . نیازی نیست که یخ ذوب شود. قارچ خام برش داده شده و مغز پسته رو اضافه کرده مخلوط میکنیم. . خمیر آماده شده را درون کیسه پارچه ای که دوختیم میریزیم. کیسه مورد نظر باریک و بلند است و قطر و طول کالباس را تعیین میکند. بهتره که قطر کیسه حدود ۵ سانت باشه.

دو انتهای کیسه را محکم میکنیم به طوری که خمیر کاملا درون کیسه متراکم و فشرده باشد. . کیسه حاوی خمیر کالباس رو یه مدت ۱۰ دقیقه درون آب در حال جوش قرار میدیم. و سپس از روی حرارت بر میداریم و صبر میکنیم خنک شود سپس کیسه را به مدات ۱ شب در فریزر قرار میدیم و بعد ۱ شب هم در یخچال قرار میدیم . کالباس آماده برای برش زدن است

این گوشت به صورت چرخ شده استفاده می شه و خوب مثل نوع کارخانه یی اون از احشاء حیوانات، گوشت حیوانات پیر یا بعضا بیمار، زایده های گوشتی، پیه و غیره درش استفاده نمی شه. ضمن این که مواد نگهدارنده هم نداره بنابراین سرطان زا هم نیست. تمیز و خانگی هست و حداقلش اینه که می دونیم در اون گوشت خالص به کار رفته.این غذا بسیاز کامل و غنی هست و من فکر نمی کنم هیچ پدر و مادری، کوچولو ها رو از لذت خوردن چنین غذای سالم و پر انرژی یی محروم کنه.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو